Toon posts:

[ADSL] Groot nadeel gevonden Zonnet Family

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit las ik bij de 'veel gestelde vragen' op zonnet.nl

> Meedere PC's aansluiten
Gebruikers die gelijktijdig met meerdere PC's over dezelfde verbinding gebruik willen maken van het Internet hebben een aantal opties:

Kies voor het Zon Breedband Plus pakket, dit pakket is namelijk het meest geschikt voor gebruik in een LAN omgeving. Het pakket ondersteunt DHCP waarmee u de beschikking krijgt over 254 locale prive IP adressen. U dient zelf te zorgen voor een ethernet hub om meerdere PC's te kunnen koppelen.

Kies voor Zon Breedband Lite, Basis of Extra in combinatie met een breedbadnd router. Deze Breedband router sluit u dan aan op uw ADSL modem. Achter deze breedband router kunt u dan meerdere PC's aansluiten. Zon Biedt regelmatig deze router aan in de Zon Breedband Shop.

Kies voor Zon Breedband Lite, Basis of Extra in combinatie met een proxy server. Door een PC te configureren als proxy server is het mogelijk om via deze PC meerdere PC's toegang tot het Internet te geven. Een ethernet hub om meerdere PC's te kunnen koppelen is dan tevens noodzakelijk. Kijk voor meer informatie over dit onderwerp op Zon Breedband Shop, waar u een handleiding kunt vinden voor de installatie van meerdere computers op Mxstream.

Met het Zon Breedband Family pakket kunt u middels een USB-hub meerdere PC's koppelen maar, u kunt er maar 1 tegelijkertijd gebruiken.

Betekend dit nou dat je geen internet mag sharen met Zonnet ADSL Family??? Dat zou namelijk een ramp zijn. Een collega van mijn vader heeft ook al eens zo'n probleem met zijn ISP gehad. Hij moest dan maar gaan betalen voor 2 abo's omdat hij internet op twee computers gebruikte 8)7 . Begrijp ik het nou helemaal verkeerd of klopt het wat ik zeg?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 23:26 ]

Verwijderd

welnee volgens mij kun je het gewoon delen dmv een server

Verwijderd

Topicstarter
Dat het mogelijk is begrijp ik. Maar krijg je hier dan problemen mee? Als ik dit zo lees:

Gebruikers die gelijktijdig met meerdere PC's over dezelfde verbinding gebruik willen maken van het Internet hebben een aantal opties:

Kies voor ....ander abo...

Andere opties schijn je niet te hebben :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 23:31 ]

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
ze bieden gewoon een aantal mogenlijk heden maar je kan het gewoon zelf doen zoals je het leuk vind dus het mag wel gewoon anders gaan ze niet zeggen hoe je het best kan doen

en je heb aardig wat manieren om je internet te delen maar daar hebben we een faq over.
Hoe deel ik Internet ?

[ Voor 30% gewijzigd door InfoTracer op 17-02-2003 23:34 ]

Verwijderd

zonnet kan dat toch niet zien

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 23:33 ]

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Nee joh, niets aan de hand... Weten zij veel dat jij binnen je netwerk shared... Traffic komt toch naarbuiten over die ene IP. Die je krijg als je inbelt dan :D

Verwijderd

Topicstarter
@infotracer internet delen is geen prob hoor :p
@ kees-amd volgens die collega van me pa wel :/ toch maar es vragen of me pa nog eens precies wil vragen hoe dat gegaan was

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 23:25:
Dit las ik bij de 'veel gestelde vragen' op zonnet.nl

> Meedere PC's aansluiten

Kies voor het Zon Breedband Plus pakket, dit pakket is namelijk het meest geschikt voor gebruik in een LAN omgeving. Het pakket ondersteunt DHCP waarmee u de beschikking krijgt over 254 locale prive IP adressen. U dient zelf te zorgen voor een ethernet hub om meerdere PC's te kunnen koppelen.

Kies voor Zon Breedband Lite, Basis of Extra in combinatie met een breedbadnd router. Deze Breedband router sluit u dan aan op uw ADSL modem. Achter deze breedband router kunt u dan meerdere PC's aansluiten. Zon Biedt regelmatig deze router aan in de Zon Breedband Shop.

Kies voor Zon Breedband Lite, Basis of Extra in combinatie met een proxy server. Door een PC te configureren als proxy server is het mogelijk om via deze PC meerdere PC's toegang tot het Internet te geven. Een ethernet hub om meerdere PC's te kunnen koppelen is dan tevens noodzakelijk. Kijk voor meer informatie over dit onderwerp op Zon Breedband Shop, waar u een handleiding kunt vinden voor de installatie van meerdere computers op Mxstream.

Met het Zon Breedband Family pakket kunt u middels een USB-hub meerdere PC's koppelen maar, u kunt er maar 1 tegelijkertijd gebruiken.

Betekend dit nou dat je geen internet mag sharen met Zonnet ADSL Family??? Dat zou namelijk een ramp zijn. Een collega van mijn vader heeft ook al eens zo'n probleem met zijn ISP gehad. Hij moest dan maar gaan betalen voor 2 abo's omdat hij internet op twee computers gebruikte 8)7 . Begrijp ik het nou helemaal verkeerd of klopt het wat ik zeg?
Als je goed leest merk je op dat ze zelfs precies uitleggen met welke abbonoment je het beste een internetverbinding kan delen! Duurste abonoment raden ze aan met een hubje of router te doen, goedkopere abonomenten waar je USB ding bij krijgt kan je niet aan een hub of router aansluiten (tenzij het een USB-hub is).

Ze geven dan het advies om een PC. in te stellen als proxy server voor de andere PC's die ook gebruik willen maken van je Zonnet verbinding.

Oftewel, nergens om je ongerust over te maken, ze leggen gewoon de opties uit met welke abonomentsvorm je het beste een internet kan delen..

Verwijderd

Topicstarter
*phew* :)
Als een modje ook vindt dat ik me geen zorgen hoef te maken mag deze thread van mij wel dicht.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 23:44 ]

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
nee je kan gewoon de family ook delen hoor... ze willen je alleen wat anders aanpraten voor een andere verbinding ;)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Je kan bij family voor 59 euro zelfs een multi-pc-modem bestellen tegenwoordig, lijkt me erg stug dat je met zo'n modem\router\switch geen internet mag delen ;)

antwoord van zon op de vraag wat voor multipcmodem het is:
Multi-PC modem Alcatel Ethernet router

Op deze ADSL router kan men direct 4 PC's aansluiten. Deze router beschikt over een ethernetinterface met 4 poorten, een ingebouwde DHCP-server en IP firewall met beveligingsfuncties.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 18:01
Je kan ook gewoon een Vigor 2600 nemen; hebben meerdere (2) mensen die ik ken en dat gaat perfect (zelf installed).
Alleen zijn de instellingen anders dan bij MXStream (iets waar ik later pas aan dacht :p)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 23:42:
*phew* :)
Als een modje ook vindt dat ik me geen zorgen hoef te maken mag deze thread van mij wel dicht.
Een mod heeft niet altijd meer verstand van iets dan jij dat heb hoor. :P
Die zal netzo als jou gewoon de faq's lezen die bij het pakket staan en zoals je het hierboven laat zien is er niks aan de hand als je internet deelt. Ik vraag me af als jij via NAT internet gaat delen hoe de provider dat gaat merken ?

Zelfs al _kan_ de provider dat technisch weten (wat me zeer sterk lijkt) zal het waarschijnlijk dermate veel werk zijn om dat na te gaan lopen of er iemand internet deelt. Jij heb toch een maximum snelheids limiet en het zal zonnet een worstzorg zijn als jij die deelt over 2, 30 of 500 pc's. Niemand heb er toch verder last van dan jij.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 09:39
Ik heb ook zonnet family, en als je wilt, mag je servers (mail, ftp, web) draaien
op die abbo. Ik heb zelfs het even nagevraagd of dat wel mag, en het
antwoord van Zonnet was ja.
Ook heb je geen datalimiet.. Het zou dus niet uit moeten maken of je
op een pc, of meerdere de aansluiting deelt.

http://specs.tweak.to/5253

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ze kunnen het in beginsel toch niet zien, als jij mijn NAT werkt dan heb je te maken met locale ip adressen waar het internet over wordt geroute en daar hebben ze bij Zonnet niks mee te maken, zij die dat gewoon als 1 ip.

Ook kun je ieder internet delen. Waar internet op 1 pc is kunnen er meerdere op internet >:)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het mag niet maar het kan wel. ;)

Zelfde verhaal als bij Chello en @home.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
dreeke schreef op 18 februari 2003 @ 10:45:

Het word toch niet expliciet verboden? iets wat bij chello en @home wel gebeurd.

Verwijderd

Iedere internet toegang is in principe te delen.
Soms met router, of een oude pc (evt helemaal kaal met bijvoorbeeld lintegrate).
USB geeft vaak problemen, vandaar dat ie nogal eens gratis meegeleverd worden.

Tis wel zaak om een router/server in te zetten, anders kan het lastig worden.
(wel/niet door onkunde)

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 14:18
Ik heb zelf Family, en je mag het gewoon delen hoor, heb ik thuis ook gedaan met een 2000 servertje, werkt perfect!!!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
fetcher schreef op 18 februari 2003 @ 10:48:
[...]

Het word toch niet expliciet verboden? iets wat bij chello en @home wel gebeurd.
HET MAG GEWOON (zoals als al vaker gezegd in dit topic)

Je mag servers draaien, en je mag je internet delen. Boeit echt nix. Gewoon een oud pc tje pakken, USB PCI kaartje erin, NIC erin, en klaar (wel linux met USB (UHCI vaak, voor de losse kaartjes) installeren, en klaar is piet)

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
dreeke schreef op 18 February 2003 @ 10:45:

Dat is het verschil tussen kabel en adsl. ;)

Bij adsl mag je over het algemeen gewoon internet delen (mits binnen huiselijke kring) dit mag bij kabel niet, echter Zonnet maakt hier geen echte duidelijke melding van. Echter ieder andere provider geeft juist antwoord op deze vraag dat het mag. Het is tegenwoordig helemaal niet meer raar als er meerdere pc's in 1 huishouden zijn, dus is het ook wel normaal om internet te delen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

KnoppenSpook schreef op 18 February 2003 @ 10:56:
[...]

HET MAG GEWOON (zoals als al vaker gezegd in dit topic)

Je mag servers draaien, en je mag je internet delen. Boeit echt nix. Gewoon een oud pc tje pakken, USB PCI kaartje erin, NIC erin, en klaar (wel linux met USB (UHCI vaak, voor de losse kaartjes) installeren, en klaar is piet)
In de voorwaarden van Chello staat nadrukkelijk dat de pc waarop geinternet wordt, niet in een netwerk mag staan. Niet dat ik me daar aan houd.

---
Dat het bij ADSL mag is gewoon een keus van de provider zelf.... Zonnet kiest ervoor dat het niet mag...

[ Voor 10% gewijzigd door dreeke op 18-02-2003 10:58 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Chello, @home et all zeggen dat je maar een computer mag aansluiten, om te voorkomen dat hun helpdesk op allerlei exotische netwerkcombinaties support moet gaan leveren.
Als er dan iemand belt met een probleem met internet via netwerk, kunnen ze simpel zeggen: koppel het netwerk los en hang de modem direct aan de computer, werkt het nu wel, dan is het verder niet ons probleem.

En geloof me: er wordt veel aangeklooid met delen van internet en het is zo goed als onmogelijk voor een heldeskmedewerker om alle mogelijkheden te kennen en te troubleshooten.

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
dreeke schreef op 18 February 2003 @ 10:58:

[...]
In de voorwaarden van Chello staat nadrukkelijk dat de pc waarop geinternet wordt, niet in een netwerk mag staan. Niet dat ik me daar aan houd.

---
Dat het bij ADSL mag is gewoon een keus van de provider zelf.... Zonnet kiest ervoor dat het niet mag...
Het topic gaat over Zonnet ADSL Family, en daar mag het gewoon / reageerde ik op....

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• bydvh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 11:09
Bij @home is het alweer een tijdje gewoon toegestaan om het internet te delen. Sinds dat ze gestopt zijn met de mogelijkheid om meerdere ip-adressen te nemen mag je het delen. Er staat zelfs ergens op de site van @home hoe je dat moet aanpakken. Dus dat voordeel van ADSL tov kabel gaat niet meer op en @home levert wel meer snelheid voor zijn geld :-)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Als ik dit goed lees, dan staat hier dat het niet mogelijk is om met een USB hub met meerdere PCs tegelijk online te kunnen zijn. Dat klinkt ook wel logisch aangezien een doodnormale USB repeater geen router functie heeft.

Op het moment dat je een breedband router hebt die Ethernet èn USB ondersteunt, dan ben je al uit de brand. Of je moet zelf een proxy-achtige server opzetten zoals hierboven al werd aangegeven. Dit heeft inderdaad dus niets te maken met dat het niet zou mogen maar gewoon met het feit dat een doodnormale USB hub niet kan routeren.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik zeg:

http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200usb

Kan dus wel. En mag dus ook.

• Xandrios
  • Laatst online: 20:24
Zolang het niet expleciet verboden wordt, 'mag' het gewoon.

Manieren om te delen zijn hier te vinden: Hoe deel ik Internet ?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.