Draadloos internet , wel verbinding maar geen internet

Pagina: 1
Acties:

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:34
Hallo ,

Ik heb een US robotics wireless acces point en netwerk kaartje gekocht om draadloos te kunnen internetten . Het is slechts voor 1 labtop en ik heb geen intensies om een netwerk aan te leggen . maar het werkt niet : Ik had een intern netwerkkaartje en hiermee werkt internet ( telenet ) . Nu had ik het nieuwe kaartje geinstalleerd , de kabel in w.a.p. gestopt . Ik kreeg te zien dat beide verbinding hadden , maar kon niet meer internetten. Als ik dan de kabel terug stopte in de netwerkkaart van de Labtop dan werkte het weer wel . Vervolgens heb ik de oude gedeinstalleerd , zelfs uitgezet in de bios , misschien was er een conflikt maar dat lukte ook niet . Zelfs enkele wizzards in windows geprobeert maar het wil niet lukken . Beide componenten zijn getest in de winkel met adsl en daar werkte het wel . Kan iemand mij helpen ?

Diagram :

modem___________Inter netwerkkaartje (PC)

modem___________w.a.p.-------------Netwerkkaartje (PC)

US Robotics Model: USR2249
http://www.usr-emea.com/p...pt&page=features&loc=emea

US Robotics Model : Model: USR2210
http://www.usr-emea.com/p...od=net-22pc-card&loc=emea

Alvast bedankt ,
Theebag

Verwijderd

tsjeck je IP intellingen.

waarschijnlijk staan je DNS instellingen niet goed. bij sommige accesspoints kun je die instellen zodat deze ze meegeven aan de aangesloten adapters (soort van DHCP dus)

massohl!,

Hendrik

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 14:19:
tsjeck je IP intellingen.

waarschijnlijk staan je DNS instellingen niet goed. bij sommige accesspoints kun je die instellen zodat deze ze meegeven aan de aangesloten adapters (soort van DHCP dus)

massohl!,

Hendrik
nah, dat lijkt me sterk. Ik weet niet precies hoe het zit met telenet, maar bij chello krijgt mijn pc automatisch een IP nummer en dns van de dhcp van chello toegewezen.
Tenzij zijn accespoint ook een breedband routertje is zal hij daar mijn inziens geen last van hebben ( het acces point stuurd het dhcp request door naar de modem, die daarna het ip van telenet aan zijn laptop zal geven )

Kijk eens naar je bereik. Ga er eens wat dichter opzitten ofzo. Ik zat een keer te ver van het acces point af ( met 3 muren er tussen ) en windows XP gaf mooi aan da ik een "goede" verbinding had, maar toch kwam er nix door....

Suc6

Verwijderd

klopt, als telenet dhcp doet MET dns instellingen... doen niet alle ISPs, en mijn ISDN router doet dat ook pas sinds een firmware update. Ik heb dus mijn accesspoint wijs moeten maken dat ie dns instellingen doorgaf aan de wireless adapters.

Maw.
1. check of je dicht genoeg bij je AP zit.
2. check of je een IP hebt en of DNS werkt (mbv. winipcfg of ipconfig /all).
3. doe us een ping naar je ISP (ping 195.121.1.33 = planet internet dns)

succes,

Hendrik

PS. ik ben op dit moment bezig met een wireless netwerk. klopt het dat die specs nergens op slaan? ik krijg nog geen 30m bereik (van huis naar kantoor, slecht 2 muren, geen metaal!!) belachelijk dat specs 550m buitenshuis beweren!!!

• Theebag
Dat is juist het probleem , ik heb verbinding met de AP. Hij zit zelf , om te testen , aan de andere kant van de tafel . Het is geen routertje . heeft het daarmee te maken dan ?

Verwijderd

Theebag schreef op 18 February 2003 @ 17:26:
Dat is juist het probleem , ik heb verbinding met de AP. Hij zit zelf , om te testen , aan de andere kant van de tafel . Het is geen routertje . heeft het daarmee te maken dan ?
Mogelijk een modem wat voor 1 MAC adres geschikt is... Leen een router van een vriend/bekende and Try!

Verwijderd

Dit zal niet gaan werken denk ik

Je mist de router, bij jou zou het zo moeten zijn:

modem <-->router<-->Accespoint <~~> Notebook

Je ISP deelt een IP uit zoals wordt gezegd, je krijgt meestal maar 1 IP van je provider.
Dit IP wordt aan je accespoint gegeven!!!
Dit wordt niet draadloos doorgegeven aan je notebook!
Omdat je accespoint niet zelf een DHCP server heeft krijgt je PC daarna dus ook geen IP en gateway om te kunnen internetten. Een router daar in tegen doet dit wel!

Tevens beveiligen veel ISP hun aansluitingen met ook een mac adres check, dus alleen 1 mac adres mag verbinding met hun. Als dat zo is ziet je ISP dat een ander mac adres is aangesloten (namelijk je accespoint) en werkt dan niet. In een router kun je vaak een mac adres clonen.

Ik weet niet of je de appartuur kunt terug brengen of omruilen, zoja dan zou ik het accespoint terug brengen en een draadloze router nemen.(neem er meteen 1 met een ingebouwde switch voor gewone UTP aansluitingen)

• Theebag
Dus je weet zeker dat het zo is ? Want in de winkel was het getest met dasl en daar werkte het wel .

[ Voor 30% gewijzigd door Theebag op 21-02-2003 18:08 ]

• Theebag
Ok , ik neem aan dat het echt zo is voor dat ik naar de winkel ga ?
Bedankt voor jullie hulp .
Pagina: 1