Er zit lijm van een sticker op een cd. U weet wel, soms worden die hoesjes met een plakertje vast gemaakt, en die plakker is op de cd komen hangen. Hoe kan ik dat best verwijderren?
Anoniem: 70162
flink fohnen, en dan voorzichtig gaan draaien met zo'n apparaat om krassen uit cd's te halen. gebruik zeker geen oplosmiddelen
Anoniem: 48398
Soms werkt het ook om stukjes weg te halen door er sterke tape over heen te plakken en er dan af te trekken
die cd is wel een paar honderd euros waard ...
En wat is fohnen?
En wat is fohnen?
Föhnen? Feunen?! Je weet wel, een haar droger?jvvv schreef op 17 February 2003 @ 18:49:
die cd is wel een paar honderd euros waard ...
En wat is fohnen?
Het idee is om de lijm warm te maken, zodat ie zachter word, en je het er makkelijk met een doekje/tissue eraf kan halen. Kan dus ook op een andere manier, moet je zelf ff over denken..
Fabrikant om mediumvervanging vragen? In princiepe zijn auteursrechten betaald en moet de CD vervangen kunnen worden door een ander exemplaar tegen mediumkosten. Een paar euro dus...
Doet de CD het niet meer?jvvv schreef op 17 February 2003 @ 18:40:
Er zit lijm van een sticker op een cd. U weet wel, soms worden die hoesjes met een plakertje vast gemaakt, en die plakker is op de cd komen hangen. Hoe kan ik dat best verwijderren?
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Dat is waar. Je staat nu zelfs in je recht om een illegale kopie te maken/downloaden, zolang je de originele key + certificaat oid maar bewaart...Sjeng schreef op 17 February 2003 @ 18:51:
Fabrikant om mediumvervanging vragen? In princiepe zijn auteursrechten betaald en moet de CD vervangen kunnen worden door een ander exemplaar tegen mediumkosten. Een paar euro dus...
nee het cdtje doet het niet meer, en het spul plakt er dik in. Met een nat doekje? Of is dit kill.
Anders geef ik hem terug aan men pa, dat ie zen plan maar trekt.
Anders geef ik hem terug aan men pa, dat ie zen plan maar trekt.
gewoon met dreft afwasmiddel die cd schoonmaken, dat zou wel moeten lukken..
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Ik heb al vaak genoeg cd's afgewassen met dreft, dat gaat uitstekend hoor. je moet alleen zorgen dat je lauwarm water hebt, en vanuit het midden naar de buitenkant van de cd zachtjes wrijven. Succesjvvv schreef op 17 februari 2003 @ 19:28:
moeten lukken... mmmm
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Ontsmettingsalcohol op een zacht doekje gaat ook.
Anoniem: 56146
CDs zijn gemaakt van polycarbonaat, een polymeer dat ook qua oplosmiddelen redelijk veel kan hebben.
Zoals Sparhawk zei, kan je 't gewoon met afwasmiddel proberen, maar neem dan niet te warm water, anders kan de CD verbuigen (hou de watertemp onder de 30C - is er niet aan de hand), en laat de CD desnoods gewoon even weken.
Mocht 't nog niet willen werken, dan kan je 't gerust proberen met isopropylalcohol. Ook vaak verkocht/meegeleverd als koppenreinigingsvloeistof voor videorecorders en DVD/CD-spelers. Als je dat hebt, moet je maar eens op 't flesje kijken, 10 tegen 1 dat 't uit isopropylalcohol bestaat.
Maar 't belangrijkst is dat als je poetst, je dat wel doet met een zachte doek.
Zoals Sparhawk zei, kan je 't gewoon met afwasmiddel proberen, maar neem dan niet te warm water, anders kan de CD verbuigen (hou de watertemp onder de 30C - is er niet aan de hand), en laat de CD desnoods gewoon even weken.
Mocht 't nog niet willen werken, dan kan je 't gerust proberen met isopropylalcohol. Ook vaak verkocht/meegeleverd als koppenreinigingsvloeistof voor videorecorders en DVD/CD-spelers. Als je dat hebt, moet je maar eens op 't flesje kijken, 10 tegen 1 dat 't uit isopropylalcohol bestaat.
Anoniem: 26436
...en haaks op de track, niet met de track mee. Dan heb je de minste kans op beschadiging.Anoniem: 56146 schreef op 18 February 2003 @ 00:34:
Pagina: 1