Probleem met Sony 28FX65 Breedbeeld

Pagina: 1
Acties:

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:14
Afgelopen zomervakantie heb ik een Sony 28FX65 breedbeeld tv gekocht, alleen heb ik nu een probleempje waaraan ik me een klein beetje irriteer...
Toen ik hem boven 'geinstalleerd' had, kwam ik erachter dat de ondertiteling scheef liep, ook zat er links bovenin het beeld vanaf de hoek tot ongeveer het midden vd tv een rode streep. Die steep doemt vooral op bij film-intro's en aftitelingen etc. / vooral bij donkere beelden
Conclusie: beeldbuis zat er scheef in... Oplossing: Beeldrotatie, dus die heb ik op +6 gezet (is maximaal)...

Maar nu het volgende... Die streep bovenin die doemt af en toe nog steeds op en is dus nog steeds niet helemaal verdwenen. Niet echt dodelijk irritant, maar als je erop gaat letten is het wel vervelend.
Bij de aankoop van mijn tv heb ik zo'n servicecontract van 3 jaar afgesloten. Als ik die over 3 jaar niet gebruikt heb, kan ik € 50,- terugvragen... Dusss...

- Zal ik voor dit probleem een monteur langs laten komen (en dus € 50,- mislopen) of zal ik dat ding gewoon laten maken???
- Weet iemand trouwens wat het precies voor een probleem is???
- Zijn er meer mensen met deze klachten???
- Bestaat er de kans dat het beeld nog verder 'verzakt'??? (want de beeldrotatie staat al op maximaal)

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:26

dbzfan

Nee.

Het hangt van jou af, als het het erg irritant vind bel je de monteur, en zo niet, dan bel je niet. Duidelijk toch?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:45

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ding doet het niet goed --> garantie halen. Die 50 euro is gewoon jammer. Je snijdt jezelf in de vingers als je het niet doet.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 14:57

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik heb exact dezelfde TV en ik weet wat je bedoeld...bij mij ook de linkerbovenhoek.
Deze zie je alleen bij zwarte beelden.

Ik heb er ook nog eens een roze vlek bij in de linkeronderhoek. al lijkt die nu weg te trekken.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Verwijderd

als je tof bent repareer je het zelf door in het servicemenu wat beeldsetting te veranderen.
ik heb de 32fx65 en had ook wat kromme lijnen maar na een beetje proberen heb ik dit verholpen. ik had bovenin trouwens af en toe een blauwe lijn.
je komt in dit menu door je tv volledig uit te zetten, dan de channel + en - op je tv beide ingedrukt houden en dan de tv aan zetten, tijdens het opstarten de 2 channel knoppen ingedrukt houden. als het goed is verschijnt er TT boven in beeld. dan druk je 2X op de menu toets op je afstandsbediening en dan zit je in het service menu. daarna moet je het zelf verder uitzoeken door wat instellingen te veranderen.
Tip: schrijf de waarden op zoals ze nu staan ingesteld dan kan je het later weer terug zetten.

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 20:52:
als je tof bent repareer je het zelf door in het servicemenu wat beeldsetting te veranderen.
ik heb de 32fx65 en had ook wat kromme lijnen maar na een beetje proberen heb ik dit verholpen. ik had bovenin trouwens af en toe een blauwe lijn.
je komt in dit menu door je tv volledig uit te zetten, dan de channel + en - op je tv beide ingedrukt houden en dan de tv aan zetten, tijdens het opstarten de 2 channel knoppen ingedrukt houden. als het goed is verschijnt er TT boven in beeld. dan druk je 2X op de menu toets op je afstandsbediening en dan zit je in het service menu. daarna moet je het zelf verder uitzoeken door wat instellingen te veranderen.
Tip: schrijf de waarden op zoals ze nu staan ingesteld dan kan je het later weer terug zetten.
Oké, ik kan ik dat menu komen. Ik snap er alleen geen flikker van... Misschien kan jij het me uitleggen,.. mijn beeldrotatie staat nu op +5, dat is maximaal. Ik wil hem eigenlijk nog verder roteren, weet jij hoe dat moet mbv dat service-menu. Ik wil dat +5 nu 0 wordt zodat ik nog verder kan kantelen. Kijken hoe dat uitpakt...
Pagina: 1