Toon posts:

[MSCA] zelf studie?!

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan in mijn vrije tijd MSCA te doen op basis van zelf studie. Een setje MSCA boeken kopen en dan studeren dus. Deze methode is wel het goedkoopst maar is deze methode eigenlijk wel verstandig om te doen? Ik heb bijna 1 jaar werk ervaring op basis als helpdesk medewerker. En nog een andere vraag: Bij welke examen centra moet je eigenlijk melden? Het liefst rond de Randstad!
Oke ik hoor het nog wel van jullie....

Verwijderd

Examencentra zat in de Randstad:

Azlan
NTNT

Op de sites van VUE en Sylvain Prometrics kun je examencentra wel terugvinden.

Zelfstudie is zeker te doen, MITS je jezelf ertoe kunt dwingen te studeren, en testopstellingen te bouwen (Wie zei daar VMWare?). Als je snel bent afgeleid is zelfstudie niet erg handig...

Maar als je als helpdeskmedewerker werkt dan is je werkgever vast wel bereid je op een doelgerichte cursus of stapel boeken te tracteren, kan HIJ ook alleen maar wijzer van worden.

Gooi het op een accoordje met je baas, dan heb je meteen een stok achter de deur om je studie af te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 22:33:
Examencentra zat in de Randstad:

Azlan
NTNT

Op de sites van VUE en Sylvain Prometrics kun je examencentra wel terugvinden.

Zelfstudie is zeker te doen, MITS je jezelf ertoe kunt dwingen te studeren, en testopstellingen te bouwen (Wie zei daar VMWare?). Als je snel bent afgeleid is zelfstudie niet erg handig...

Maar als je als helpdeskmedewerker werkt dan is je werkgever vast wel bereid je op een doelgerichte cursus of stapel boeken te tracteren, kan HIJ ook alleen maar wijzer van worden.

Gooi het op een accoordje met je baas, dan heb je meteen een stok achter de deur om je studie af te maken.
OKE ! :D

Welke studieboeken [MSCA] kan je het beste aanschaffen? de volgende vraag luidt dan als volg: Waar kan ik die boeken het goedkoopst bestellen? >:)

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Boeken bestellen? -> Microsoft (goedkoop? geen idee)
Welke boeken? MCSE core kit! ;) De MCSE core is alles wat je nodig hebt voor MCSA :)
Je kunt de boeken ook los kopen bij de betere boekhandel.

Check anders ook even hier:
http://www.microsoft.com/traincert/mcp/mcsa/default.asp

-Pwn the day-

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
In de mcse corekit zitten niet alle boeken die je nodig hebt voor MCSA (70-218) zit er niet in. Het beste kan je een complete MCSA kit kopen (70-210, 70-215, 70-216, 70-218).

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Klopt garak, je hebt gelijk. Ik dacht dat het niet uitmaakte of je 70-218 of 70-216 deed.
Net ff nagezocht maar je moet inderdaad 70-218 doen om MCSA te halen, 70-216 is een elective.

-Pwn the day-

Verwijderd

Kijk een rond bij Computer Collectief voor MCSE gerelateerde boeken.

Uiteraard worden de Microsoft Press boeken door veel mensen gebruikt. Ik heb begrepen dat Sybex ook een hele goede serie heeft (die door veel mensen als "beter" beschouwd wordt dan de Microsoft Press boeken).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 11:04 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Voor MCSE is 216 verplichte kost en ik kan uit ervaring zeggen dat ie niet echt gemakkelijk was. trandumper is een goed iets om te leren. zoek ff op google ernaar zou ik zeggen. en www.mcsebraindumps.com is leuke site om dumps af te snoepen ;D

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

mutsje schreef op 20 February 2003 @ 21:31:
Voor MCSE is 216 verplichte kost en ik kan uit ervaring zeggen dat ie niet echt gemakkelijk was.
Que ? Ben sinds 2 dagen klaar met MCSA, maar 70-216 heb ik nog nooit gedaan.

Sorry... MSCE =/ MCSA

[ Voor 5% gewijzigd door localhost op 20-02-2003 21:46 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
localhost schreef op 20 February 2003 @ 21:46:
[...]

Que ? Ben sinds 2 dagen klaar met MCSA, maar 70-216 heb ik nog nooit gedaan.

Sorry... MSCE =/ MCSA
hij heeft het ook over MCSE ;)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Wat is jullie ervaring toen jullie net MSCE of MSCA hadden gehaald?! Waren er toen gelijk bedrijven die jullie wilden hebben of juist niet? Hoeveel waarde heeft het eigenlijk nog om zo'n diploma te gaan halen, aangezien ICT personeel (systeembeheer / helpdesk) nu een stuk minder vraag naar is?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 22:22 ]

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 10:28
Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 22:22:
Wat is jullie ervaring toen jullie net MSCE of MSCA hadden gehaald?! Waren er toen gelijk bedrijven die jullie wilden hebben of juist niet? Hoeveel waarde heeft het eigenlijk nog om zo'n diploma te gaan halen, aangezien ICT personeel (systeembeheer / helpdesk) nu een stuk minder vraag naar is?
Juist omdat er minder vraag naar is kan je beter met wat extra's komen dan je MBO informatica diploma waarmee je nog geen ruk van systeembeheer af weet (ff als voorbeeld).
Bij mij op m'n stage lopen wat MSCE/MSCA'ers rond en dat zijn niet de domste consultants (geen systeembeheer, maar gaan vooral naar klanten toe om daar dingen te maken/repareren).
Ondanks de soms negatieve dingen die je op GoT tegen kom over MSCE (makkelijk, zegt niks als je het heb, blablabla) zou ik het toch doen als je er verder mee wil. Ik denk dat ook dat het WEL wat zegt als je het MSCE diploma heb gehaald (maar ja, wie ben ik :p).

• silverraider
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03-2025
morgen ochtend heb ik de 70-216, als ik die haal heb ik 7 boeken in de aanbieding. Welke? Nou de microsoft boeken, de sybex had ik ook maar die vond ik bagger, dus al eerder verkocht. boeken die ik heb -> 210-215-216-217-218-219-222 en ja ik woon in de randstad. meel me anders ff op jongen44@hotmail.com. Nou toi toi toi aan mezelf (doe hem voor de 2e keer) en ikhoor het morgen wel.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-09 06:45

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mag ik je een tip geven. Ik ben ook bezig met mijn MCSA (Microsoft Certified System Administrator, b.t.w.) te halen. De cd-roms van www.cbtnuggets.com zijn super handig om je door de stof heen te helpen. Als je deze cd-roms kunt bemachtigen (legaal of illegaal), dan moet je het zeker gaan redden.

Wees goed op de hoogte van welke modules je moet doen! Onthoud de nummer (70-210, 70-216 etc). Met deze nummers kun je op sites terecht als www.braindumps.com, waar je complete door mensen onthouden originele vragen kunt krijgen.. met antwoorden offcourse.

Bereid je zo voor en leer definities. En trek er zeker een half jaar tot een driekwart voor uit.

Trouwens wat ik ook heb gedaan is eerst A+ en N+ gedaan (van Comptia) met deze certificaten ben je mooi voor bereid voor MCSA.

Succes met je keuze... en gewoon gaan beginnen!.. Bestel eerst het boek van 70-210 (Windows 2000 professional) en kijk dan verder.

Een goed kopere manier is om het via ebooks te gaan doen (al vind ik het prettigere om een papieren boek te hebben!). Via deze site heb ik dit ook gedaan -> www.books24x7.com

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

men kan inderdaad klagen over mcse mensen. Je moet mcse ook niet zien als ik dit gehaald heb ben ik The Man.... maar meer je hebt nu de basis kennis om een goede systeembeheerder te worden. Je zult nog flink practijk ervaringen moeten opdoen.. ik ken papieren mcse'er die nog steeds niks snappen van servers e.d.

www.mcsebraindumps.com en trandumper die helpen je een heel eind opweg. maar het boek lezen is ook een vereiste.

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
btw.. het is MCSA ( Microsoft Certified System Engineer)

Maar SUC6 (* ArjanC wil het ook zelf gaan doen, bedrijf betaalt niet)

Verwijderd

Topicstarter
burp2001 schreef op 21 February 2003 @ 13:19:
btw.. het is MCSA ( Microsoft Certified System Engineer)

Maar SUC6 (/me wil het ook zelf gaan doen, bedrijf betaalt niet)
de afkorting van MCSA betekent trouwens Microsoft Certified System Administrator.
Ja dat geldt voor mij ook het geval het bedrijf wil het ook niet betalen.....

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-09 15:40

psy

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 09:33:
[...]

OKE ! :D
Welke studieboeken [MSCA] kan je het beste aanschaffen? de volgende vraag luidt dan als volg: Waar kan ik die boeken het goedkoopst bestellen? >:)
Je kunt ook eventjes bij een boekenbeurs langslopen; ik heb daar onlangs een hoop Microsoft Pressboeken gekocht, allemaal van de Windows 2000 serie (Professional, Server, Active Directory, Network administratotion). Deze waren volgens mij niet van de recenste uitgave, maar ze zijn dus wel slechts 10 euro per stuk (inclusief cd met software eneen extra boekje per deel) . Mogelijk een tip...als je eerst de kat uit de boom wil kijken. Ik heb het puur uit interesse gekocht, niet voor MCSE/MCSA ofzo.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Topicstarter
psy schreef op 21 February 2003 @ 13:37:
[...]

Je kunt ook eventjes bij een boekenbeurs langslopen; ik heb daar onlangs een hoop Microsoft Pressboeken gekocht, allemaal van de Windows 2000 serie (Professional, Server, Active Directory, Network administratotion). Deze waren volgens mij niet van de recenste uitgave, maar ze zijn dus wel slechts 10 euro per stuk (inclusief cd met software eneen extra boekje per deel) . Mogelijk een tip...als je eerst de kat uit de boom wil kijken. Ik heb het puur uit interesse gekocht, niet voor MCSE/MCSA ofzo.
Boekenbeurzen.... wanneer komt er zo'n boekenbeurs ?

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat je ook kan proberen is De Slegte.
Deze heeft een aparte computerboeken afdeling, hier staan vaak boeken die al gebruikt zijn , maar tegen een gereduceerd bedrag aan geboden worden.
Altijd de moeite waard om te kijken.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-09 15:40

psy

Van de Centrale Boekhandel. Ik zoek het even op.

Zie http://www.boekenfestijn.com/

[ Voor 112% gewijzigd door psy op 21-02-2003 14:40 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Topicstarter
psy schreef op 21 februari 2003 @ 14:37:
Van de Centrale Boekhandel. Ik zoek het even op.

Zie http://www.boekenfestijn.com/
thanx.... ;) ik zal er naar kijken!
Pagina: 1