[WC] Watergekoeld geheugen (pic)

Pagina: 1
Acties:

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:00

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Rondstruinend op I-net kwam ik dit tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockershideout.com/Merchant2/graphics/00000001/finished2B.gif

Ziet er leuk uit, maar op google kwam ik er niets van tegen, iemand iets dergelijks al gezien? :?

ben zelf (nog) geen waterkoeling bezitter (hopelijk volgende week wel), maar hoe staan jullie hier tegenover.
Las in de search wel wat over verschillende andere projecten en ideeen, maar heb het nog nergens is een web-shop gezien, afgezien van hier dus :)

http://www.cpufx.com , de link via casejunkies (niet als spam bedoeld)

[ Voor 4% gewijzigd door Thunderman_303 op 17-02-2003 19:11 ]

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
als je het mij vraagt heeft dat niet zo veel nut.

• jvvv
Het is zoals een hdd koeler als je maar één hd hebt

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 20:58

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

jvvv schreef op 17 February 2003 @ 19:18:
Het is zoals een hdd koeler als je maar één hd hebt
ok? :? ok kun je daar iets duidelijker over zijn?

Ik denk persoonlijk dat het wel wat zin zal hebben, maar niet dermate veel dat je spontaan 200MHz verder OC't... :)

Launching containers into space

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Whieee schreef op 17 February 2003 @ 19:24:
[...]

Ik denk persoonlijk dat het wel wat zin zal hebben, maar niet dermate veel dat je spontaan 200MHz verder OC't... :)
Nee, dat denk ik ook niet, maar ik lees vaak dat 'men' problemen krijgt met het geheugen, dus zou je hier (tot op zekere hoogte) weer een stuk kunnen verleggen.
Is mijn theorie althans.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Het zal bijna niks uitmaken... Die paar graadjes die het geheugen kouder worden.

Verwijderd

Volgens mij kan het wel nut hebben. Als je hoge voltages draait wordt het mem best warm namelijk en waterkoeling koelt natuurlijk goed. Mja..er zijn geen resultaten dus kan je er eigenlijk weinig van zeggen.
Als het helpt, doen natuurlijk :9

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 19:46:
Volgens mij kan het wel nut hebben. Als je hoge voltages draait wordt het mem best warm namelijk en waterkoeling koelt natuurlijk goed. Mja..er zijn geen resultaten dus kan je er eigenlijk weinig van zeggen.
Als het helpt, doen natuurlijk :9
Ben niet van plan het te gaan kopen hoor ;)
Heb net mijn WC aangeschaft, was prijzig genoeg, maar als iemand zich geroepen voelt....

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 17:13
Volgens mij is dit enorme overkill. Die paar MHz die je hoger kan komen maken weinig uit natuurlijk, en ik denk dat je er dan net zo goed een koperen strip op kan plakken.
Er zijn belangrijkere dingen om te koelen >:) (zoals de Voltage-regel-electronica)

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Is niet nuttig , en het design en de aansluitingen zijn dan nog eens enorm versmallend voor uw hele H2O setup

Verwijderd

kijk met watercooling heb je paar nieuwe problem. Zoals air flow. En dan is een hd cooler en een geheugen cooler best handig opeens. Ik heb wel intresse hierin. waar kopen.. en btw. zeker alluminum. Waarom make ze niet alles koper van binnen? dan heb ik geen problemen met alluminum en koper in 1 systeem

Verwijderd

Geheugen ontwikkeld zowieso al niet enorm veel warmte en zal niet meer performance opleveren dan passieve lucht heatsinkjes lijkt mij. Kortom: Casemod wannahaves

Verwijderd

All Aqua Ram Coolers are solid copper bas that is true silver plated.

The fittings are built in to the top in anodized aluminum @ 5/16" OD.

ik en mijn groote bek. sorry is dus van koper van binnen

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Lijkt mij opzich wel werken alleen zal het best wel lastig zijn om zelf te maken omdat het zo klein is.. Verder denk ik dat die slanaansluiting best wel klein zijn en dus best wel je water-flow gaan remmen...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• jvvv
Whieee schreef op 17 februari 2003 @ 19:24:
[...]

ok? :? ok kun je daar iets duidelijker over zijn?

Waarom koel je nu een hd met water? Een kalme fan helpt al... En mijn hd draait ier zonder fan, en werkt veel. Wat is er mis mee.

Ik noem dat: overbodige 'wannabe' -luxe.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik noem het: tweaker-gevoel >:)

Trouwens, als je al een WC-set hebt.. Waarom dan geen HD in de keten, dan is die ook goed gekoeld met hetzelfde geluid.

Verwijderd

precies. geluid

'stille fan' ga je horen opeens als je hele systeem stil is

• bredend
  • Laatst online: 18-02 17:13
Maar als je je hdd gaat isoleren zodat je em niet hoort zal je em ook moeten waterkoelen. Een HDD is ook heel actief. Maar geheugen? Ik ga gewoon voor de koperen strip. Ziet er cool uit 8)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Volgens mij is passief al stil genoeg en remt dit alleen maar je stroom, kost het dus extra vermogen, wat weer extra geluid zal opleveren (ok, minimaal, maar dan nog).

Verder was er volgens mij ooit het overclockbaarheid van geheugen ergens getest, waar Samsung het hoogste uitkwam zonder deze heatsinks terwijl corsair (???) lager uitkwam terwijl deze wel standaard deze koeling bezitten (passief dan).

Volgens mij is het leuk als gadget, maar als je naar prestaties kijkt onzinnig.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

apen-nootjes schreef op 17 February 2003 @ 21:39:
Lijkt mij opzich wel werken alleen zal het best wel lastig zijn om zelf te maken omdat het zo klein is.. Verder denk ik dat die slanaansluiting best wel klein zijn en dus best wel je water-flow gaan remmen...
Maar als je die geheugenbankwaterblokjes parallel zet in je systeem remt het niet af, je heb misschien een stekkere pomp nodig. Maar de waterstroom blijft hetzelfde, als de pomp tenminste sterk genoeg is.

Verwijderd

trouwens. 1 zo een cool ding. (niet alle 3) kost al 40 euro per stuk ofzo. Dus beetje waardeloos voor dat geld. Dan kan idd passief toch beter coolen . OF zelf iets simpels in elkaar gooien.

Verwijderd

Ik ben nog steeds van plan om het te maken. Koperen pijpje en een paar plaatje koper, dat alles op de DaBit manier in elkaar gegasbrandert. Het kost niets, en ik heb toch 4 parallelle waterkringlopen (nouja, split van 15mm naar 4x6.3mm en een join van 4x6.3mm naar 15mm) in mijn setup lopen.

Werkt het of niet? Tsja: bij mij is de NB koelen ook goed voor een paar MHz meer op de FSB. Kwaad kan het niet, de kosten zijn ook niet hoog als je 't zelf maakt, en het zal allicht iets schelen.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:16

AirX

Tweak Guru

Kun je beter je Northbridge gaan koelen. Ik denk dat je daar meer aan hebt dan je DDR geheugen. Tenzij je natuurlijk Rimm geheugen gebruikt want dat wordt gewoonlijk al erg warm, dus zou je nu misschien wat verder OC kunnen :)

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Rimm geheugen wordt alleen maar gebruikt bij pentium systemen en pentium systemen kun je niet zover overklokken dat het echt noodzakelijk wordt om het geheugen te koelen....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Wat zeg jij nou?

Ik krijg mijn 2.4B probleemloos op 182 MHz FSB met de boxed cooler. En ik gebruik PC4200 RDRAM, dat wordt niet zo superheet (maar toch redelijk, daarom zit er ook die heatspreader op). PC800 en PC1066 durft wel eens best heet worden, en dan zou het wel noodzakelijk zijn.

Verwijderd

ff tussendoor:

memory wordt echt wel warm hoor. Op mijn 8K9A deed mijn reepje corsair 230Mhz op 3,2V en ik kan iedereen vertellen dat het zekers warm wordt!

Dit systeem heeft zeker wel nut voor diegene die extreem gaan. En dan bedoel ik dus niet 200Mhz op 2,9V :9

Edit:
Daarbij kunnen "die paar Mhzen" net dat verschil maken zodat je een hogere MP kan draaien en je systeem dus verder kan maxen. Ook een belangrijk detail.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 16:35 ]

Pagina: 1