Hoe VHS banden bewerken/copieren op PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NoWayJose
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-07 18:15
Ik wil een aantal framenten van verschillende SVHS banden samenvoegen op 1 SVHS band. Nu ben ik aan het uitzoeken wat de makkelijkste manier is om dit (zonder kwaliteits verlies te doen..
Ik heb een PIV2,4 / 512 DDR / 7200rpm 60GB / Ati Radeon 9700 met tv-out

Ik kan ongeveer 400-500€ uitgeven.

Ik heb Adobe premiere, wat is de makkelijkste manier om dit te doen?

Capture-kaart -> PC << bewerken >> TV-out Radeon -> SVHS ??

Zo ja, wat voor een kaart zouden jullie mij dan aanraden.
Het is wel van groot belang dat er geen kwaliteitsverlies optreed.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
DC10+
www.pinnaclesys.com een aanrader

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:01

momania

iPhone 30! Bam!

Voor 400-500 euro zou ik en een capture kaart kopen en een DVD spelertje, en dan de opnames mooi digitaal laten en SVCD's van maken if zo... of moet het persee weer op SVHS?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• NoWayJose
Het moet inderdaad persee weer op SVHS ja.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een capturekaart en mischien een (grote) harde schijf.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-08 09:08
DC10+ (Zo als dave01 aan geef) is een mooi kaartje voor vhs naar vhs. Want als het goed is heeft die dc10+ ook een tv out wat erg goed werk met dit sort projecten.

En afhangelijk hoeveel ruimte je over heb op je 60gb hd. Denk ik niet (tot tegen stelling van blackbird) dat je een grotere hd nodig heb aan gezien je het toch over fragmenten heb. Want je neem een paar (en een paar kan wel eens enkele uren zijn) fragmenten op en daarna zet je het op vhs.

• NoWayJose
Het gaat in het totaal om ongeveer 200 minuten film. Maakt het trouwens nog uit of het VHS of SVHS betreft?

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
De link naar je videorecorder is t.a.t. hetzelfde. Of je SVHS of VHS banden gebruikt, is aan jezelf.

Greetz MrBaaco

• NoWayJose
thanx ik denk dat ik inderdaar maar zo'n pinnacle kaartje ga halen. Misschien wel de deluxe? (ook leuk voor DV capture..)

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 17:30
Ik werk nog steeds met mijn asus 6600 deluxe. Werkt perfect en goede tot zeer goede resultaten. En die kaartjes koop je voor een appel en een ei.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:20

MrDry

Desperados!

Is dit DC10+ wel goed dan...ken mijn Pa heeft een DV10+ (digitaal in analoog uit) en die kaart is al tig keren stuk geweest. Was eigenlijk altijd die analoge uitgang. Heb sterk het gevoel dan pinnacle dat niet echt op orde heeft.

Verder is die software die erbij zit (Studio 7 of 8 ) vreselijk buggie. Zit echt vol met fouten maar is wel heeeeeel erg eenvoudig in de bediening....en dat is weer heel handig voor mijn Pa :+)

Weet dus niet echt wat je wel moet kopen maar voordat je dat pinnacle gebeuren aanschaft zou ik nog ff achter mijn oren krabben.....

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Ik heb de studio deluxe kaart en hij werkt perfect met Studio 7.
Mijn sys is een AMD Duron 800Mhz met 512 Mb mem en ik heb voor opslag een 80Gb seagate Barracuda IV schijf.

Niet echt een top syteem dus..

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Als de TV-out van je DV+ kaart al een paar keer kapot is geweest, dan zou je best wel eens een serieus probleem met aarding kunnen hebben.
Trek de antenne kabel uit de TV voordat je die aansluit op de PC
Sluit geen kabels aan als minstens een van beide apparaten aan staat.

Je kunt er vrij zeker van zijn dat je anders een DC10+ ook opblaast.

Maar om de rest van de opmerkingen te verdedigen....
Een DC10+ is de beste oplossing voor jouw project.
2e hands hoeven die dingen amper meer dan 100 euro te kosten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

De support van de DC10+ is rot ja ... maar ik zou zo snel geen kaart weten die vergelijkbare resultaten levert

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35
NoWayJose, moest het je interesseren, ik heb een DC10+ te koop (wegens aankoop DV-cam met analoog/dv - in/out).
Hij staat bij Vraag & Aanbod. :)

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:20

MrDry

Desperados!

TD-er schreef op 18 February 2003 @ 10:40:
Als de TV-out van je DV+ kaart al een paar keer kapot is geweest, dan zou je best wel eens een serieus probleem met aarding kunnen hebben.
Trek de antenne kabel uit de TV voordat je die aansluit op de PC
Sluit geen kabels aan als minstens een van beide apparaten aan staat.

Je kunt er vrij zeker van zijn dat je anders een DC10+ ook opblaast.
Hmmmm...daar zit wel iets in....jammer dat ze in de winkel daar nooit op gewezen hebben...ik heb me Pa nu een DVD speler aangesmeerd zodat ie maar MPEG-2 bestanden moet maken met Studio 8...is de kwaliteit ook beter dan van VHS :)

Maar ik moet wel zeggen dat de kwaliteit van de analoog out (voor de tijd dat ie het deed ;) ) erg goed is/was!

Quod licet lovi, non licet bovi

• NoWayJose
Heeft iemand trouwens een idee hoeveel schijfruimte het in beslag zou nemen als je een s-vhs-band van +/- 200 minuten op je PC wil zetten?

• TD-er
Op hoge kwaliteit opnemen kost ongeveer 3 - 3.5 MB/s
Oftewel 200 minuten kost je (200*60*3.5 =) 42 GB.
Vergeet niet dat je vaak nog wat stukjes meer opneemt dan dat je uiteindelijk gebruikt en dat overgangen soms ook wat ruimte kosten. Dus houd rekening met zo'n 50 GB.

Probeer trouwens eerst wat kleine stukjes op te nemen, om te kijken of alles goed gaat. Als je namelijk echt zo'n beroerde aarde hebt, dan zou je wel eens vreemde storingen kunnen krijgen.

Wat betreft het opnemen, ik zou het in stukjes van max 20 - 30 minuten achter elkaar opnemen, om te voorkomen dat beeld en geluid niet meer synchroon lopen. Neem ook alleen maar op op een NTFS-partitie. De nieuwe studio kapt de AVI-files namelijk lang niet altijd meer netjes tegen de 2 GB af tijdens het opnemen. Oftewel je kunt zomaar files van >4 GB krijgen en dat kan niet op een FAT32 partitie.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een DV10+ kaart. Ik heb hem gekregen, maar zonder boekje en dergelijke erbij. Het probleem met de kaart zit hem bij mij in het feit dat ik niet aan de juiste drivers kan komen. Ik heb gezocht op o.a. driverguide.com maar daar zijn alleen drivers voor windows 95/98 aanwezig.

Mijn vraag is dus of die drivers zoieso wel bestaan voor windows 2000 en/of windows XP, want op de site van pinnacle waar het kaartje van is kan ik er niks over vinden........

Het doel is uiteindelijk voor een vriend van mij een opname (op een digital videocassette) in de computer te krijgen. Is dit sowieso via beide uitgangen mogelijk (de s-video en svcd)?? en kan dit met Adobe Premiere??

alvast ontzettend bedankt,

Urnst

• TD-er
Ik neem aan dat het de DC10+ is, daar zijn drivers voor XP voor te krijgen.
Probleem met die XPdrivers is wel dat je Studio 7 of hoger nodig hebt.
Dat pakket wordt je echter niet gratis ter download aangeboden. :(
Ik zou dus op zoek gaan naar studio 8 (is huidige versie) of gewoon onder '98 'm blijven gebruiken.

Verwijderd

Je hebt inderdaad gelijk THNX, het is de DC10+. Inmiddels heb ik XP drivers gevonden (door op DC te zoeken ipv DV :P).
Hierna ga ik proberen met Studio 7 of 8 de video te capturen. Ik wil ook Adobe Premiere proberen want die heb ik hier liggen, ik heb alleen geen idee of dit een kans van slagen heeft met deze drivers dan?

• TD-er
Vanuit Premiere kun je met de XP-drivers niet capturen.
Je kunt wel de gecapture-de files die je met studio opgenomen hebt in premiere openen (wel ff letten op de field-order, want anders staat het beeld flink te stuiteren)

Verwijderd

op dit moment kan ik uit de camera alleen beeld trekken met pinnacle studio 8...
de XP drivers werken dus opzich goed ;) !!!

het betreft een JVC camera, wel een ouder model. Namelijk de cd's die erbij zitten zijn voor windows 3.11 en windows 95 :P. Maargoed ik heb dus een DC10+ kaart en dan heb ik die software niet nodig. Beeld krijg ik in de computer via de gele video aansluiting op het CaptureDoc waar de camera op staat.
Omdat de camera zo oud is heeft hij geen FireWire of USB aansluiting. De vraag is eigenlijk hoe ik dan het geluid zou moeten capturen. Ik heb geprobeerd het geluid aan te sluiten op de geluidskaart in de microfoon ingang en de 'line-in' van de kaart.......maar ik heb hiermee nog geen geluid kunnen opnemen uit de camera.....

Kan iemand mij vertellen of deze manier van aansluiten voor geluid de juiste is, of dat er nog andere opties zijn om geluid (+ beeld) uit de camera te trekken???

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 09:01 ]

• TD-er
Je moet het geluid wat je uit de camera krijgt in de line-in voeren.
Hoe sluit je de camera op de TV aan?
Ik neem aan dat je dan ook geluid erbij krijgt.
Waarschijnlijk gebruik je vanaf dat docking-station ofwel tulpstekkers, danwel een scartstekker.
Meestal zit er wel een Tulp-aansluiting op voor het geluid, of een 3.5 mm stekkertje, net als op je geluidskaart.
Voor geluid gebruiken ze meestal wit (en rood, in geval van stereo) voor de tulpstekkers.
Je moet in de audio-mixer van windows ook wel even instellen wat het opname-device is (line in in jouw geval)

Verwijderd

een beetje een late reactie maartoch :)

TD-er onwijs bedankt ik heb inderdaad op deze manier opgelost:
TD-er schreef op 19 mei 2003 @ 11:40:
Je moet het geluid wat je uit de camera krijgt in de line-in voeren.
Hoe sluit je de camera op de TV aan?
Ik neem aan dat je dan ook geluid erbij krijgt.
Waarschijnlijk gebruik je vanaf dat docking-station ofwel tulpstekkers, danwel een scartstekker.
Meestal zit er wel een Tulp-aansluiting op voor het geluid, of een 3.5 mm stekkertje, net als op je geluidskaart.
Voor geluid gebruiken ze meestal wit (en rood, in geval van stereo) voor de tulpstekkers.
Je moet in de audio-mixer van windows ook wel even instellen wat het opname-device is (line in in jouw geval)
ik had het al eerder op deze manier geprobeerd, maar ik zat telkens bij de line-in te kijken van de windows sound mixer en die stond goed. Omdat hij niet opnam ben ik is verder gaan kijken en bleek er ook een soundmixer te zijn geinstalleerd van de geluidskaart op het moederbord (Chaintek) en daar heb ik dus de record verschoven van de MIC naar de LINE-IN en VOILA ut werkte!!!!!

het werkt nu dus prima met de camera op capturedoc en aangesloten via de s-video op mijn dc10+ videobewerkingskaart en het geluid aangesloten op de geluidskaart. Het programma Pinnacle Studio 8 haalt alles perfect binnen _/-\o_

en nu kan ik lekker gaan hobby'en met video-cd's en dergelijke :7
Pagina: 1