Toon posts:

[WC] Is dit een goeie set?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een 450watts voeding (atx)
2x226watts peltiers
Koperen/roodkoperen waterblok
2xZilveren coltplates (40x40x1mm)
Artic Silver 3
Waterwetter
eheim 600/800l/h pomp
Koperen radiator (afmetingen nog nie vastgesteld nog suggesties??)
Zeer flexible siliconen slangen.
Delta FFB-120HP of Papst 120mm 4412 FGMLD of YS-tech 120mm Silent (welke is het beste?)
Is dit een goeie set en zo ja kan ik hiermee een P3@500 goed overclocken op een supermicro P6SBA mobo of kan ik dan beter een andere proc kopen??
Prijzen maken op zich niet zoveel uit. (ben nie in voor vapochille en al die ander stuff)

Verwijderd

Is als een Ford V8 motor steken in een Mini-cooper.

Koop gewoon een snellere proc en mobo.
Als je het doet om te overclocken, is het uiteraard een goede set. ;)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:24
(jarig!)
uhh een p3 500 koelen met 2x226watt pelt?? dat lukt misschien nog wel met 80 watt =]

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

hier hebben de geweldige mensen van GoT iets op bedacht, namelijk: [rml][ WC] Het grote waterkoelingvragen topic.[/rml] :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

HAHAHAHAHAHAHAHA

450Watt ATX met daarop 2x 226Watt Peltier op een P3 500?!?!

Gaat allemaal niet werken...en dan nog...ga eerst je pc eens upgraden voordat je die spullen gaat halen. Schiet toch niet op een P3 500..........

• Steve
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Burning_acid schreef op 17 February 2003 @ 22:07:
hier hebben de geweldige mensen van GoT iets op bedacht, namelijk: [rml][ WC] Het grote waterkoelingvragen topic.[/rml] :)
Yeah, ik ben geweldig :Y) (was namelijk mijn idee).

Goede set, maar je zal een grote radiator nodig hebben (als je duur wilt => Black Ice Extreme 2, anders een groot kachelrad uit een auto), die zo'n 500W moet kunnen verstoken..

Verder is 2x 226W zwaaar overkill... En dat zal je ook merken op de energierekening. En je wilt het toch niet op die 450W voeding van je steken??? :P :P

[ Voor 6% gewijzigd door Steve op 17-02-2003 22:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
OOO vergissing het is een 650 watts voeding

Verwijderd

Topicstarter
en daar ok nog de gwone voeding bij he!!!!!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Jupiler schreef op 17 February 2003 @ 22:10:
[...]

Yeah, ik ben geweldig :Y) (was namelijk mijn idee).

Goede set, maar je zal een grote radiator nodig hebben (als je duur wilt => Black Ice Extreme 2, anders een groot kachelrad uit een auto), die zo'n 500W moet kunnen verstoken..

Verder is 2x 226W zwaaar overkill... En dat zal je ook merken op de energierekening. En je wilt het toch niet op die 450W voeding van je steken??? :P :P
edit: Jupiler excluded >:) ;)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Een 650W-voeding is nog steeds véél te weinig..

Als die pelts op 12V werken, moet je 12V bij zo'n 40A (2x 20A) kunnen leveren. Weet je wel wat dat is, 40A! En wat het zal kosten!

En als ze op 24V werken, is het 24V bij 20A.. Nog steeds erg veel.

Mission almost-impossible dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 17-02-2003 22:12 ]

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 01:15
Wat wil je met dat hele spul gaan bereiken?.... die p500 zal echt niet zo hoog gaan.... al plak je er nog 5 peltiers bij...

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 11:49
Voor al dat geld kan je misschien ook al wel een AMD XP1700+ T-Bred halen + mobo +geheugen zonder WC, en dat overclockt met simpele koeling ook erg lekker

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
ja drm vroeg ik het eigelijk ok mar welke proc zou je dan aanraden met welke mobo

Verwijderd

Topicstarter
Jupiler bedoel je te elektriciteitsrekening?? of de reking van de voeding???
maakt geen van beide uit heb 2 groepen in huis voor mezelf en ja de rek betalen mijn ouders (electriciteit he) :D

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Hangt van je budget af..

En wat wil je in vredesnaam met twee 226W peltiers gaan knoeien als je niet weet welke CPU en welk mobo je moet nemen :P

En je ouders zullen wel merken dat de rekening een stuk duurder zal zijn... Maar ik zeg het je, er is enorm veel vermogen nodig om dit te voeden.

[ Voor 34% gewijzigd door Steve op 17-02-2003 22:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja snap allemal wel hoe da andere werkt heb het bij vriende ingebouwd misschien wel ff pics ophale morge. mar ja weet nie zoveel van mobo's en zo dus dacht laak het mar ff hier vrage aan de kenners

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Hangt volledig van je budget af.

Maar je zal wel een groot budget nodig hebben.. Een goed systeem, 2 dure peltiers, en voor de voeding zal je toch ook makkelijk € 100-150 kwijt zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ja weet ik heb alles al eens bekeken
zou uitkomen rond de €500 als ik het met goed herinner mar da zouk ff na moete kijke
trouwens die peltiers kosten maar 40canadeese dollar dus valt wel mee hor

Verwijderd

Sjors leest verontwaardigd, hoe kan dit nou op het got?
Sjors kijkt bij user info..... en kan vredig gaan slapen.....

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:36
vor 50 meer prometia....maar dit is onzin voor p-3 500 koop een epox 8rda+ ,amd athlon xp 1800+ JUICB 0302 en wat lekker pc-3200-3700 ram. En dan kom je al een heel eind verder dan met p3-500 en goedkoper. Houd je waarschijnlijk geld over om een WC zonder pelts te kopen.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Of een Granite Bay-mobo, stop er 2x PC3200/3500 geheugen in, neem een goed OCbare CPU en dan kan je pas lekker OCen..

Verwijderd

Dat we hier op gaan antwoorden vind ik al eigenlijk al te gek...

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ja, ik eigenlijk ook, dus vanaf nu moet ie het zonder Jupiler stellen :Y)

En dankzij de Toekomst komt hier een slot op :P

[ Voor 31% gewijzigd door Steve op 17-02-2003 23:08 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
vergeet die peltier onzin en koop van dat geld een wat snellere proc en mobo

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

ModGodje:

Ik zou er echt nog even wat over lezen als ik jou was. Dit doe je niet zomaar ff. En dat van die energie rekening is geen geintje. Je ouders krijgen de rekening en vervolgens schoppen ze je de tent uit :+

Dus..is het een goeie set? Nee, koop eerst maar een redelijk systeem, want dit gaat nergens over zo. Je schiet er niks mee op..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.