System Halted - No Rom Basic

Pagina: 1
Acties:

• toets23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 21:32
Nadat ik Suse 7,3 heb geïnstalleerd en tien minuten mee heb gewerkt heb ik de computer uitgezet. Nadat ik hem opnieuw heb opgestart krijg ik de melding "System Halted - No Rom Basic". Dus ik naar deze site en zoeken naar oplossingen. Krijg ik de oplossing dat ik met fdisk een partitie moet activeren. Dus heb ik een windows 98 opstartdiskette gepakt en ermee geboot. En met fdisk de no-swap partitie geactiveerd.

Nadat ik dat heb gedaan krijg ik bovenstaand melding niet meer. :) Alleen het systeem start totaal niet meer op. Iemand ideeën.

Zero to hero, just like that!

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 13:26
Heb je niet de optie linux van diskette booten aangezet?

• toets23
Hoe moet ik dat dan precies doen? (Beginner)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Heb je een opstartdiskette? Daarmee kun je in ieder geval opstarten, al zal het niet grafisch zijn. Je kunt vermoedelijk ook de installatie-CD van SuSE gebruiken als opstartmedium, aangenomen dat je vanaf CD hebt geïnstalleerd. In die installatieprocedure kun je vervolgens eens naar je partities gaan kijken of in een console fdisk starten - het belangrijkste is eerst dat je er netjes in kunt komen :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• toets23
ik ga het eens proberen

Verwijderd

Robthebest schreef op 17 februari 2003 @ 22:55:
Hmm, van linux heb ik voor de rest weinig bestand, hij zoekt waarschijnlijk naar een rom file om van te booten ofzo, wellicht zijn er linux kenners die het precies weten?

De replies dragen echt niks bij aan het draadje en zijn derhalve naar de trashcan gemoved. In NOS vragen om Linux kenners is redelijk overbodig en wat betreft de opmerking van mark_guitar: het is de huiskamer niet hier.

Verwijderd

toets23 schreef op 17 February 2003 @ 22:53:
Hoe moet ik dat dan precies doen? (Beginner)

Lees [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] eens door. Beetje eigen initiatief wordt wel op prijs gesteld :)

• toets23
Dat begrijp ik dat ik eigen initiatief moet tonen maar ik ben nu al 25 uur bezig met de installatie en als het dan nog steeds niet werkt dan wordt je toch wel hopeloos.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Je systeem is gewoon niet bootable. Je moet vanaf floppy opstarten en de Linux schijf de boot vlag meegeven, of je moet windows terugzetten en het commando fdisk /mbr draaien.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 21:27
toets23 schreef op 17 februari 2003 @ 22:45:
Dus heb ik een windows 98 opstartdiskette gepakt en ermee geboot. En met fdisk de no-swap partitie geactiveerd.
Je bent toch met linux bezig? Waarom dan een windows 98 bootdisk?

fdisk is er ook voor linux hoor ;)

Met een _linux_ bootdisk opstarten, en dan fdisk gebruiken dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Mior op 18-02-2003 08:43 ]

Pagina: 1