Irritante piep en scrambled sounds onder spellen

Pagina: 1
Acties:

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 02:55
Als ik ff een spel aan het spelen ben (zoals UT ofzo) dan komt het voor dat ik na een tijdje een hele hoge piep hoor en sounds die door elkaar gaan zitten scramblen enzo erg rot om dat na een tijd lekker spelen ineens keihard door je koptelefoon te horen.

Het heeft misschien te maken dat er teveel kanalen worden gebruikt, dus teveel geluiden door elkaar en bijv. als je wat dingen aan de geluidsinstellingen in een spel klooit en weer terug zet dan is het weer een tijd over.

Ik heb ook het gevoel dat het vooral vaak gebeurt als ik intensief speel dus onder battles enzo met veel geluiden.

Hier wat over m'n systeem:
Mobo: Epox 8KHA+
VGA kaart: Asus V8460 GF4 Ti4600
Soundcard: Creative Audigy Platinum
Memory: 512 mb
Processor: AMD Athlon XP 1600+ @ 1800+

Wat kan ik hier aan doen? (ik hoop dat het een softwareprobleempje is)

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

ik denk dat ik dat ook heb .. als ik AA speel piept ie na een tijd ook constant , en irritante geluiden en al .. beetje later stopt het dan weer .. en nee , het is geen flashbang grenade ;)
ik zou ook wel wille wete hoe dit op te lossen

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Da-WiZZy0n
TomSwinnen schreef op 17 February 2003 @ 19:05:
ik denk dat ik dat ook heb .. als ik AA speel piept ie na een tijd ook constant , en irritante geluiden en al .. beetje later stopt het dan weer .. en nee , het is geen flashbang grenade ;)
ik zou ook wel wille wete hoe dit op te lossen
Welke kaart heb jij ?

Bij veel spellen is het soms ook zo dat als er een sound komt dat het zich dan (scrambled) herhaalt totdat er weer een nieuwe komt (waarschijnlijk op een bepaalt kanaal)

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Creative Soundblaster Audigy ( de player )

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Da-WiZZy0n
Waarom zijn er nou geen andere mensen die willen replyen ? :'(

Edit: Begrijp het al

[ Voor 62% gewijzigd door Da-WiZZy0n op 17-02-2003 19:30 ]

• Da-WiZZy0n
Het probleem lijkt een beetje zoals in dit topic:
[rml][ SB Audigy] Kraak, Piep, Knars, weg geluid?![/rml]

• Da-WiZZy0n
Ik heb nu nieuwe drivers gevonden en geinstalleerd ik heb nog niet uitgebreid kunnen testen. Ik hoop dat het werkt, zie hier de link voor de driver:
http://nl.europe.creative...g=1&prod=225&drivertype=1

Bij de info van de driver pack zie je bij de "fixes" o.a. dit:
- Improves multi channel wave file playback

Ik denk dat het dus met deze drivers verholpen is :)

Edit: dit zijn trouwens XP drivers en heb als criteria bij het zoeken Audigy platinum gekozen, dus ik denk dat degene met de player editie maar even zelf moeten zoeken (maar ik denk dat ze niet verschillen).

[ Voor 27% gewijzigd door Da-WiZZy0n op 17-02-2003 20:32 ]

Pagina: 1