Crash bij 3D Aplicaties...Help me! (downclocken?)

Pagina: 1
Acties:

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Ik heb nog een wat ouder systeem...

Intel AL440LX
PII 266 MHz
224 MB SDRAM
Elsa Erazor III Pro 32 MB (TNT2 Pro)

Bij 3D spellen hangt de boel al na een korte tijd. Op de site van Elsa staat dat het aan mijn Mobo ligt. Ik kan natuurlijk een ander mobo op de kop tikken (niet met een Al440LX chipset natuurlijk) maar misschien kan het makkelijker. Ik heb de boel al met de drivers zo ver ik kon gedownclockt (...) maar het crasht nog steeds (maar wel minder snel)...ik kan met mijn drivers niet verder downclocken.

Hoe moet ik dit oplossen?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04

star-saber

Ryzen

agp op 1x zetten met powerstrip
op met dcdiag agp uitschkelen
dat werkt ook goed

• zork
Ok dan! Bedankt voor de reaktie:)

Ik zal het nu gelijk proberen en hopen dat het werkt

Thnx

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
De LX-chipset heeft toch alleen maar AGP 1x?

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem met mijn mobo en een ViperUltra...Het is idd je mobo!
AGP 1x doet meestal de trick....
Bij mijn mobo was dit zelfs niet mogelijk...ben toen zo stom geweest om die ViperUltra te ruilen voor een VooDoo 3 3000...."DAMN I'M STUPID"!!!!

Moraal : koop gewoon een ander MoBo en desnoods een andere krt..(MX?!)

Jur

Verwijderd

Ik heb ook een geforce 2mx (prophet) werkt geen d3d spul met w2k,w98se gaat redelijk en winME ook redelijk maar wel veel probs voorbeeld die filmpje van UT/SF geeft gewoon een zwart scherm..Ik dacht met een celly 533 en een geforce2 mx zal ik lekker kunnen spelen maar helaas niet dus.. (8>

• zork
Ok dan, bedankt allemaal...mijn mobo heeft blijkbaar agp 1x omdat de agp niet boven de 6 ampères uitkomt:(

Ik kan natuurlijk ff een nieuw mobo kopen, maar ook wachten totdat ik een nieuw systeem koop...dat kan nog ff duren, want ben aan het sparen en ik kan niet wachten met spelen van spellen...alvast een mx'je kopen kan natuurlijk ook, maar ik moet dan eerst kijken of die werkt op mijn huidige mobo, want in mijn nieuwe systeem wil ik een mx
Pagina: 1