Toon posts:

DOSdrivers voor muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag weer eens een oud spelletje spelen dat alleen goed werkt onder DOS.
maar als ik het start in DOS krijg ik te horen dat de muisdrivers niet geïnstalleerd zijn.
Ik zou dus graag willen weten wat ik hieraan moet doen?

geen bijdehante antwoorden graag zoals: die drivers installeren natuurlijk.

ik heb een M$ IntelliMouse Explorer en ik heb vanmiddag de SW daarvoor gedownload maar als ik dat installeer krijg ik te horen dat er een bestandje niet in de TEMP staat die hij nodig heeft en dan stopt de installatie.

HELLUP! 8)7 |:(

Verwijderd

cutemouse.sourceforge.net heeft een freeware muisdriver. Jouw muis moet dan wel op PS/2 poort zijn aangesloten (of serieel) en niet op een USB-poort.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
http://www.bgdf.com/darkehorse/PC/downloads/CTMOUSE.EXE
gewoon in dos ctmouse typen dus
of in autoexec.bat zetten

Verwijderd

Standaard Mouse driver voor dos downen en installeren, ff zoeken met google naar MSMouse.com (of exe) werkt meestal wel.
Dan heb je natturlijk niet alle 'speciale' mogelijkheden van je muis.

BTW: heb je op je op je installatie cd geen Dos drivers staan? op de cd van de USB versie schijnen ze wel te staan

Verwijderd

Topicstarter
lol ik weet niet of ik ergens een installcd heb ligge muis is van me pa en hij is niet zo georganiseerd.

Verwijderd

Topicstarter
maar msmouse.com klinkt wel goed genoeg
ik probeer een oud DOSspel te spelen dus veel speciale muisopties zal ik niet nodig hebben.
tis zo'n scherm voor scherm spel. TX ALLEMAAL

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Adventure noem je dat. Ik weet niet welke Windows je draait maar misschien heb je zelf al die drivers ergens op je systeem. Ik zou eerst eens naar "mouse" zoeken op al je vaste schijven en die eens vanuit DOS opstarten.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
msmouse werkte niet in DOS. ik bedoel wel in DOS ZONDER WINDOWS heh niet DOS prompt in windows. maar nu gebruik ik CuteMouse en dat werkt perfect.
http://cutemouse.sourceforge.net

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 09:14 ]

Pagina: 1