Te veel lucht/trilling

Pagina: 1
Acties:

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-07 23:18

joskuiper

PapaCooper

Topicstarter
Ik heb een sony mhc-bx5 stereo (kweenie of iemand dat wat zegt, maar goed).
Nu is het geval dat ik dees vandaag op me pc heb aangesloten. Werkt perfect, maar vanwege lagere tonen kunnen de boxen de lucht/trilling niet kwijt. (het zijn vrij zware speakers 2x100watt en behoorlijk veel lucht/trilling komt vrij).
Gevolg daarvan is dat wanneer ik het geluid harder zet (})) het net lijkt of de speakers het geluid niet aankunnen maar dat is niet het geval.

Mijn plan was om een gat te maken aan de achterzijde maar ik weet niet of dit wel aan te bevelen is!! wie heeft er andere id-en of tips??

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Rage_667 schreef op 17 February 2003 @ 19:14:
het net lijkt of de speakers het geluid niet aankunnen maar dat is niet het geval.
Hoe weet jij nou dat de speakers niet aan hun max zitten? Ik denk namelijk dat dat wel het geval is.

Siditamentis astuentis pactum.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 22:25

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Overstuur je niet gewoon de geluidskaart?

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lijkt me niet echt handig, een extra basspoort maken... (8>

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

Topicstarter
Ten eerste: ik overstuur de geluidskaart niet, want hetzelfde telt als ik gewoon een cd afspeel op de bijbehorende cd-speler.
Ten tweede: Ze zitten echt niet aan hun max hoor!! ik heb getest met de kap eraf en dan is er nix aan het handje, maar dat ziet er gewoonweg niet uit.
anders nog idtjes??

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Verwijderd

Kap goed vast zetten is misschien een oplossing, het kan namelijk zijn dat die trilt en dat het daardoor lijkt alsof hij aan z'n max zit.

Het is bij mijn weten niet mogelijk dat een speaker z'n max SPL niet kan halen doordat hij z'n lucht niet kwijtkan.

Misschien slaat de conus tegen de binnenkant van de kap, maar dat lijkt mij sterk. In ieder geval kan je geen gat in de achterkant maken, dit gaat het geluid zo danig verkloten dat je ze het liefst bij het oud vuil wilt zetten ;)

Verwijderd

[quote]Rage_667 schreef op 17 februari 2003 @ 19:19:
Ze zitten echt niet aan hun max hoor!! ik heb getest met de kap eraf en dan is er nix aan het handje.

Kun je deze kap dan niet zo aanpassen dat het beter klinkt en er nog mooi uitziet ook.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Hmm dat heb ik ook met een 350 watt box, ik doe hem keihard en dan komt er zòn tikje in die bass terwijl ik zeker weet dat die nog lang niet aan zn max zit :?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

Topicstarter
Er zit niet echt een tikkie in de bas, het is gewoon de kap die mee gaat trillen of de lucht die erlangs suist waardoor dat geluid komt. De bas zelf blijft wel zuiver, maar dat irritante geluid blijft!!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:49

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Het is en blijft een Philips.... ;)
Gewoon laten zo, en als het geluid je niet bevalt gewoon sparen voor echte speakers. :P

Whatever.

Verwijderd

Rage_667 schreef op 17 February 2003 @ 19:50:
Er zit niet echt een tikkie in de bas, het is gewoon de kap die mee gaat trillen of de lucht die erlangs suist waardoor dat geluid komt. De bas zelf blijft wel zuiver, maar dat irritante geluid blijft!!
je weet dus zelf al hoe het komt, probeer dat dus op te lossen met wat lijm ofzo. Eerst nu gaan proberen voordat je alle mogelijkheden afwijst ;)

Verwijderd

meendering schreef op 17 februari 2003 @ 20:22:
Het is en blijft een Philips.... ;)
Gewoon laten zo, en als het geluid je niet bevalt gewoon sparen voor echte speakers. :P
wat is er mis met philips ik heb zelf speakers van philips staan en die dreunen menig subje eruit horen overgens bij mijn midi setje.

maar ik denk dat je inderdaad die kappen moet aanpassen en inderdaad geen gat erbij want dan vermoord je je speakers.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

@ chefke : philips maakt(e) inderdaad goede speakers , heb er hier 2 aan men pc(-> versterker) hangen en doen goed hun werk als pc speakers..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 22:31

Scatman_II

R9500 Pro >:)

K'heb ook een Philips, 2x 50W boxen, als ik dan Scooter - Nessaja draai zitten er van die momenten in dattie heel hevig gaat trillen en erg veel lucht door die bass reflex poorten pompt, dan hoor je idd vooral die lucht stromen :)

K'zou toch maar geen gat in die boxen maken, volgens mij hebben dan die bass reflex poorten in 1x geen effect meer....

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Rage_667 schreef op 17 February 2003 @ 19:50:
Je bedoelt dan waarschijnlijk gewoon poortruis, dat krijg je wel als de basreflexpoorten 'n kleine diameter hebben. Je moet dan zeker niet zomaar 'n gat gaan maken in de kast, dan sloop je echt de hele frequentie afstelling, en heb je nog kans ook dat het speakeroppervlak té makkelijk beweegt waardoor die dus kan gaan scheuren om dat er dan veel minder sprake is van demping door lucht waardoor de speaker nog meer gaat uitslaan in beide richtingen, niet verstandig, gewoon zachter zetten.

Mensen gaan vaak de bas erbij regelen, en als je dan ook nog van CD draait gaat de versterker zo over z'n max heen en staat lekker te klippen, als je pech hebt gaan strax je speakers en de versterker in rook op.

Het enige wat je zou kunnen doen is reflexpoorten van 'n grotere diameter plaatsen ipv die er nu inzitten, je hebt dan wel de gegevens van je speaker nodig om daar weer de juiste lengte voor te berekenen, hij moet dan langer gaan worden, dus houd daar rekening mee. Maar houd het volume gewoon binnen de grenzen van de installatie.

[ Voor 47% gewijzigd door _XipHiaS_ op 17-02-2003 21:37 ]

Verwijderd

Ik denk niet dat het poortruis is, dit aangezien hij er geen last van heeft wanneer de stofkap eraf is. Deze bestaat bij boxen van midisetjes vaak uit een hoop plastic.

Maar ondanks dat die kappen best groot zijn, blijven de baspoorten op hun plaats zitten. Geen poortruis dus.
Pagina: 1