Toon posts:

Kapotte processor bij aflevering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recentelijk een pc besteld bij een (nog niet nader te noemen) bedrijf, echter toen ik de pc thuisbezorgd kreeg, lag de hele koeling van de processor los in de behuizing.

Ik heb met goede bedoelingen de koeling er weer op gezet om te testen of het toch nog werkte. Nou niet dus, waarschijnlijk heeft het koelingsblok tijdens het verzenden alle hoeken en gaten van het moederbord gezien.

Hele pc weer dus weer teruggestuurd, nou vertellen ze me dus dat de processor naar de filisteinen is en dat ik zelf voor de kosten van een nieuwe
processor op moet draaien omdat ik die kapot zou hebben gemaakt tijdens het
opnieuw erop zetten van de koeling (wat maar op 1 manier kan).

Wat moet ik hier nu mee?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Onzin .. kwam kapot aan en is gewoon geleuter om onder de kosten uit te komen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:37
Wel een beetje je eigen fout. Als je ziet dat de cooler er af ligt moet je gewoon direct bellen en dan overleggen. Anders heb je idd kans op dit soort gezeur.
Maar is er ook een stukje van de core af? Of enige andere mechanische schade? Dan kan men alleen bewijzen dat jij de processor hebt stuk gemaakt.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

das idd geleuter.
en anders kan je op je recht aanspraak maken dat je iets mag terug sturen als et niet voldoet (niet goed geld terug garantie, wettelijk 8 dagen)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik kan dit probleem van beide kanten begrijpen. Da_Voilator treft zijn nieuwe PC aan met het koelblok eraf, maar kun je dat hard maken bij de winkel? Heb je foto's? Je kunt in het geval van een kant-en-klare PC die nieuw aankomt er beter nooit zelf aan sleutelen!

De winkel weet dat jij het misschien niet hard kan maken en probeert zich daarom onder de kosten uit te lullen. Wat op zich niet eens eronderuit lullen hoeft te zijn.

Ik ga er vanuit dat Da_Violator de waarheid verteld en dan zou de winkel gewoon een nieuwe CPU moeten regelen en zonder kosten de PC opnieuw moeten opsturen.

BTW is het een AMD of een P4?? Ik ga uit van een AMD, want een P4 krijg je erg moeilijk kapot met het plaatsen van een koeler. Dat kan mn half blinde oma nog wel zonder de CPU te mollen. >:)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Wanneer lag die koeling los in de PC-kast ?

Ik neem aan dat je de PC hebt ontvangen, aangesloten, aangezet, en toen ontdekt hebt dat-ie het niet deed.
Daarop heb je de kast geopend, en zag je de koeler los liggen .

Klopt dit ?

eagle

• Stinger666
  • Laatst online: 08-02 00:01
Brothar schreef op 17 February 2003 @ 18:22:
Wanneer lag die koeling los in de PC-kast ?

Ik neem aan dat je de PC hebt ontvangen, aangesloten, aangezet, en toen ontdekt hebt dat-ie het niet deed.
Daarop heb je de kast geopend, en zag je de koeler los liggen .

Klopt dit ?
LOL, als dat een AMD was dan heeft tie hem getoast en kan die er zeker niets aan doen :P ;)

Verwijderd

Welke winkel was dat?

• Brothar

Brothar

meester

Ja. Daarom vroeg ik dit ook.
Maar hij kan nu niet opeens een ander verhaal gaan ophangen. (Nog even daargelaten dat ik iemand niet wil helpen te liegen en bedriegen: zie mijn eerste posting: winkelprocedure doorgebrande duron)

Is het antwoord nee, dan is het aannemelijker dat de cpu inderdaad gemold is bij het plaatsen van de koeler.

[ Voor 22% gewijzigd door Brothar op 17-02-2003 18:34 ]

eagle

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
maakt dat uit?

zou je een bij winkel x advies a geven, en bij winkel y advies z?

Verwijderd

DOA (Dead On Arival) wordt in de regel altijd terug genomen door de leverancier.
De aansprakelijkheid hiervoor ligt zelfs bij de koerier, want als het goed is is het systeem 'goed' afgeleverd aan de koerier (vanaf dat moment is de koerier aansprakelijk).
Als de koeler het moederbord of andere componenten heeft beschadigd dan is dat aan te tonen dmv putjes, deukjes of krasjes die daardoor ontstaan zijn.

Wat is dan eigenlijk het probleem ?

Geen putjes, krasjes of deukjes te vinden? . . koeler onbeschadigd ? . . proc kapot ?

Dan is de reden voor twijfel niet onterecht.

(BTW, je kan mij niet wijsmaken dat een processor alle hoeken van de kast heeft gezien zonder enige schade achter te laten)

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde wat rammelen toen ik de behuizing uit de doos haalde :) vandaar.

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
Dit kun je verhalen op de ptt.

• Brothar

Brothar

meester

Zoals altijd geldt: wat is er gebeurd: feiten-complex.

Overigens kan ik me voorsteller dat een losse koeler blijft hangen (op 1 clip, of op ingebouwde kaarten), waardoor geen putjes of krassen te constateren zijn.

Je hoorde wat rammelen: dus toen direct zelf geplaatst ?

Dan had je inderdaad even moeten bellen. Nu is het niet uit te sluiten dat je zelf de core hebt beschadigd.
Ik zou 's zoeken naar de polis van de rechtsbijstandverzekering, en anders een deal proberen te sluiten.

PTT/koerier is wel verantwoordelijk voor transport, maar dan nog werd geleverd een PC, zonder schade, met een losse koeler.
Een telefoontje had dan geresulteerd in een retourzending, en latere levering na herplaatsing.
De fout van de leverancier ligt in het niet juist plaatsen van de koeler, dit hadden ze kunnen herstellen.
Je eigen fout is dat je ze die gelegenheid niet hebt gegeven.

De vraag nu is:
- is de core beschadigd
- wie heeft dat gedaan.

Je zit hier in een pat-situatie. Klinkt wel leuk "zij moeten bewijzen", maar dat is een feitelijke onmogelijkheid.
Als je de koeler hebt geplaatst, kun je niet zien of de core dan nog heel is (want hij is afgedekt door de koeler). Wel kun je bij het verwijderen van de koeler zien dat de core is beschadigd.

Kun jij nu bewijzen dat de leverancier de core heeft beschadigd ?

[ Voor 92% gewijzigd door Brothar op 17-02-2003 19:10 ]

eagle

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:43

Croga

The Unreasonable Man

thijz schreef op 17 February 2003 @ 18:56:
Nee dus... De vervoerder is slechts aansprakelijk bij beschadiging van de verpakking. Het losraken van de koeler is de verantwoordelijkheid van de leverancier, niet van de vervoerder...

En aangezien de leverancier het dus ook niet op hun eigen leverancier kunnen afwenden, proberen ze het op jou af te wenden. Niet intrappen. De "burden of proof" ligt bij hen, en niet bij jou. Ze kunnen nooit bewijzen dat ze zelf geen fout hebben gemaakt bij het opzetten van de koeler, en dus zijn ze aansprakelijk.

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

FireWurX schreef op 17 February 2003 @ 18:17:
das idd geleuter.
en anders kan je op je recht aanspraak maken dat je iets mag terug sturen als et niet voldoet (niet goed geld terug garantie, wettelijk 8 dagen)
NEE dus

Retoer recht houd in dat je binnen 8 dagen je product in absolute nieuwstaat terugbrengt. Nu mag een winkelier niet op de kast springen van een seal plasticje wat weg is maar als jij bijvoorbeeld je doos hebt opengescheurd is dat ding onverkoopbaar en neemt een winkelier het niet terug. Want hoe verkoopt hij een product in een gescheurde doos die duidelijk open is geweest?

Deze pc is gewoon kapot. en dus niet meer in nieuwstaat hierdoor vervalt je retourrecht.

Of er sprake is van garantie is nog maar de vraag de winkel kan niet aan je vriendelijke stem horen of jij de waarheid spreekt of niet. Er zijn veel mensen die zelf de boel slopen en dan komen claimen. Zit een complete pc niet verzegeld? in dat geval heb je de zegels verbroken en zal daarmee je garantie vervallen en is het bewijs daar voor de winkel dat je zelf hebt zitten k*tten.

Was het een Pc zonder zegels dan vind ik het dom dat je zelf gaat knutselen. Je had direct moeten bellen van joh ik bel nu Wilt u de tijd noteren ik zet net me pc inmekaar stekkers er in en der zit wat los in en bla bla. Zo kun je met je ptt afhaalbewijs (tijd staat hier ook op) redelijk aanemelijk maken dat jij er niets aan kon doen.

Sommige mensen....

• Brothar

Brothar

meester

Koelkasten,
leg 's uit : heb jij het over koop op afstand ?
Of over normale koop waarna verzending volgt ?

eagle

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18
FireWurX schreef op 17 February 2003 @ 18:17:
das idd geleuter.
---> onzin

Dit geld alleen bij 'koop op afstand', je hebt dan in principe een zogenaamde bedenktijd om van je koop af te kunnen zien. In dit topic zou dat dus wel gelden, maar het was dus zeker niet zo geweest als ie datzelfde spul bij de computerboer op de hoek had gekocht......

• Brothar

Brothar

meester

Ja, maar dan had hij moeten retourneren wat hij had ontvangen, in de toestand zoals hij het heeft ontvangen:intacte cpu, zij het met losse koeler.

[ Voor 30% gewijzigd door Brothar op 17-02-2003 19:43 ]

eagle

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Je had er inderdaad verstandig aan gedaan de hele handel meteen te retourneren. Het is nu weliswaar schandalig dat ze je op die manier afschepen maar je doet er niet zoveel aan of je moet als je een rechtsbijstand verzekering hebt (SRK of DAS ofzo) door een van die luitjes een brief laten schrijven, dan reageren ze mogelijk heel anders.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het maakt niets uit. Je mag binnen 8 dagen een PC retourneren zonder problemen en zonder reden. Dit is wettelijk bepaald. Ten tweede je hebt garantie. Ten derde gaan ze zeiken ga je het verhalen op de PTT en op hun. Assemblagefout. kan iedereen gebeuren. Ga ze eerst een aangetekende brief schrijven. geen leugens of wat dan ook.

Zet er niet in, ik ben eerst gaan kijken wat er aan de hand was toen ik hem eruit had gehaald, omdat ik wat hoorde rammelen. nee gewoon zetten van ik starte de PC en toen was het pieeeeeep en boooooem computer uit en een verbrandde lucht!!! En van het open van die pc zou ik zoveel mogelijk proberen te verlaten(liefst na aanzetten computer) of verbergen. Maar dit is eigenlijk een gewone assemblage fout.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

daar heb je gelukkig de TPG feature "verhoogde aansprakelijkheid" voor. Ook bekend onder de naam "verzekerd verzenden". Was al genoemd, maar zo moet het op te lossen zijn. Niet jouw schuld. Je staat volledig in je recht.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18
Of onze grote vrienden van TPG/UPS/whoever hebben iets te wild met de doos gesmeten. (as usual) Assemblage fout vind ik ERG kort door de bocht....

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Is het niet zo even een vuistregel je koelblok er altijd af te halen als je het ding vervoert? (zeker socketA).
Als je zit hoe ze met sommige pakjes omgaan...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Om wat voor koeler draait het hier eigenlijk?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

dual-zip schreef op 17 februari 2003 @ 22:30:
Om wat voor koeler draait het hier eigenlijk?
En dit is nu niet echt belangrijk d8 ik zo die jongen zit te balen omdat hij z'n pctje binnen kreeg en naar enkele min naar de heilige cpu heaven is gegaan.

ff on topic:jij hebt het recht om iets terug te sturen mits het niet defect gegaan is door een fout van jouw.

• Koelkasten

Koelkasten

Brothar schreef op 17 February 2003 @ 19:33:
Koelkasten,
leg 's uit : heb jij het over koop op afstand ?
Of over normale koop waarna verzending volgt ?
maakt niet uit je wil het product retoer brengen (retourrecht) over internet besteld is 14 dagen gewoon ophalen in de winkel is 8 dagen.

Echter dit kan alleen in Nieuwstaat dus het product is in nieuwstaat terug geefbaar aan de winkelier. Als het product defect is bijvoorbeeld videokaart geeft geen beeld en verder is alles ok. geen krassen op kaart je hebt er niet aan zitten tweaken de doos is netjes alles is helemaal compleet dan heb je wel sprake van retourrecht.

Echter als jij diezelfde videokaart incompleet inleverd of met een verziekte doos (opengescheurd) of met krassen op de kaart (twijfel of het dus we garantie is) of iets anders waardoor kaart niet meer in nieuwstaat is (missende boekjes / cd-rom)

Da heb je dus GEEN retour recht meer. weliswaar wel garantie (mits je er aan hebt zitten tweaken of er krassen zijn (stel je bent zo een ei geweest om je doos meteen door de schredder te stoppen) dan heb je GEEN retour recht maar dan nog wel garantie kortom ze ruilen dan de kaart voor je om uit doos of sturen de kaart RMA.

Sommige mensen....

• Koelkasten

Koelkasten

itsalex schreef op 17 February 2003 @ 21:02:
Het maakt niets uit. Je mag binnen 8 dagen een PC retourneren zonder problemen en zonder reden. Dit is wettelijk bepaald.
Retourrecht jah zie post hierboven dus alleen als het in nieuwstaat is en nieuwstaat hoeft helaas voor jou niet de ontvangst staat te zijn.
Ten tweede je hebt garantie.
Tjah Als de zegels nog op de pc zitten wel anders kan de winkelier best aanemelijk achten dat pc goed was maar de user deze heeft opengemaakt en binnen dingen heeft beschadigd. Daarom is het zo stom om als je een complete pc besteld je hem aan sluit en hij nix doet. NIET meteen te bellen maar zelf gaan kloten 8)7
Ten derde gaan ze zeiken ga je het verhalen op de PTT en op hun. Assemblagefout. kan iedereen gebeuren. Ga ze eerst een aangetekende brief schrijven. geen leugens of wat dan ook.
Assemblage fout zou kunnen al testen de meeste bedrijven een pc af voor ze hem verzenden en dus zit er een test raport bij. De PTT gaat je niks op leveren jij bent ontvanger en alleen de verzender kan schade verhalen (zij betalen tenslotte voor de PTT dienst en niet jij als ontvanger.

Sommige mensen....

Verwijderd

thijz schreef op 17 February 2003 @ 18:56:
Niet echt dus, want je moet tekenen voor goede ontvangst....die lui zijn niet gek..

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 12:37:
[...]

Niet echt dus, want je moet tekenen voor goede ontvangst....die lui zijn niet gek..
ja goede ontvangst.....als het helemaal dicht zit. In principe is het super nep. Ik heb veel besteld onder rembours maar no way dat ik kan controleren dat de inhoud goed is.
Dan kan je denken: ik maak het open waar de postbode bij staat. nou nee dus.
Want dan bestaat ook de mogelijkheid dat je er gewoon wat uithaalt en de opbrengst met de postbode deelt.
Die handtekening is dus alleen voor:
- dat je hebt betaald.
- verpakking dicht is.
- pakket ook daadwerkelijk bij de juiste persoon is afgeleverd.

[ Voor 6% gewijzigd door Rody op 18-02-2003 12:53 ]

• Koelkasten

Koelkasten

Rody schreef op 18 februari 2003 @ 12:51:
[...]

ja goede ontvangst.....als het helemaal dicht zit. In principe is het super nep. Ik heb veel besteld onder rembours maar no way dat ik kan controleren dat de inhoud goed is.
Dan kan je denken: ik maak het open waar de postbode bij staat. nou nee dus.
Want dan bestaat ook de mogelijkheid dat je er gewoon wat uithaalt en de opbrengst met de postbode deelt.
Die handtekening is dus alleen voor:
- dat je hebt betaald.
- verpakking dicht is.
- pakket ook daadwerkelijk bij de juiste persoon is afgeleverd.
In de praktijk wel ja. Je kunt kijken of de verzend verpakking beschadigd is meer niet. Echter op papier heb je bij de ptt geen poot om op te staan omdat je wel tekend voor goede ontvangst. Lees ook even mijn bovenstaande post over info van de ptt tpng ;)

Sommige mensen....

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 12:10:
[...]

En dit is nu niet echt belangrijk d8 ik zo die jongen zit te balen omdat hij z'n pctje binnen kreeg en naar enkele min naar de heilige cpu heaven is gegaan.

ff on topic:jij hebt het recht om iets terug te sturen mits het niet defect gegaan is door een fout van jouw.
Nou dacht het wel eigenlijk. Neem nou een Intel mobo bv. Het max koeler gewicht bedraagt daar 400 gram. Als het een koeler betreft die 800 gram weegt zijn ze stom bezig geweest

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1