Vraagje over sub en tegels..

Pagina: 1
Acties:

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59
Ok ik heb hier een downfiring magnat sub staan, deze heb ik ivm trillingen op 2 ronde grindtegels gezet. Dit omdat we geen vierkante meer hebben.

En 2 omdat op 1 niet past.

nu liggen deze 2 tegels met de ronde kanten tegen elkaar precies waar de woofer boven hangt, kan dit kwaad ?

omdat er nu in het midden van de woofer tegel zit en aan de zijkanten niet?

ik bedoel dus het hoogte verschil..

Verwijderd

Het mooiste is natuurlijk als je een vlakke houten vloer hebt. Maar het moet geen kwaad kunnen als je dit niet hebt, kun je zelf het beste horen en beoordelen denk ik.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Dit is wel vergezocht vind ik hoor, ga er maar vanuit dat het allemaal geen fuck uitmaakt zolang je je speakers/sub maar stabiel hebt staan, en ze niet om kunnen vallen. Dan gaat er niets kapot.

Als je bedoelt in hoeverre het goed klinkt, tsja, met subs maakt de positionering veel minder uit dan bij de rest van je set, en hoe de sub zelf staat heeft denk ik nauwelijks invloed op het geluid. Er komt toch "alleen maar" bas uit en ik vind dat je dan minder gauw merkt dat er iets anders dan anders is, tenzij je er met je oor naast gaat hangen ofzo.

En over trillingen, misschien is het een idee om je sub op spikes te zetten? Tegels dempen het minder goed en het lijkt ook nog eens lelijk

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59
Captain Pervert schreef op 17 February 2003 @ 19:54:
Dit is wel vergezocht vind ik hoor, ga er maar vanuit dat het allemaal geen fuck uitmaakt zolang je je speakers/sub maar stabiel hebt staan, en ze niet om kunnen vallen. Dan gaat er niets kapot.

Als je bedoelt in hoeverre het goed klinkt, tsja, met subs maakt de positionering veel minder uit dan bij de rest van je set, en hoe de sub zelf staat heeft denk ik nauwelijks invloed op het geluid. Er komt toch "alleen maar" bas uit en ik vind dat je dan minder gauw merkt dat er iets anders dan anders is, tenzij je er met je oor naast gaat hangen ofzo.

En over trillingen, misschien is het een idee om je sub op spikes te zetten? Tegels dempen het minder goed en het lijkt ook nog eens lelijk
hij staat al op spikes, maar dat dempte niet genoeg, nu staat ie dus op spikes op tegels :P