[php] Visa/ mastercard validatie

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik bezig ben voor school(jaja flame me) met een web winkel wil ik ook de betaling goed afhandelen. Natuurlijk is het maar een pilot versie die tot geen enkel nut diend. Maar het is wel leuk dat er bepaalde functies inzitten. Zoals het controleren van een rekeningnummer. Nou heb ik al het algoritme voor bank/giro rekeningen maar ik wil mensen ook instaat stellen met visa te betalen.
Dus ook daar moet voor worden gekeken of het nummer zou kunnen bestaan.
Aangezien ik geen visa/ mastercard heb weet ik nix over de nummers. Via google of visa.com kan ik weinig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:05
Dat je via Google of visa.com niets vindt is niet zo vreemd: je hebt immers informatie waarmee je potentieel online validatie bedrijven voor de gek kan houden. Of het je ook lukt is maar de vraag: een hoop site checken real-time de database. Maar in principe zou je dus met een slimme generator valse kaarten kunnen maken (immers: je kunt controleren of ze kloppen, dus het is een kwestie van brute-force alle combo's afgaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, zo'n check zou niet echt veilig zijn. Ik kan in een minuut ofzo een "geldig" nummer maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:05
Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 23:52:
[...]

hmm, zo'n check zou niet echt veilig zijn. Ik kan in een minuut ofzo een "geldig" nummer maken :)
Geloof het of niet, maar vroeger werkten ze wel met dit algoritme. Probeer maar eens al die zogenaamde werkende credit card generators. Die werkten lang geleden wel, maar nu niet meer. Tegenwoordig maken ze van een heel ander algoritme gebruik (heeft ook iets met die 3 of 4 extra cijfers te maken, dat zijn namelijk je validatie cijfers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 07:54

cemtex

Version 1.1.1

Jij wilt zeggen dat je zo een geldig creditcardnr kan 'aanmaken' met exp.date en de vier cijfers achter op je handtekening strip.
Dat moet ik zien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 16:30

MAZZA

Barbie is er weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 23:52:
[...]

De Luhn controle word nog steeds gebruikt hoor.. dan weet je in elk geval of het een geldig nummer is. Of het geldig is in combinatie met de gegevens van de eigenaar van de kaart en de exp. date is weer een heel ander verhaal.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

controleren van een rekeningnummer. Nou heb ik al het algoritme voor bank/giro rekeningen maar ik wil mensen ook instaat stellen met visa te betalen.
Een algoritme voor giro? Welke is dat dan? (ik word nieuwsgierig, want volgens mij is er geen algoritme voor giro)
Dus ook daar moet voor worden gekeken of het nummer zou kunnen bestaan.
Aangezien ik geen visa/ mastercard heb weet ik nix over de nummers. Via google of visa.com kan ik weinig vinden.
Voor perl is er Business::Creditcard (http://search.cpan.org/au...itCard-0.27/CreditCard.pm). Je kan de source bekijken om achter de verschillende algoritmen te komen...
Pagina: 1