Toon posts:

Snelkoppelingen in Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op onze computer Windows 2000 geinstalleerd maar telkens als ik iets open dan zet hij een snelkoppeling naar de map of het bestand op de c-schijf! Heeft iemand dat al eens gehad, of kan iemand mij helpen om het weg te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Please HELP MIJ!!! IK WORD GEK!!!!

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik snap je probleem niet helemaal hoor?!
Waar komt die snelkoppeling dan te staan?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 21:55:
Please HELP MIJ!!! IK WORD GEK!!!!

Dat kan best, maar wij worden ook gek van dit soort topics.

Leg nu eens duidelijk uit wat er aan de hand is, sinds wanneer het is, waardoor het volgens jou komt, wat je allemaal al voor oplossingen hebt geprobeerd etc.
Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een word bestandje of een map open krijg ik automatisch een snelkoppeling naar de desbettreffende bestand of map op mijn c-schijf. Ik heb nog helemaal nix geprobeerd want als ik het wist dan had ik dit topic niet geopend!

Verwijderd

Dus de root van C: staat vol met shortcuts?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

kan het niet zijn dat je op de een of andere manier je recent directory geredirect hebt naar c: ?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:06

megaleo

Special member

Ik denk eigenlijk dat het voor jou het beste is om al je gegevens ff te backuppen. (zover je dat nog niet gedaan hebt). En het hele zooitje opnieuw te installeren. Lijkt me het makkelijkst voor jou, gezien de inhoud van je posts!! ;)

Verwijderd

megaleo schreef op 18 February 2003 @ 00:59:
Ik denk eigenlijk dat het voor jou het beste is om al je gegevens ff te backuppen. (zover je dat nog niet gedaan hebt). En het hele zooitje opnieuw te installeren. Lijkt me het makkelijkst voor jou, gezien de inhoud van je posts!! ;)
amen

Misschien wel een virusje ?

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 23:46
idd of het is je recent dir die naar c:\ logt of er zit een toets vast ofzo ?!?

wel een vreemd probleem moet ik zeggen heb het nog nooit gehoord. heb heel wat w2k servertjes en wksjes gezioen maar dit nog nooit gehoord

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 14:13
Als deze toevallig in een directory "recent" staan , betekent dat je deze via start/documenten snel kan openen. Je kan deze weer wissen door een rechtermuisklick op je taakbalk / eigenschappen / geavanceerd / wissen.

Volgens mij kan je dit ook totaal uitzetten (aantal documenten op 0) maar ik weet ff niet hoe.
Misschien een volgende poster ?? of ff google

/edit Zie ook post van Fire_escape (had ik nl nog niet gezien 8)7 8)7 )
/edit

[ Voor 12% gewijzigd door Bud_s op 18-02-2003 01:06 . Reden: extra info ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zomaar wissen zou ik mee oppassen; andere bestanden op de desktop worden dan misschien ook verwijderd :)

Zet met TweakUI of rechtstreeks in het register even de verwijzing weer goed. Het hoort C:\Documents and Settings\%USER%\Recent te zijn.

offtopic:
Welkom terug op GoT :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank je, maar hoe kan ik dat veranderen als ik via het register ga?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het staat in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders\recent
Maak er dus C:\Documents and Settings\%username%\Recent van. Met natuurlijk ipv. %user% je eigen username en C:\Documents and Settings\ enkel als het ook echt daar staat ini jouw geval ;)

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 18-02-2003 21:18 . Reden: :X vergeet ik recent ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1