Toon posts:

[XP] Stilstaand beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het introfilmpje van c&c generals, staat mijn beeld om de seconde even stil. Ook het geluid blijft erbij hangen.
Ook bij Battlefield1942 tijdens het spelen staat mijn beeld af en toe stil.

Het gekke is dat als ik mijn geluidskaart disable het allemaal prima loopt.
Als ik de geluidskaart uit mijn pc haal en de onboard geluidskaart activeer, blijft dit probleem. Pas als ik de geluidskaart weer disable gaat alles weer soepel.

Ik draai Windows XP Pro met de nieuwste detonator drivers, directX 9 en de nieuwste geluidskaart drivers. Ook heb ik de laatste Via 4 in 1 geinstalleerd.

Mijn specs:
MSI K7TPRO, Amd Duron 900, 256MB Dimm, Maxtor 20Gig schijf, Sound blaster live player 5.1, Pov geforce 4 Ti4200.

Verwijderd

Heb je je geluidskaart misschien direct onder je videokaart? Zorg dat ze zo ver mogelijk van de videokaart af staan. (de pci kaarten).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 19:27:
Heb je je geluidskaart misschien direct onder je videokaart? Zorg dat ze zo ver mogelijk van de videokaart af staan. (de pci kaarten).
Ja, mijn geluidskaart zit helemaal onderin mijn pc.

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

lijkt toch wel duidelijk een conflict met je geluidskaart... zo hem toch eens in een ander pci slot zetten.... Je kan ook even met de irq settings gaan spelen.. ook dat kan veel uitmaken.

Als het blijft kun je windows zo configgen dat ie helemaal geen irq's meer toewijst.. dat je gewoon weer ouderweds alles in de bios kan doen... werkt wel.. maar vraagt wel wat meer tijd.
Staan vast wel een paar topic's in GoT hou je dat doet...

Note: Jij hebt volgens mij een Via chipset waar een paar patches voor zijn:
kijk eens op www.viaarena.com.

Daar staan een aantal patches voor "rottig" geluid en slechte prestatie's

[ Voor 21% gewijzigd door RedVox op 17-02-2003 19:38 ]