[Win2K]MSI Ti4800SE spellen crashen...

Pagina: 1
Acties:

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Ik heb sinds vandaag een 8x AGP MSI Ti4800SE in mijn KT7 Turbo (Via KT133A) moederbord, die dus maar 4x AGP ondersteund. (GF 2 GTS was ermee opgehouden)

Bij het draaien van veel spellen en benchmarks (3dmark 01 en 03, Duke Nukem manhatton project, ghost recon start niet eens op, terwijl deze bundled was bij de kaart) vliegt me pc na ongeveer 2 min terug naar Win2k.

Ik heb Nvidia Detonator 40.72, 41.07, 41.09 geprobeerd, maar geen succes. Ook heb ik 4x AGP in me BIOS uitgezet, en 256 mb aperture naar 128 mb gezet. Ook zonder succes.

Moet ik gewoon windows reinstallen, of kan mijn moederbord gewoon geen 8x AGP aan?

Ik had natuurlijk windows al kunnen reinstallen, maar helaas heb ik daar op het moment niet zeer veel tijd voor, en wil ik als mijn moederbord deze kaart niet ondersteund gewoon morgen ruilen.

BVD dank...

iRacing Profiel

Verwijderd

Een videokaart met AGP 8 hoort gewoon goed te werken op een mobo met AGP 4x, dus dat is het probleem niet. Verder is een format altijd wel aan te raden. Het is een hele kaart en je drivers zullen nu wel een beetje ruig in je pc staan wat tot vastlopers kan lopen.

Verwijderd

En geen drivers, patchen van mobofabrikant voor je kaart ?

• StarTAC
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 22:19:
En geen drivers, patchen van mobofabrikant voor je kaart ?
Ik heb de drivers van MSI al gebruikt, maar dat zijn gewoon de 41.07 detonators, alleen met MSI merkjes erin verwerkt.

Maar ik ga er nu eigenlijk gewoon vanuit dat mijn huidige windows configuratie de weg kwijt is doordat ik er al zoveel verschillende grafische kaarten en dus drivers in heb gehad (GF2 GTS, Viper v550, S3 Virge, en nu dus een GF4 Ti4400).

Fresh install danmaar :r

iRacing Profiel

Verwijderd

Heb je wel een fatsoenlijke voeding?

• StarTAC
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 13:34:
Heb je wel een fatsoenlijke voeding?
Dat kan natuurlijk ook! Ik heb namelijk maar een 250watt voeding! Die het overigens wel goed heeft gedaan voor heel lang met toch veel energie zuipers.

Maareh dan zou me pc toch helemaal crashen bij het spelen van een spel, en niet alleen naar windows schieten?

iRacing Profiel

Verwijderd

StarTAC schreef op 18 February 2003 @ 15:33:
[...]

Dat kan natuurlijk ook! Ik heb namelijk maar een 250watt voeding! Die het overigens wel goed heeft gedaan voor heel lang met toch veel energie zuipers.

Maareh dan zou me pc toch helemaal crashen bij het spelen van een spel, en niet alleen naar windows schieten?
Meestal crasht je pc dan helemaal ja. Maar je zou ook eens kunnen proberen met heel weinig hardware te testen, misschien kan je voeding het dan wel net aan.

• StarTAC
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 15:37:
[...]

Meestal crasht je pc dan helemaal ja. Maar je zou ook eens kunnen proberen met heel weinig hardware te testen, misschien kan je voeding het dan wel net aan.
Ik heb net een 'niet super kwaliteit' 300Watt voeding gebruikt, en iig 3dmark 2001 keert weer terug naar windows na de 3e game test....

Maarja misschien is deze voeding dus ook nog niet sterk genoeg...

iRacing Profiel

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:58
StarTAC schreef op 18 februari 2003 @ 16:06:
[...]

Ik heb net een 'niet super kwaliteit' 300Watt voeding gebruikt, en iig 3dmark 2001 keert weer terug naar windows na de 3e game test....

Maarja misschien is deze voeding dus ook nog niet sterk genoeg...
wat zegt de errorlog van 3dmark??

Verwijderd

Installeer eens nieuwere drivers voor je AGP poort, via 4in1's

• StarTAC
Windows 2K er opnieuw op gedaan (SP3 erbij). Nog steeds het gezeik...
Voeding maakt waarschijnlijk ook niet uit, want met heel weinig onderdelen in me pc blijft het probleem ook.

En 3dmark geeft geen errorlog... ('03 iig helemaal niet, '01 weet ik niet zeker)

Nu dus maar ff 4in1 drivers installeren, maar daar heb ik nog een apart vraagje over. Hoe kan ik zien dat ik die goed heb geinstalleerd, want dat kan ik nergens vinden. Na de installatie en reboot krijg ik geen bericht van het feit dat de drivers goed geinstalleerd zijn.

EDIT
De nieuwste Via 4in1 drivers helpen ook niet...

[ Voor 7% gewijzigd door StarTAC op 18-02-2003 21:38 ]

iRacing Profiel

• StarTAC
Mijn MSI K7T Turbo gebruikt op dit moment Bios v2.7, lijkt het jullie dat een bios update mijn probleem op zal lossen? Ik zelf denk eigenlijk van niet, omdat de kaart wel werkt, maar gewoon ophoudt na een tijdje.
Ik heb ook nog nooit biosgeflashed, dus ik doe dit ook liever niet...

(nog iets tussen haakjes: Tijdens de installatie van windows 2000 hield die videokaart er ook mee op! Eigenlijk nog voor de installatie want het gebeurde tijdens het initialiseren van je systeem als je net windows 2000 setup hebt opgestart, wat ik deed via booten met CD-ROM. Windows 2000 heb ik dus met een andere videokaart geinstalleerd.)

iRacing Profiel

Verwijderd

ik had ook zo'n probleem met mijn msi 648 max, maar met een ati 9500 pro .

opgelosd door een bios update te doen. :Y)
Pagina: 1