Toon posts:

[navigatie] automatisch oplopende urls (ofzo)

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben verder niet echt thuis in scripting en developing. Maar ik ben op zoek naar een vorm van scripting in een HTML pagina die van bijvoorbeeld: "bestand_01.htm" steeds bij de '01' er 1 bij optelt, dus op basis van de huidige URL. En hetzelfde, maar dan omgekeerd (steeds -1) kan doen. Dit is voor een cataloguspagina waar je door heen moet kunnen bladeren.

Ik zou bij god niet weten in welk rijtje van programmeertalen dit geintje thuishoort, daarom heeft zoeken voor mij vrij weinig zin, misschien dat er hier een paar mensen zijn die eventueel kunnen vertellen hoe gecompliceerd dit mag zijn, en een eventuele oplossing zou uiteraard nog handiger zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dit is vrij goed te doen in javascript; probeer het URL uit te lezen, op een standaard-manier hier je getal uit te knippen, er 1 bij optellen en vervolgens weer een URL genereren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op 17 February 2003 @ 19:07:
dit is vrij goed te doen in javascript; probeer het URL uit te lezen, op een standaard-manier hier je getal uit te knippen, er 1 bij optellen en vervolgens weer een URL genereren :)
makkelijker gezegd dan gedaan, hoe lees ik die url uit? :|

en hoe tel ik er 1 bij op? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
http://www.w3schools.com is je vriendje:

Learn JavaScript

of doet ff een enkeltje www.beginnersweb.nl stempelen bij de balie :)

[ Voor 25% gewijzigd door HunterPro op 17-02-2003 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OMG dat zijn leuke linkjes, maar voordat ik er eindelijk doorheen gespit ben...

Is dit niet gewoon een bekend iets? of stel ik nu hele domme eisen. voor mij als enorme ultran00b lijkt het me wel dat een klein programmeurtje ff die 2 á 3 regels zo uit ze mouw schudt... *kijkt de kleine en de grote proggameurtjes heel liefv aan*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
okee, snelcursus (wel zelf uitzoeken!)

1) lees URL uit
2) knip stuk vooraf af (dit is een vaste hoeveelheid)
3) bedenk hoeveel nummers je cijfer wordt (1 of 2 of 3)
4) knip dit af en gooi in string
5) tel er 1 bij op
6) zet het juiste aantal leading 0's er voor (ff over nadenken, is best goed te doen :))
7) bouw weer een URL op met dit nieuwe getal

allemaal vrij basic werk, denk na, lees, en het lukt met een week wel (plus dat je hartstikke veel hebt geleerd dan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

strpad voor punt 6. E dan hebben we alweer veelsteveel gezegd :P

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
k, het is dus serieus triest gesteld met mij als je dit al basicwerk noemt. En blijkbaar is jouw interpretatie van een string heel anders dan de mijne. Ik draag ze ten eerste al niet, maar ik ken ook niemand die er 1,2 of 3 cijfers ingooit. Ik denk dat ik hier nog wel een maandje voor nodig heb jah, en dat ik er misschien nog wat van opsteek zal ik maar voor lief nemen.

(nogmaals: als er iemand is die me direct weet te verblijden met de hele code, plz do let me know)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Ga eerst zelf maar aan de slag ;)

Kom je er niet uit met je eigen werk (want het is echt heel simpel, 2 regels javascript), willen we je best helpen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.