Toon posts:

Benchamark test

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een 2,4 ghz p4, 1 gb ram en een XFX Geforce4 TI4600 video kaart.

nu heb ik met 3dmark2001 een benchmarktest gedaan en scoor daarmee rond de 11850 pt. In de PC zone heb ik recent gelezen dat dezelfde kaart getest is in een pc met een p4 3,06 ghz met dezelfde drivers voor de ti4600 en exact dezelfde instellingen zoals ik heb getest in mijn eigen pc, daar kwam de score uit op 13682 pt. Mijn vraag, kan de processor zoveel verschil maken in de hogere performance die met de 3,06 gehaald wordt, of komt het door iets anders en wat zou ik kunnen doen om de performance hoger te krijgen dan overklocken en de nieuwste drivers te downloaden (want de nieuwste drivers heb ik al)

nog een vraag van mij is, is een score van rond de 11850 pt met de 41.09 driver wanneer de FSAA uit staat, de anisotropische filters uit staan en de res 1024 x 768 en daarmee de test wordt uitgevoerd wordt, getest met het bovengenoemde systeem normaal te noemen?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

P4 3.06 heeft Hyperthreading als ik me niet vergis, dus ja, dat kan wel veel verschil geven.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
2x ja :)

De processorsnelheid kan idd vrij veel uitmaken, en de score die jij haalt is een hele normale score. Dit kan je trouwens ook op de site van de makers van 3D Mark bekijken (http://www.futuremark.com), daar hebben ze een hele database met testresultaten :)

Dit topic is gesloten.