4 MB 486 laptop: wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Ik heb een defecte 486 laptop (75 MHz) aan de praat gekregen, en nu vraag ik me af wat ik hier nog mee kan. Het liefst zou ik hem op school gebruiken om wat office taken te doen, maar office 97 met 4 MB lijkt me niet te doen.
Is er misschien een alternatieve tekstverwerker / OS combo die word97 documenten aankan en ook op 4 MB kan draaien?

(Ik heb al gezocht naar een geheugenupgrade, maar die is zeldzaam en duur: 16 MB EDO RAM (x2) kost € 52,- (ex. verzendkosten))

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 16:16
wp5.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

EDO RAM kun je wel goedkoper krijgen hoor, 2dehands welteverstaan (overigens verwacht ik eerder FastPage SIMMS bij zo'n computer), maar dit even terzijde.
Windows 9x gaat hij niet trekken. Linux wordt ook moeilijk (nieuwste versies vereisen minimaal 8mb) maar ik weet uit ervaring dat windows 3.1 als een zonnetje draait op een 486 dx 33 met 4mb RAM. Daar kun je ook oudere versies van MS Word op draaien, en zelfs met wat gekloot internet.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

heb hier nog 4*16 mb liggen (weet niet of het geschikt is voor lappie) kun je van mij hier op komen halen (Eindhoven)

weet iemand nog een leuke signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Idd, Dos met wp5.1 of 6.0.

Word kan deze bestandstypen converteren, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

WordPerfect 5.1 is wel erg obsolete voor zo'n toch best acceptabel snelle processor. WP draait al op een 286!

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 17:51

AleXtc

Wannabe Pirat

Dos met PAC-MAN :P Rulezzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tyrian schreef op 17 February 2003 @ 20:51:
Ik heb een defecte 486 laptop (75 MHz) aan de praat gekregen, en nu vraag ik me af wat ik hier nog mee kan. Het liefst zou ik hem op school gebruiken om wat office taken te doen, maar office 97 met 4 MB lijkt me niet te doen.
Is er misschien een alternatieve tekstverwerker / OS combo die word97 documenten aankan en ook op 4 MB kan draaien?

(Ik heb al gezocht naar een geheugenupgrade, maar die is zeldzaam en duur: 16 MB EDO RAM (x2) kost € 52,- (ex. verzendkosten))
Ik denk serieus dat je je alleen maar gaat ergeren aan de beperkingen die dit systeem aan je oplegt. Ik zit zelf aan een server toepassing te denken: linux freesco is een uitstekend progsel, het is een router en firewall. Kan je ook samba en FTP op draaien, en je hoeft niets aan de pc uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

ik zou win 3.11 of win95 helmaal uitgekleed erop zetten. en 4 mb moet lukken. heb het zelfs voor elkaar gekregen om win 98 op 8 mb ram te laten lopen.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 21:04:
[...]

Ik denk serieus dat je je alleen maar gaat ergeren aan de beperkingen die dit systeem aan je oplegt. Ik zit zelf aan een server toepassing te denken: linux freesco is een uitstekend progsel, het is een router en firewall. Kan je ook samba en FTP op draaien, en je hoeft niets aan de pc uit te breiden.
Geen netwerk, geen modem, geen USB :)

Nu staat er een Windows95 installatie op, zonder apps. Ik kan eventueel een re-install proberen. (geen CDROM, maar ik heb hier nog een zipdrive liggen, dus die kan ik er wel ff aanhangen)

Er kunnen trouwens geen gewone EDO reepjes in, alleen speciale laptop reepjes. (SODIMM) (4BM, 8MB, 16MB)

[ Voor 25% gewijzigd door Tyrian op 17-02-2003 21:10 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

chefke schreef op 17 February 2003 @ 21:06:
ik zou win 3.11 of win95 helmaal uitgekleed erop zetten. en 4 mb moet lukken. heb het zelfs voor elkaar gekregen om win 98 op 8 mb ram te laten lopen.
8mb gaat net, heb ik ook voor elkaar gekregen op een 486 dx33, maar 4mb gaat echt niet.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windows 95a kan hij wel trekken. heb het nog op een 486 sx 25 4mb / 100mb hhd gehad.

installeren duurde alleen fokking lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 04:21

scorpionv

This space for rent

Vraag ff in het hardware ruiltopic of iemand EDO voor je heeft, daar zwerft genoeg oude HW rond.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

geloof me, aan windows 95 op een pc met 4mb ram heb je weinig plezier. Lange opstarttijden, powermanagement zuigt ook, dus daarmee kun je de lange opstarttijden niet compenseren, en als Windows geladen is zit je ram + cache vol :P

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 21:14

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

ff 2e hands zoeken naar wat mer geheugen (144-pins EDO toch) is volgens mij nog best aan te komen voor een redelijk bedrag (64 mb EDO SOdimm is in de tweakes-shop 18,- dus kan wast wel)

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 23:00
Weg gooien uit ut raam en daar van genieten >:)

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verkopen, er is altijd wel interesse hiero ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

ww
jeroendevries schreef op 17 February 2003 @ 21:17:
Weg gooien uit ut raam en daar van genieten >:)
moesten ze met jou doen :(

Ik heb even voor je gezocht op www.2dehands.nl naar SO dimms, en hier even wat resultaten:
128MB 144-pin PC66 SDRAM SO-Dimm = EUR 25,-
64MB 144-pin PC66 SDRAM SO-Dimm = EUR 12,-
32MB PC100 SDRAM (SO DIMM, 144-pins) = EUR 15
...
voor weinig geld heb je dus een prima bak.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawuss schreef op 17 February 2003 @ 21:23:
ww
[...]

Ik heb even voor je gezocht op www.2dehands.nl naar SO dimms, en hier even wat resultaten:

[...]

erm... hij moet 72 pins edo- so dimm hebben (heb hier ook een 486 ertje staan dus) die pakt geen so dimm van meer als 72 pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-09 22:56

[...]

Past misschien met een hamer, SO dimms, maar wil je het normaal laten werken heb je toch echt speciaal geheugen nodig.

Overigens valt het mee hoor, 52 euro voor 16 MB, voor mijn Libretto 70 kost 16 MB 92 euro excl verzenden.. Alleen is de vraag hoeveel meerwaarde het geeft aan een 486, maar dan zal ie zeer waarschijnlijk wel Office 97 redelijk draaien in combinatie met Windows 95..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ww
[...]

[...]

SO-DIMM...

Lijkt me erg raar- 9 van de 10 486 chipsets hebeen een 32b geheugenbus, en een DIMM is 64b breed. Dit is eerder een of andere SO-SIMM gok ik zo en waarschijnlijk proprietary. Geef eens wat meer specs van die Laptop. Als het een IBM Thinkpad is, kan het zijn dat ik er 16MB voor heb :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
En als het een Compaq LTE Elite is dan heb ik er nog 8MB voor liggen

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een 486 gehad met 8mb geheugen. Ik heb er gewoon windows 95 erop geinstalleerd en via kladblok gebruikte ik de laptop als typ-slet. Daarna thuis met Word de opmaak geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

dion_b schreef op 18 February 2003 @ 01:06:

[...]

SO-DIMM...

Lijkt me erg raar- 9 van de 10 486 chipsets hebeen een 32b geheugenbus, en een DIMM is 64b breed. Dit is eerder een of andere SO-SIMM gok ik zo en waarschijnlijk proprietary. Geef eens wat meer specs van die Laptop. Als het een IBM Thinkpad is, kan het zijn dat ik er 16MB voor heb :)
oeps 8)7 (wow, eerste keer dat ik die smiley gebruik!)
Weet verder niet zo veel van laptops af, dus verkeerde zoekwoordje gebruikt :x

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Windows 95 moet ie makkelijk aankunnen. En dan gooi je er word95 op. Dat trekt ie heus wel denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

weppe schreef op 18 February 2003 @ 09:21:
Windows 95 moet ie makkelijk aankunnen. En dan gooi je er word95 op. Dat trekt ie heus wel denk ik!
dus niet alleen het RAM vullen met windows 95, maar ook nog een kolossaal pakket als office daarbovenop? Dat kun je echt vergeten ;)
Notepad met wat geluk

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Of anders Win 3.1 (of 3.11) met de Calmira Shell. Als office pakket Word for Windows 6.0.

Deze setup heb ik zelf nog op een 386SX notebook met 6 MB, en het draait ook nog. Niet dat ik het nog veel gebruik overigens.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dawuss schreef op 18 February 2003 @ 09:23:
[...]

dus niet alleen het RAM vullen met windows 95, maar ook nog een kolossaal pakket als office daarbovenop? Dat kun je echt vergeten ;)
Notepad met wat geluk
ik zou het gewoon proberen hoor!
wat heb je nu aan notepad als tekstverwerker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

weppe schreef op 18 February 2003 @ 09:32:
[...]
ik zou het gewoon proberen hoor!
wat heb je nu aan notepad als tekstverwerker?
niet veel :)

Ik zou voor EXX' oplossing gaan. Die Calmira shell is trouwens geniaal!

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb een keer Windows 95 aan de praat gehad op een doos met 4MB geheugen maar dat was geen pretje. Bij elke actie die je wil plegen moet hij gaan swappen naar de pagefile. Er blijft dan niet veel anders over dan Wordpad gebruiken. Windows 95 met 8MB is nog erg krap. Met 16MB en een oude niet teveel eisende tekstverwerker zou een werkbare laptop kunnen opleveren.

Die 16MB reep van 52 euro maakt het verschil tussen een bruikbare en een waardeloze laptop. Tenzij je graag oude DOS games wilt spelen (voor zover mogelijk op de LCD) en het leuk vind om je config.sys en autoexec.bat te optimaliseren, dan is een laptop met 4MB een leuk tijdverdrijf :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Ik ben er niet zo zeker meer van dat het EDO geheugen is. Ik vond het op een site, maar andere sites vermelden niets over EDO.

Transcend geeft het volgende aan, maar daar kan ik ook niet uit opmaken of het fastpage of edo ram is:

Transcend Part No. Product Description Manufacturer Part No. Datasheets Installation Part No.
TS16MTI450 16MB MEMORY MODULE FOR TEXAS INSTRUMENT 9804002-0001 N/A N/A

Ik heb bij FlectionDirect ook nog wat gevonden, maar ik weet niet of dit compatible is:
http://biz.flectiondirect.com/?Product=7134137145
De module heeft in ieder geval wel het juiste formaat en het juiste aantal pinnen.
Ik heb FlectionDirect al een mailtje gestuurd.

Als iemand hier op basis van deze nieuwe informatie meer weet, post dan a.u.b. een reply!

Owja: Op de huidige module staat de tekst: "4M SMALL OUTLINE SIMM", weet iemand wat dit betekent?

[ Voor 7% gewijzigd door Tyrian op 18-02-2003 22:11 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 04:21

scorpionv

This space for rent

Kun je hier trouwens niets mee; http://shop.tweakers.net/geheugen? Geen reclame ofzo, maar zo heb ik ook het juiste type geheugen voor m'n Laserjet gevonden, gewoon merk->type->nummer invoeren en bestellen maar. Works like a charm.
Maar dan moet je wel bovenstaande 3 dingen weten en ook nog eens geluk hebben dat dat soort geheugen nog leverbaar is.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tyrian schreef op 18 februari 2003 @ 22:09:
Ik ben er niet zo zeker meer van dat het EDO geheugen is. Ik vond het op een site, maar andere sites vermelden niets over EDO.

Transcend geeft het volgende aan, maar daar kan ik ook niet uit opmaken of het fastpage of edo ram is:

Transcend Part No. Product Description Manufacturer Part No. Datasheets Installation Part No.
TS16MTI450 16MB MEMORY MODULE FOR TEXAS INSTRUMENT 9804002-0001 N/A N/A
EDO zal het hoogstwaarschijnlijk niet zijn- slechts een paar zeer late 486 chipsets ondersteunen EDO en voorzover ik weet hebben die nooit de stap naar de notebook gemaakt. Dit is gewoon FP :)
Ik heb bij FlectionDirect ook nog wat gevonden, maar ik weet niet of dit compatible is:
http://biz.flectiondirect.com/?Product=7134137145
De module heeft in ieder geval wel het juiste formaat en het juiste aantal pinnen.
Ik heb FlectionDirect al een mailtje gestuurd.

Als iemand hier op basis van deze nieuwe informatie meer weet, post dan a.u.b. een reply!
Flection zit een beetje te blaten (noemt het een 72p SO-DIMM 8)7 ), maar het ziet er mogelijk uit (dat je ze op veel systemen per 2 moet plaatsen bevestigt alleen dat het 32b is, dus allicht voor 486 geschikt). Vergeet niet dat je kunt bestellen en binnen 8 dagen na ontvangst de boel weer terugzenden als het niet bevalt. Kortom bestellen die hap- in het ergste geval ben je 2x porto kwijt :z
Owja: Op de huidige module staat de tekst: "4M SMALL OUTLINE SIMM", weet iemand wat dit betekent?

4M lijkt me voor de hand liggen als er 4MB nu in zit :z
En Small Outline SIMM... SO-SIMM dus :*)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
scorpionv schreef op 18 February 2003 @ 23:02:
Kun je hier trouwens niets mee; http://shop.tweakers.net/geheugen? Geen reclame ofzo, maar zo heb ik ook het juiste type geheugen voor m'n Laserjet gevonden, gewoon merk->type->nummer invoeren en bestellen maar. Works like a charm.
Maar dan moet je wel bovenstaande 3 dingen weten en ook nog eens geluk hebben dat dat soort geheugen nog leverbaar is.
Dat had ik ook al geprobeerd, maar daar staat Texas Instruments niet in.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
kijk ook eens op geheugen.com, daar staat ieg texas instruments en ook een notebook met 4mb, weet niet of dat die van jou is.

[ Voor 63% gewijzigd door wagenveld op 19-02-2003 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Stuur die PC op naar mij, ik kan altijd wel zoiets gebruiken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Laatst online: 16-08 20:27
Dit soort topics zijn altijd leuk. Al gedacht aan een Thin Client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de beurs kijken of op tweede hands sites (markplaats, 2ehands.nl) daar zijn wel eens vaak van die mensen die in (oude)laptop onderdelen handelen dus die kunnen je vast wel verder helpen met een geheugen reepje.

• llevering
  • Laatst online: 13-09 18:56
Ik gebruik nu al drie jaar met heel veel plezier Office 5.2 (die met Word 6.0) op Windows 3.11 op een 486DX/2 50mhz (onderklokt naar 25mhz) met 8mb ram. Ik heb het gevoel dat ik altijd riant in m'n geheugen zit. Met 4mb moet dat ook prima lukken. Windows 95 of hoger zou ik afraden. Ik gebruik het ding 3 jaar lang elke school dag en nog nooit is de combo gecrashed (wel door andere zeg maar expirimentjes van mij :P), maar nooit tijdens gewoon tikwerk. Echt prima en veel mis je niet met Word 6.0 :).

Verwijderd

Windows 3.11 met Office 5 of zo? Of aan mij geven natuurlijk :P

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:49

Johnny E

Dôh !!

Terminal Servertje bouwen en Dos 6.22 met de Citrix client voor dos draaien op het lapp beestje :p

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 14:27
Casemodden naar een soort van flipperkast en dan een of ander oude retrogame erop mikken. Pacman, pinnball etc

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het hier met windows95 en word97 gedaan, ging PRIMA (moet je wel die klote paperclip enzo uitzetten ;) ). Enige vershil was dat ik het met 8mb ram deed. moet je natuurlijk wel een beetje windows "optimaliseren" om het te gebruiken (cd-rom cashe uit, zat toch geen cd-rom in... swap-file goed instellen, al die opstart troep van word97 uitgooien.. etc.)

Als je even verteld WATVOOR laptop je hebt, zal ik even kijken of ik daar nog geheugen voor heb liggen.. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
(jarig!)
()

[ Voor 100% gewijzigd door avon op 21-02-2003 11:01 . Reden: leek een leeg topic ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54

PD2JK

ouwe meuk is leuk

weppe schreef op 18 februari 2003 @ 09:21:
Euhm, met 4 mb intern gaat dit niet lukken......

Ik heb hier een Toshiba T4400SX (486SX-25) met 6mb, met een kapotte harde schijf. Ik gebruik 'm alleen voor 's avonds voor een spelletje. Commander Keen ofzo.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm, met 4 mb intern gaat dit niet lukken......

Ik heb hier een Toshiba T4400SX (486SX-25) met 6mb, met een kapotte harde schijf. Ik gebruik 'm alleen voor 's avonds voor een spelletje. Commander Keen ofzo.
Ja, maar das ook een SX(!) 486 en 25 mhz... das dus wel effe heeeeeeel veel trager dan een DX75. Als hij er nog 4mb of meer ram bij kan vinden dan kan hij daar best win95+word97 op draaien, en nog bijvoorbeeld red alert ook _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb destijds Windows 95 (De nieuwste) op een 386-40 MHz (8 MB RAM) gekregen. Opstarten duurt lang maar is daarna redelijk te gebruiken. Met Windows 3.11 of Win95a zou je geen problemen moeten krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 10:58:
heb het hier met windows95 en word97 gedaan, ging PRIMA (moet je wel die klote paperclip enzo uitzetten ;) ). Enige vershil was dat ik het met 8mb ram deed. moet je natuurlijk wel een beetje windows "optimaliseren" om het te gebruiken (cd-rom cashe uit, zat toch geen cd-rom in... swap-file goed instellen, al die opstart troep van word97 uitgooien.. etc.)

Als je even verteld WATVOOR laptop je hebt, zal ik even kijken of ik daar nog geheugen voor heb liggen.. ;)
4mb of 8mb is wel een wezenlijk verschil hè. Da's gewoon 2x zoveel. Officieel vereist win95 8mb.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Laptop = Texas Instruments Extensa 450
Hij lag hier al 2 jaar in de kast te niksen omdat de power adapter kwijt is.
Nu heb ik dit min of meer opgelost door de voeding van mijn creative speakerset erin te prikken :) >>Laptop wil graag: 20 V en 1.7 a. Laptop krijgt nu: 15 V en 3 a.<< (gekheid!) maar hij werkt prima. Alleen wil de batterij niet laden, maar dat heeft vast alles met deze geïmproviseerde voeding te maken :)

Flection heeft trouwens terug gemaild dat het geheugen niet compatible is. Ik heb echter, omdat ik zoveel advertenties aan het controleren was, wel enkele 2e hands laptops gezien, dus misschien ga ik wel een hele andere halen. (is www.laptopstunter.nl iets??)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Tyrian schreef op 21 February 2003 @ 23:43:
Laptop = Texas Instruments Extensa 450
is www.laptopstunter.nl iets??
Hun website ziet er professioneel uit, maar de prijzen ook :o
225 euro voor een p166 met 16mb RAM !

[spam]
In het geval dat je een nieuwe gaat halen, sluit ik me graag aan bij het stelletje schooiers hier:

Ikke, Ikke Ikke wil hem wel hebben! :+
dawuss (at) punkass (punt) com
[/spam]

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Ik ben het weekend bezig geweest om er een abandonware laptop van te maken: DR-DOS 7.03, WFW 3.11, Office Professional 4.3, PCTools 9

Alleen loopt de installatie van office halverwege vast. :(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Okay, het werkt inmiddels allemaal. He tprobleem was een incompatibiliteit tussen DR-DOS en WFW 3.11. Met MS-DOS 6.22 werkt het allemaal prima. Ik heb de Calmira shell er nog bovenop gegooid, zodat het een beetje op Windows 9x lijkt. Ik zal nog wel een paar screenshots maken...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Laatst online: 16-06 14:11
slopen die hap, mp3 software voor dos erop en in je auto bouwen :+

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:41
DiEPVRiESKiP schreef op 25 February 2003 @ 13:08:
slopen die hap, mp3 software voor dos erop en in je auto bouwen :+
Zoveel 486 laptops met geluid zijn er niet :P

Ikzelf heb een 486 laptop met 8 mb ram, windows 95 erop en perfect om op te mIrcen. Verder heb ik op 'oldversion.com' msn 1 en later 2.0 gedownload en geinstalleerd...

LAter een dualbootje gemaakt met linux slackware, maar dat ging niet echt lekker helaas :(

[ Voor 4% gewijzigd door Icey op 25-02-2003 13:54 ]

Pagina: 1