[demon adsl] met Multi pc modem

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-07 20:55

nihitsia

The Banana goes on always on

Topicstarter
Ik ben bezig met een klein vergelijkend waren onderzoekje over de verschillende adsl's. In de hoop zo mijn pa eindelijk eens te overhalen.

Nu vind ik de demon aanbieding wel interessant klinken. Maar als we adsl nemen komt dat gelijk op meerdere pc's. Bij XS4ALL, Wanadoo en Planet kun je een multipcmodem nemen. Dit is wel zo kosten besparend. Maar bij demon kan dit niet.

Nu heb ik eigenlijk 2 vragen. Eerst een simpele:
Is zo'n Multipc modem ook gelijk een router voor mijn interne netwerk?
Ik neem eigenlijk aan van wel toch?

Nummertje 2:
Ik kan demon ook zonder modem bestellen en dat modem los kopen. Maar dan moet die het wel doen bij demon. Hier staat een compatible list: https://services.nl.demon...atheeftunodig.html#modems
met alle modems die erop kunnen. Is een van deze modems een multipcmodem of is er een multipcmodem die werkt met demon?

Gamebak Specs

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten

check mijn post.. + antwoord eronder

dus modem en router in 1

verder moet ik erbij vermelden dat je bij demon er nog geen splitter bij krijgt !

[ Voor 33% gewijzigd door Tutti-frutti op 17-02-2003 18:19 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

een multipc modem is een router,met switch waarschijnlijk.
de speedtouch home is standaard geen router,maar kan je tweaken en er dan een switch aanhangen.
mijn advies koop een multipc modem met ingebouwde switch.dit bespaard ruimte en stroom.
kijk is bij de routershop ofzo.

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Ik had al eens dat Topic doorgelezen. Zal ik nu nog eens aandachtig doen. Waar kan ik zo een splitter kopen? Ook bij de routershop?

Gamebak Specs

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bij Demon krijg je wel een splitter hoor, ik weet niet waar je die onzin onjuiste info vandaan hebt? Als je een modem meebesteld krijg je die splitter gewoon meegestuurd. Ik heb sinds kort ook demon en kreeg de splitter er bij.
Maar als je geen modem besteld, krijg je helemaal niks, ook geen splitter :(

[ Voor 53% gewijzigd door Microkid op 17-02-2003 19:02 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Ik neem dus ook aan dat Tutti-Frutti dat bedoelde. Maar het blijft wel spijtig ja. Hoeveel kost zo een ding en waar haal ik m vandaan?

Gamebak Specs

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

nihitsia schreef op 17 February 2003 @ 19:15:
Ik neem dus ook aan dat Tutti-Frutti dat bedoelde. Maar het blijft wel spijtig ja. Hoeveel kost zo een ding en waar haal ik m vandaan?
ja echt kut.. 35 ballen exclusief routershop verzend kosten

ADSL POTS Linesharing splitter @ http://www.routershop.nl/ klik op accesoires :)

maar bij primafoon kan je ze ook krijgen dacht ik.. scheelt volgens mij ook nei zo veel met routershop... of zelfs geodkoper :? Want dan kan je beter ff bij de goedkoopste je routertje halen :)

hier de E-tech router, built in adsl modem

http://www.tweakers.net/pricewatch/49046

[ Voor 35% gewijzigd door Tutti-frutti op 17-02-2003 19:28 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Ik moet zeggen dat ik vind dat je een nette openingspost geschreven hebt. :)
Toch zijn beide vragen te beantwoorden door middel van de search :)

1. Zon'n multipc modem kan inderdaad ook routeren. Maar ik meende dat je het meegeleverde modem ook tot router kon flashen. Voor info daarover moet je even in de grote Demon draad kijken :)
2. Elk modem dat compatible is met BBned is te gebruiken. In de praktijk komt dat neer op *bijna* elk modem, in het geval van een analoge lijn. In het geval van een ISDN lijn zijn er een aantal modems welke niet werken, waaronder het Alcatel Thomson modem.

Maar van alle bekende modems is in de search wel te vinden of ze gebruikt kunnen worden met BBned :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.