Toon posts:

[RH] Instaleren ging nogal fout.

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had 2 partites C:, D: bij het instaleren van Red Hat 8.0 op C: gaf hij echter een fout, er miste iets op de CD oid.

Nu heb ik er weer 1 partitie van gemaakt C:
Maar nu wil ik Red Hat er weer proberen op te zetten, ik ga dus een nieuwe partitie maken kan ik die het beste gewoon FAT 32 maken?

En iemand nog tips voor als het weer misgaat?

Bedankt!,

Sven

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42

scorpie

Supra Addict

Linux gebruikt andere bestandssystemen als windows, rh8 gebruikt standaard ext3 als bestandssysteem, en redhat 7.3 weer standaard ext2.
geen fat32 iig.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem op een nieuwe partitie gooi waar helemaal nix staat kan er in principe niet veels mis gaan ofwel?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42

scorpie

Supra Addict

dat klopt, maar als je redhat er weer af wilt hebben en je wilt weer windows gaan gebruiken ofzo dan moet je er wel bij bedenken dat je een nieuwe bootloader moet gebruiken. (of die van windows opnieuw installeren of die van redhat nu niet installeren maar op een floppy, zodat je alleen redhat laadt wanneer de redhat bootflop erin zit)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik vorige x redhat "instaleerde" kon ik kiezen in een soort bootmenu.. iets van Windows en Redhat krijg ik deze niet bij het opstaren van de computer dan? Ik meen wel eens zoiets te hebben gezien

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
"Hij gaf een fout" *kristallen bol erbij pakt*

Nee, daar kunnen we dus niets mee. Tips om te voorkomen dat het fout gaat als er niet bij staat wat precies de foutmelding is, zijn haast niet te geven.

Je kunt het best gewoon wat ruimte overlaten (ongepartitioneerde ruimte), dan kan RH die vanzelf gebruiken. Inderdaad gebruikt Red Hat geen FAT32, maar een ander bestandssysteem.

Dit topic ga ik wel sluiten, lees eerst de handleiding e.d. maar eens door, en als er bij installatie nog concrete vragen zijn waar niet met de handleiding, FAQ's, HOWTO's e.d. uit te komen is, kun je daar natuurlijk een topic over openen. Maar we verwachten wel dat je het eerst zelf probeert.

Zie ook: [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.