Inbellen via ISDN-centrale

Pagina: 1
Acties:

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 11:29
Een klant wil de mogelijkheid hebben om vanaf thuis in te bellen
op een RRAS-server. Dit zou kunnen door er een ISDN-kaart in te plaatsen.

Deze klant heeft geen losse ISDN-lijn, dus zal via de ISDN-centrale op kantoor
ingebeld moeten worden. Is dit mogelijk, en moet je dan het hoofdnummer
bellen ?.

Of moet de klant een aparte ISDN-lijn laten aanleggen met een eigen nummer.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
gewoon op die centrale een vrij nummer pakken waarop je die ISDN kaart hangt (zo deed ik het ook voordat ik vpn ging gebruiken op het werk...)

zon ISDN geval moet je vaak aansluiten middels een S0 module aan de centrale

wat voor ISDN kaart stop je erin? ben zelf er fan van Eicon Diva kaartjes, deze werken echt super in combo met RRAS van w2k, zonder problemen heb je dit zo geconfigged

A wise man's life is based around fuck you

• sniper20
zwelgje schreef op 17 februari 2003 @ 21:20:

zon ISDN geval moet je vaak aansluiten middels een S0 module aan de centrale
Dus je kunt een ISDN-kaart niet rechtstreeks aansluiten op een NT-1 kastje van de ISDN-centrale, maar je hebt een S0 module nodig. Waar kan ik deze krijgen en hoeveel kost dit ?.

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:03

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

sniper20 schreef op 17 February 2003 @ 22:16:
[...]

Dus je kunt een ISDN-kaart niet rechtstreeks aansluiten op een NT-1 kastje van de ISDN-centrale, maar je hebt een S0 module nodig. Waar kan ik deze krijgen en hoeveel kost dit ?.
Ligt er aan wat voor type centrale je hebt.
Centrales waar ik mee gewerkt heb kun je idd geen isdn-kaart rechtstreeks aan de NT-1 hangen.
Het ging hier om een Siemens centrale met systeemtoestellen. Bij die systeemtoestellen kun je een SO-adapter er onderaanklikken. Kosten ongeveer 150 á 200 euro excl. meen ik mij te herrineren.

Wat voor type centrale gaat het om?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
TigZ schreef op 17 February 2003 @ 22:20:
[...]

Ligt er aan wat voor type centrale je hebt.
Centrales waar ik mee gewerkt heb kun je idd geen isdn-kaart rechtstreeks aan de NT-1 hangen.
Het ging hier om een Siemens centrale met systeemtoestellen. Bij die systeemtoestellen kun je een SO-adapter er onderaanklikken. Kosten ongeveer 150 á 200 euro excl. meen ik mij te herrineren.

Wat voor type centrale gaat het om?
inderdaad die S0 modules zijn stervensduur :/

khad het laasts nog nodig voor een klant die moest telebankieren op een pc... zon USB isdn kost maar een paar tientjes, maar die S0 module was inderdaad iets van 175Euro... :(

A wise man's life is based around fuck you

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Als ik even mag bijspringen, die s0-modules zijn alleen van belang indien de pc rechtstreeks aangesloten gaat worden op een meervoudige ISDN lijn of op een ISDN-30, als het een enkelvoudig ISDN-lijntje is met 2 lijnen dus en 4 nummers meestal, dan kun je die pc rechtstreeks op de NT1 aansluiten zónder een s0-adapter, ik heb nog nergens gezien dat het hier om een meervoudige ISDN ging (ik snap eerlijk gezegd de precieze wens van de TS eigenlijk niet helemaal)ik denk dat er moeilijker wordt gedaan dan nodig.

• sniper20
Radian schreef op 17 February 2003 @ 22:37:
Als ik even mag bijspringen, die s0-modules zijn alleen van belang indien de pc rechtstreeks aangesloten gaat worden op een meervoudige ISDN lijn of op een ISDN-30, als het een enkelvoudig ISDN-lijntje is met 2 lijnen dus en 4 nummers meestal, dan kun je die pc rechtstreeks op de NT1 aansluiten zónder een s0-adapter, ik heb nog nergens gezien dat het hier om een meervoudige ISDN ging (ik snap eerlijk gezegd de precieze wens van de TS eigenlijk niet helemaal)ik denk dat er moeilijker wordt gedaan dan nodig.
Het gaat om een thuiswerker die via RRAS wil inbellen op de W2K-server met ISDN-kaart.

Op de zaak is wel een ISDN-centrale aanwezig (meerdere NT-1 kastjes aanèèngeschakeld) , maar geen losse ISDN-lijn (NT1-kastje).
Hoe deze situatie nu zo goed mogelijk proberen op te lossen, zonder dure investeringen.

• JdM

JdM

Humbled

sniper20 schreef op 17 February 2003 @ 22:45:
[...]

Het gaat om een thuiswerker die via RRAS wil inbellen op de W2K-server met ISDN-kaart.

Op de zaak is wel een ISDN-centrale aanwezig (meerdere NT-1 kastjes aanèèngeschakeld) , maar geen losse ISDN-lijn (NT1-kastje).
Hoe deze situatie nu zo goed mogelijk proberen op te lossen, zonder dure investeringen.
Als die klant vanaf thuis inbelt, doet hij dit toch met zijn eigen telefoonlijn :?
Leg me die RRAS eens uit.

• sniper20
Radian schreef op 17 February 2003 @ 22:49:
[...]

Als die klant vanaf thuis inbelt, doet hij dit toch met zijn eigen telefoonlijn :?
Leg me die RRAS eens uit.
Het gaat om bedrijf (klant) die een thuiswerker via zijn eigen ISDN-lijn thuis wil laten inbellen op de ISDN-centrale op de zaak.

• JdM

JdM

Humbled

sniper20 schreef op 17 februari 2003 @ 22:54:
[...]

Het gaat om bedrijf (klant) die een thuiswerker via zijn eigen ISDN-lijn thuis wil laten inbellen op de ISDN-centrale op de zaak.
In dat geval kan de thuiswerker gewoon een normale ISDN-kaart in zijn PC doen, een inbelverbinding opstellen die rechtstreeks naar het bedrijf belt(kies een vrij MSN-nummer in het bedrijf, programmeer deze op een poort in de centrale) en daar natuurlijk een verbinding naar het netwerk op het werk aanhangen, ik zie het probleem niet :)

• sniper20
Radian schreef op 17 februari 2003 @ 23:08:
[...]

In dat geval kan de thuiswerker gewoon een normale ISDN-kaart in zijn PC doen, een inbelverbinding opstellen die rechtstreeks naar het bedrijf belt(kies een vrij MSN-nummer in het bedrijf, programmeer deze op een poort in de centrale) en daar natuurlijk een verbinding naar het netwerk op het werk aanhangen, ik zie het probleem niet :)
Dus een s0-module zal niet nodig zijn als ik het goed begrijp. Wel is kennis van programmeren van de centrale vereist. Leuk is dat :/

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:03

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

sniper20 schreef op 17 februari 2003 @ 23:47:
[...]

Dus een s0-module zal niet nodig zijn als ik het goed begrijp. Wel is kennis van programmeren van de centrale vereist. Leuk is dat :/
Om wat voor centrale gaat het nou?
De meeste zijn namelijk niet moeilijk te programeren.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb een tiptel.

En daar heb ik het msn nummer van m`n telefoontoestel analoog ook doorgestuurd naar m`n server.

Is het dus een data oproep neemt m`n server op een analoog gaat m`n telefoon over.

het enigste wat ik gedaan heb is m`n msn nummer doorgestuurd naar intern nummer 28 en 38 en tegen m`n isdn kaart verteld dat deze moet luisteren naar 38
Pagina: 1