Toon posts:

Cpu overklokken => Weg internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zondag middag, valt ineens m'n verbinding met zeelandnet weg. Dit gebeurt wel vaker, maar na 10 minuten is ie er dan weer. Nu niet dus! Ik bellen naar die helpdesk :r Na 4 of 5 keer te zijn doorverbonden, en na tig keer de vraag te hebben gehad of m'n pc aan stond en of dat de utp kabel er in zat. Kreeg k iemand aan de lijn voor een service gedoe.
Van middag om 16:25 was het zover. Een medewerker van Zeelandnet :r belde aan. Na heel het netwerk zaakje 2 keer opnieuw geinstalleerd te hebben. Deed m'n verbinding het weer. :? K zou niet weten wat het was, hij wist het ook niet. Na nog een herstart zag ie dat m'n cpu vrolijk op 416 liep. :) Het is een Amd K6 333. In eens wist ie waar het aan lag. "M'n verbinding kwam niet tot stand om dat m'n cpu overklokt was!!!
AMD zou een slechte cpu zijn. Bijna NIET toe OVERKLOKKEN!" |:( Het heeft altijd gelopen. Hoe kan dat nou? Geen internet, omdat m'n cpu te "goed" loopt.
K zit nu op het net, op 416 mHz. :) :)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

mwuhahaha.. hoe komt dat dan? Je processor wordt zo heet dat de netwerkkaart verbrand? Wat een KNUTSEL zeg die Zeeuw. Daar heeft het in ieder geval geen ene KONT mee te maken (tenzij je netwerk kaart niet meer werkt omdat je fsb hoger staat, maar dat zal wel niet zo zijn, en waarom deetie het dan eerst wel).

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Het kan evt. zijn dat jouw netwerk kaart niet goed tegen een hogere bus kan....

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft het 2 weken gedaan, zonder problemen!
Het enige wat k had veranderd in m'n bios is 5.5 * 75 op 2,4 volt. Dan loopt ie stabiel op 416 mHz. >:)

Zeelandnet zuigt gewoon!!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
begin eens met 6*66
maar het lijkt me vaag dat het je busclock is die de zooi verziekt. er zijn nu toch ook proc's die met 100 en 133 bus draaien? en dan heeft toch ook niemand problemen?
je zou hem eens terug kunnen clocken, weet je t gelijk. maar als je pc gewoon 100% stabiel draait, vind ik het zeer vaag

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18
wel eens van pci divider gehoord? Bij 66mhzFSB is die 1/2, bij 100mhz 1/3 en je raad het al bij 133mhz 1/4(mits je plank dat aankan) dus: 66/2=33mhz en 75/2=37.5 mhz, dat kan dus teveel zijn. crappy netwerkkaartjes kunnen dat vaak wel aan maar soms dus niet.

Verwijderd

Een vriend van me had hetzelfde: niet in Zeeland maar in Enschede.

Hij had Athlon 600@850, maar weer teruggeklokt omdat internetgedoe vastliep.

Hij had met goldfinger, volgens mij geen FSB overclock

Verwijderd

Ik zie het weer; een dooi gesprek, door
én vóór dooie lullen.
Pagina: 1