Toon posts:

Gaarne jullie welgemeende advies inzake mobo en pr

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Collega's
Heb hier staan: Enermax 330W voeding, P3BF Asus, PIII 600 katmai, 2x128 mb Mushkin 133 mhz cas2, 2x hd maxtor 30,3 gb ata-100, promise ata 100 controller, Plextor 8x4x32 ide, A-open 48 cdrom, Viper 770 non ultra en Ilyama pro 450 19 inch alles voorzien van laatste drivers windows 98se niet overclocked en stabiel.
Jullie snappen de vraag waarschijnlijk al: wil snellere proccessor. De keuze die ik heb is:

PIII 850 slot 1 100mhz
PIII 850E of hoger
PIII 850EB of hoger
Converter kaartje ja of nee en zo ja welke is op dit moment de beste?
Of totaal ander bord met bv AMD, echter blijf liever bij Intel.
Wie heeft goed idee? Ik wil minimaal uitkomen op 1 ghz met zo min mogelijk oc-en auw ja sorry.

Thanks KWAAK

Verwijderd

p3 850, die heeft een 100 mhz bus en hoef je niet te gaan lopen kloten met een converter kaartje.

Leuk systeempje trouwens :9~

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet meer kennis aanwezig? :'(

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 20:00
Als je geld teveel hebt kun je een nieuw mobo + P4/AMD kopen :9~

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:46

Floor-is

5.2

Ik zou zeggen, kies voor de 850E. Deze processor is het lekkerst te overklokken, de rest van je systeem ziet er prima uit.

Als je wilt weten hoever deze procjes willen, kan je het beste even kijken op:
www.overclockers.com daar is een mooie database met de ervaringen van andere gebruikers.

Die slot zou ik dus niet nemen, aangezien je deze EOL worden binnenkort, mobo's zijn dan een stuk lastiger te vinden. De EB overklokt gewooon een stuk minder aangezien je al op een 133Mhz bus begint en de E op 100Mhz. (De E wil meestal wel tot 133Mhz, om de zelfde performancewinst te maken zal de EB tot 166Mhz moeten gaan, dit gaat niet op Cas2 met jouw reepjes, dus ik zou kiezen voor de E)

Bericht hierboven

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Ik weet niet wat je met je computer doet, maar als je een gamer bent dan zou ik gaan voor een snellere videokaart. Een snellere poc ga je in games nl. helemaal niet merken.

Als je anderzijds vooral gaat photosjoppen etc. dan lijkt mij een P3 E het best.

Verwijderd

Blijf met je 600 werken! clock 'm over en koop een andere videokaart :)

ShaDoW