Toon posts:

Pc hapert na ide kabels

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb mn ide kabels verandert en nu hapert mijn win xp. Als ie ook maar iets moet laden begint ie te stotteren. Ik heb al van alles geprobeerd, ook ide kabels op de oude manier er weer in doen. Kan het zijn dat er in het bios wat verkeert ingesteld staat? Ook raar, is dat als ik m op secundairy master doe, hij niet hapert, maar zodra ik dan mn cd-rom aansluit, hij mn hd niet meer ziet .....

Specs:

AMD Athlon 1 gig
384 MB Ram
1x Maxtor 20 gig
Windows xp.

P.s. voor ik de kabels verandere werkte ie perfect....

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 23:35
Wat voor kabels, wat ondersteunt je mobo voor ata?

in andere worden meer info

[ Voor 9% gewijzigd door Graham op 17-02-2003 20:57 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk staat DMA niet aan, dit kan je nakijken bij je apparaatbeheer (zie ook de search hiervoor). Je kabel moet dat wel aankunnen. (80-aderig)

Dat probleem dat je HD niet meer herkend wordt komt waarschijnlijk doordat de jumper instellingen overeenkomen met die van de CDrom (dus beiden sec. master).

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07 16:17

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Hij heeft dat mobo overgenomen van mij

Het is gewoon ATA 88 (zover ik weet)

Verwijderd

Ajaxno1 schreef op 17 februari 2003 @ 20:59:
Hij heeft dat mobo overgenomen van mij

Het is gewoon ATA 88 (zover ik weet)
ATA 66 of ATA 100 denk ik.

Heb je 80 aderige flatkabels gebruikt, anders kom je niet boven DMA33... Bij IDE moet je verder even kijken dat je de "lange" kant gebruikt om op het moederbord te prikken, en de kant waar de twee connectors zitten voor je drives.

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07 16:17

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Maar zover ik weet heeft ie niks aan IDE kabels vervangen, alleen ze verplaatst/omgewisseld. Dus het aantal aaders zou niet zoveel uit maken. Of hij moet verschillende IDE kabels hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bojaaper/dma.JPG dit staat er nu
bij dat dma geval.... ??

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij is je kabel niet in orde, probeer deze eerst eens te veranderen met een 80-aderige kabel. Heb je de kabel trouwens wel goed aangesloten?

Wel een beetje apart btw... normaal gesproken zou je HD nu op ATA33 horen te lopen, terwijl dat ding toch draait op PIO. :X

Verwijderd

Topicstarter
euhm mja wat moet ik er nou precies aan doen... met dat dma enzo

Verwijderd

Het is al een paar keer gevraagd: Wat voor kabel gebruik je voor je HD? 40 of 80 aderig?

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 21:50:
Het is al een paar keer gevraagd: Wat voor kabel gebruik je voor je HD? 40 of 80 aderig?
En dan de andere belangrijke opmerking, ook reeds gemaakt, nog. De kant waar zeg maar 1 aansluiting zit op het mobo, de kant waar er 2 wat dichter bij elkaar zitten op je HD (en misschien andere dingen). En natuurlijk op de juiste manier (als die kabel 180 graden gedraaid kan worden, wat heel soms nog wel eens wil kunnen). Dus kleurtje bij pin 1 zeg maar.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
80 geloof ik ....

Verwijderd

Probeer eens een andere?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:35

LopeZ

Too much is never enough

Probeer nou gewoon eens een andere, is al meerdere keren gezegt. Verder staat dit topic fout.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.