verlengkabel voor monitor -> kwaliteitsverlies?

Pagina: 1
Acties:

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Mijn monitorkabel is een beetje te kort. Nu heb ik bij verscheidene winkels vga verlengkabels gezien. Mijn vraag: treedt er (veel) kwaliteitsverlies op als ik zo'n verlengkabel gebruik???

Verwijderd

Ik heb een 5 meter lange kabel voor maar mijn beamer. Werkt met zo goed als een 2 meter lange kabel. Maar die 5 meter lange was wel f 40,-. Dit is allemaal op 800x600. Misschien is het anders op hogere resoluties.

Dus als je 1024x768 draait kan je best je vga kabel wat verlengen.

Verwijderd

Ik heb zelf een verlengkabel voor mijn monitor omdat de pinnetjes van mijn kabel bij waren geknakt, bij mij heb ik ik absoluut geen kwaliteitsverlies of iets dergelijks, dus dat moet wel kunnen denk ik :)

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op de lagere resoluties (800x600) maakt het geen ruk uit... ook niet als je een low-budget kabel koopt. Wil je daarentegen op 1024x768 draaien, dan MOET je een duurdere kabel nemen (shielded), anders heb je strepen en ander soort gein door je mooie windowsbeeldje. Maar verlengen is met een goede kabel geen probleem. Ik weet niet hoeveel je de handel kan verlengen, maar ik heb er een extra 1,8 meter kabel tussen geplugd... eerst een low budget... STREEEEEEPEN.... toen een goede... geen probleem, mooi strak beeld. Succes

• Frenkie567
  • Laatst online: 19-01-2022
Bedankt voor de reacties.
Ik zag bij Norrod het volgende staan:
VGA verleng kabel M/F 1.8m
Drie voudig afgeschermde High Quality VGA verlengkabel, Male/Female, om de lengte van uw monitorkabel te vergroten.
Voor maar 15 piek
Deze is dus wel goed?

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik zou het zo direct niet weten... Maar mijn ervaring bij Norrod: ze doen niet moeilijk... vraag gewoon voor de zekerheid of deze geschikt is voor hogere resoluties, en of je hem eventueel kunt terugdoen (meestal wel).

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24

bennierex

Pilot_Z

Hou me ff op de hoogte dan... heb hier een goedkoop kabeltje van 1,2 meter, maar daarmee krijg ik een zwaar wazig beeld op 1280x1024@85Hz. Als dat ding een beetje goed is ga ik er ook een bestellen daar.
Pagina: 1