Toon posts:

Upgrade advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn PC upgraden voor extra punch in games.

Mijn huidige rig ziet er als volgt uit:

Athlon XP 1800+ (standard clock)

512MB DDR 2100 (No name brand)

GeForce 3 Ti 200 (standard clocks)

Omdat ik sinds een paar maanden een nieuwe mobo heb (de oude ging stuk) kan ik CPU's tot en met Athlon XP 2800+ aan en 333 MhZ FSB. Daarom wil ik in de komende maand de volgende dingen upgraden:

CPU: Naar Athlon Xp 2600+ 333 MhZ FSB

RAM: 512 MB PC2700 OCZ Tech CAS 2.0

GPU: GeForce 4 ti 4600 (al aangeschaft, wordt verstuurd)

Ik neem dan aan dat ik ook een nieuwe cooler nodig heb (mijn huidge Cooler Master cooler kan Athlon XP's tot en met 1900+ aan). Ik heb voor de stille en toch kracthige (+goedkope :P ) Vantec Aeroflow 7040 gekozen (Door THG gekozen tot één van de beste coolers die niet van kast-formaat zijn).

En ik zou graag aan jullie expert gosu tweakers willen vragen:

1. Zal mijn performance toename goed zijn als we naar de prijs van de onderdelen kijken?

2. Zijn alle onderdelen goed gekozen, als niet wat stellen jullie voor?

3. Is mijn huidige 300W voeding voldoende?

Tnx aan iedereen die antwoordt!

Verwijderd

--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---
http://www.tweakers.net/s...iews&Query=best+buy+guide

uit:
Dit graag lezen eer je een topic opent

Imo is de upgrade redelijk overkill, met je oude systeem was het ook al prima spelletjes spelen hoor. Voordeel is wel dat je nu ook directx9 ondersteuning hebt.

1) De performance-toename zal zeker niet goed zijn als je naar de prijs van de onderdelen kijkt. Simpelweg omdat je niet goedkope onderdelen genomen hebt en je basis-systeem al redelijk snel was.

2) Die geforce heb je al besteld, anders had ik toch zeker naar een radeon gekeken

3) Lijkt me wel, merk je vanzelf.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 03:49
ik heb een 2600+@2800+ lopen met een coolermaster hcc l61 heatpipe
houd de boel netjes op idl 32 c een stressed 44 c
daarbij wel voor onder een goede fan voor inlaat en achter boven 2 goede fans voor uitlaat verder nog een fan die vanaf de zijkant over 9700 tegen mijn mobo blaast doet voor mij goed zijn werk

iRacing Profiel

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
ik zou ipv een 2600+ een Tbred b 1700+ kopen en deze overklokken naar een 2600+ of hoger das goed te doen. Mijn 1,5 jaar oude 1700+ wordt binnen een week ook vervangen daar een nieuwe exemplaartje : )

MEt het geld dat je over houd koop je nog wat nieuw snel geheugen en gaan, heb je veel meer plezier van imo.

edit; ook zonde dat je nu nog een gf4 hebt gekocht, met een radeon 9500 of 9700 was je beter af geweest met name in de volgende generatie games.

[ Voor 20% gewijzigd door salvador4 op 17-02-2003 20:15 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zie de eerste twee posts :) (die ná de openingspost natuurlijk :+ ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.