Toon posts:

Probleempje met oud Jetway mobo.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een weekje terug heb ik van een colega zijn oude PC gekregen. Een celeron 500 op een Jetway 9bxan mobo. De PC was nogal stoffig dat ik hem kreeg dus ik heb alles even los gemaakt, voorzichtig afgezogen met een stofzuiger en het geheel in een andere kast gezet.

Nou wil de pc niet meer starten. Als ik hem aanzet dan komt uit het speakertje het geluid van een sirene (taa-tuu-taa-tuu) en dit gaat constant door. De processor cooler draait wel maar de harde schijven gaan niet draaien.

Nou heb ik al de search gebruikt, daar ben ik 2 topics tegen gekomen met een vergelijkbaar probleem. Maar de oplossingen die daar genoemd worden werken bij mij niet. Ik heb al veel dingen geprobeerd: ander geheugen, andere video kaart, alle PCI kaarten eruit, schijfen eruit en alle jumpers en switches heb ik veranderd maar niets schijnt te helpen.

Ik weet dat de spullen redelijk veroudert zijn maar ik hoop ik dat er iemand is die dit probleem misschien een keer gehad heeft of misschien weet hoe ik het op kan lossen.

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25
Ik zou de condensatoren even check als ik jou was :) Spul kan gaan lekken..

Feyenoord!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Even searchen wat de piepjes betekenen :)

/edit

uit de OH faq
Help! Mijn PC gaat niet aan en maakt rare piepjes?!

Het komt nog wel eens voor dat mensen geen beeld krijgen en bepaalde piepjes krijgen te horen uit de speaker. Deze piepjes zijn niet zomaar normale piepjes, maar een code en hebben ook allemaal een betekenis. Hier een klein overzicht van de meestgehoorde piepjes; komt jouw piepjes-code hier niet in voor, dan raden we je aan om in de handleiding van het moederbord te kijken voor de betekenis
(en evt. zoeken op GoT en Google):

1x Lang 3x kort - Videokaart probleem. Het systeem kan geen contact krijgen met een videokaart in je systeem. Dit kan zijn omdat deze kapot is, of omdat hij er niet goed in zit bijvoorbeeld. Controleer dus de videokaart

Herhaaldelijk lang - Geheugen defect / niet gevonden

1x Lang - De temperatuur wordt te hoog van de CPU Alarm - Zelfde als hierboven, alarm is meestal uit te zetten in het BIOS als hij toch nog normaal draait

1x Kort - Er is niks aan de hand volgens het BIOS

...

[ Voor 93% gewijzigd door Kapitein Edward op 17-02-2003 20:20 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:49
totaal off-topic maar mierenneukers zoals ik storen zich er toch een beetje aan. Dynamic_zig als je met :"powered by prosac." doelt op dat antidepressivum, dan is het toch echt: Prozac...
en het is een merknaam dus een tm-etje of zo'n copyright dingetje zou ook niet misstaan... :)

verder succes met je MB want als het idd een condensatortje is die lekt, dan is dat vrij moeilijk te vervangen. mn als je net zo goed bent met een soldeerbout als ik ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 19:41:
Een weekje terug heb ik van een colega zijn oude PC gekregen. Een celeron 500 op een Jetway 9bxan mobo. De PC was nogal stoffig dat ik hem kreeg dus ik heb alles even los gemaakt, voorzichtig afgezogen met een stofzuiger en het geheel in een andere kast gezet.

Nou wil de pc niet meer starten. Als ik hem aanzet dan komt uit het speakertje het geluid van een sirene (taa-tuu-taa-tuu) en dit gaat constant door. De processor cooler draait wel maar de harde schijven gaan niet draaien.

Nou heb ik al de search gebruikt, daar ben ik 2 topics tegen gekomen met een vergelijkbaar probleem. Maar de oplossingen die daar genoemd worden werken bij mij niet. Ik heb al veel dingen geprobeerd: ander geheugen, andere video kaart, alle PCI kaarten eruit, schijfen eruit en alle jumpers en switches heb ik veranderd maar niets schijnt te helpen.

Ik weet dat de spullen redelijk veroudert zijn maar ik hoop ik dat er iemand is die dit probleem misschien een keer gehad heeft of misschien weet hoe ik het op kan lossen.
Een stofzuiger is nogal een lomp apparaat, IC's kunnen al kapot gaan van jouw eigen statische lading. Ik wil denk ik niet weten wat een stofzuiger op je moederbord kan aanrichten. Ook hier geldt denk ik: If it aint broken, don't try to fix it :D. Maar ja dat is natuurlijk achteraf gezwets.

Verwijderd

Topicstarter
Robin001 schreef op 17 February 2003 @ 20:40:
totaal off-topic maar mierenneukers zoals ik storen zich er toch een beetje aan. Dynamic_zig als je met :"powered by prosac." doelt op dat antidepressivum, dan is het toch echt: Prozac...
en het is een merknaam dus een tm-etje of zo'n copyright dingetje zou ook niet misstaan... :)
Whoops je hebt gelijk joh.. stom stom stom, ik zal het meteen ff veranderen.
Pagina: 1