|XP| setup kan ntldr niet kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23

CXNeXo

This behavior is by design.

Topicstarter
Tijdens de setup van windows xp prof krijg ik na 99% bestanden kopieren de melding: setup kan ntldr niet kopieren.
Ik heb daarna het volgende al geprobeerd:

Een nieuwe cd gebrand.....
Een andere XP pro cd gehaald bij een maat van me....

De harde schijf geformatteerd, een map aangemaakt i386, en daar de gehele inhoud van de i386 map op de xp cd naartoe gekopieert.
Cd eruit gehaald en vanuit C:\I386 Winnt.exe uitgevoerd om te installeren.

Weer na 99 % bestanden kopieren de melding.

Weer een format, dit keer setup laten booten vanaf cd.....geen succes, zelfde melding.

Via de search en google heb ik geen relevante info kunnen vinden, alleen maar ntldr fouten NADAT xp geinst. was.

Nog wat meer info:

1 schijf (maxtor 80 GB) opgedeeld in 4 part. van 20
3 van de 4 zijn NTFS (Vol belangrijke data) :'(
1 (de c waar xp op moet) is FAT32

De schijf is aangesloten op mijn Promise ata133 controller (onboard bij de ga7vrxp)
En ja, ik heb drivers voor de controller geladen voor de xp setup ;)

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Klinkt als een brakke download... :P. Heb je al geprobeert het bestand 'ntldr' gewoon van een andere PC op jouw windows partitie te zetten?

Verwijderd

Heb je al geprobeerd te installeren vanaf een ander cd-rom station?

• CXNeXo

CXNeXo

Topicstarter
Ik beschik over 2 cd-rom spelers, beide op een aparte flat-cable.
Maakt niet uit in welke, niet werken....
De cd die ik heb, daar is vorige week mijn laptop mee geinst...toen geen problemen.
De cd van die maat van me gebruikt hij ook altijd, en hij heeft er nooit problemen mee.

Verwijderd

PC misschien overklokt had er last nl ook problemen mee de bios naar factory default gezet en alles weer werken

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Heb ook een probleem met NTLDR.
Wil een schijf formatteren, maar als ik opstart met de WD98se opstartdiskette, geeft de pc na ff te hebben gelopen NTLDR ontbreekt onderaan weer.Kom geen eens in dos.
Heb er geen andere harddisken aangesloten verder.
Wat kan dit zijn(harddisk stuk??) en hoe los ik dit op.

CXNEXO wilde net een topic hier over starten, maar zag deze en als je het goed vindt laat ik mijn probleem ook hier staan, anders haal ik het wel weg.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
Of bel microsoft nederland op, die kunnen je vast wel helpen... :P

• CXNeXo

CXNeXo

Topicstarter
Violentj: hij is idd een ietsie pietsie geklokt, maar tot op heden nooit ergens last van gehad...zal hem toch even terug zetten
EURO: ik vind het prima.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik heb een soortgelijk probleem gehad: 2 verschillende CDs geprobeerd, en 2 verschillende CD-ROM spelers. Iedere keer ging het fout op dezelfde bestanden. Soms nog net wel lezen, soms niet.

Boosdoener: Brak geheugen met ergens een paar specifieke geheugenadresen kaput. Door te onderklokken (FSB 133 --> 100) kon ik het tijdelijk oplossen. Na het reepje geheugen vervangen te hebben ging alles wel goed. Had ik toen maar www.memtest86.com gekend...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• CXNeXo

CXNeXo

Topicstarter
Jumpstart: dat heb ik idd ook welleens gehad, maar toen waren de foutmelding iedere x bij een ander percentage en steeds bij andere bestanden......Dit x is het echt elke keer NTLDR bij 99 %

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

CXNeXo schreef op 17 February 2003 @ 17:53:
Jumpstart: dat heb ik idd ook welleens gehad, maar toen waren de foutmelding iedere x bij een ander percentage en steeds bij andere bestanden......Dit x is het echt elke keer NTLDR bij 99 %
In mijn geval was het iedere keer exact bij 56% en ging het bij iedere keer dezelfde file al 4 op de 5 keer al fout. Heel soms ging het nog 1 of 2 bestanden verder. Was dus een fixed geheugen adres dat kapot was.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• CXNeXo

CXNeXo

Topicstarter
Jumpstart, ben toch even die bench van jou aan het doen...wat duurt dat lang zeg ;)
Hij is nu al 55 min. bezig (ergens bij test 5) een heeft: Pass: 2 Errors 1181

SNIK, 512 MB pc 2700 naar de **F*S

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

CXNeXo schreef op 17 February 2003 @ 19:06:
Jumpstart, ben toch even die bench van jou aan het doen...wat duurt dat lang zeg ;)
Hij is nu al 55 min. bezig (ergens bij test 5) een heeft: Pass: 2 Errors 1181

SNIK, 512 MB pc 2700 naar de **F*S
WHOOOPS !!!! :o :o :o

Ik bedoel, 1 error op 24 uur memtest86 is al teveel ... laat staan meer dan 1000 errors binnen een uur.

[open deur intrap-mode]
Dat reepje (of 2 reepjes?) RAM kan dus geen CAS 2-2-2-5 aan.
[/open deur intrap-mode]

Wat nou als je gewoon alles 'by SPD' en op default timings draait ??

• CXNeXo

CXNeXo

Topicstarter
Uhm, wat bedoel je pcies met "by spd" en default timings?
In de bios heb ik wel alles op de normale stand gezet.....

Damn, waarom koop ik geheugen bij Exile...garantie tot 25-08....maar hoe claim je dat bij een bedrijf wat met de noorderzon vertrokken is....

P.S. was 1 reepje.....nog wel heatspreaders op gezet...weh whe whe

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

CXNeXo schreef op 17 februari 2003 @ 19:34:
Uhm, wat bedoel je pcies met "by spd" en default timings?
In de bios heb ik wel alles op de normale stand gezet.....

Damn, waarom koop ik geheugen bij Exile...garantie tot 25-08....maar hoe claim je dat bij een bedrijf wat met de noorderzon vertrokken is....

P.S. was 1 reepje.....nog wel heatspreaders op gezet...weh whe whe
SPD = Serial Presence Detect = klein BIOS chippie op je DIMM, waar de timings op staan waar het geheugen voor gemaakt is. Op het moment dat je timing op 'auto' zet, dan leest de BIOS dus de timings uit uit de SPD chip en worden die gebruikt. En als er meerdere DIMMs in je systeem zitten wordt meestal de laagste waardes uit de traagste module gepakt.

Wat je ook nog kan proberen is of je Vmem iets kan ophogen.

• CXNeXo

CXNeXo

Topicstarter
Ik denk dat dit reepje een stukje muur versiering wordt.....
Morgen maar 'ff 512 mb ga bestellen..En dit x Corsair

Pagina: 1