Zat net op een samba share en ik delete perongeluk al mn school zooi, mijn computer stond niet op auto refresh, nog een mogelijkheid om dit terug te halen? Hier is niet zo veel over te vinden?
Je zit op een Samba share? Zit je dan op een Windows-partitie of een Linux-partitie? In het eerste geval bestaan er wel undelete-programma's waarmee je kans maakt het te herstellen. In het tweede geval bestaan er wel programma's, maar die zijn niet voor de 'faint of heart'
...tekstbestanden zullen misschien nog wel lukken, binary's waarschijnlijk niet.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Verwijderd
Je zit op een samba share? Kun je de files niet gewoon uit de windows recycle bin halen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 17:13 ]
Normaliter heb je via het netwerk geen recycle binVerwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 17:13:
Je zit op een samba share? Kun je de files niet gewoon uit de windows recycle bin halen?
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
als je toevallig nog ext2 heb draaien kan je eens kijken hoeveel je met "unrm" kan terug krijgen..
voor reiserfs heb ik dit gevonden:
BTW: dit is een brake google du -> en vertaling..
zoek eens op google op jouw fs type + undelete.
er zijn altijd wel mensen te vinden die hetzelfde probleem hebben gehad...
voor reiserfs heb ik dit gevonden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Sven hummel wrote: >can to me someone to say whether deleted files under Reiserfs Reiserfs supports (after my information) no undelete!! There is however the possibility by means of reiserfsck and the option -- the rebuild tree Dateisystembaun again of producing and concomitantly the deleted files again for left!! Is however probably pure luck thing!! (a Backup of the partition and a current version reiserfstools are surely advisable!) Gerwin |
BTW: dit is een brake google du -> en vertaling..
zoek eens op google op jouw fs type + undelete.
er zijn altijd wel mensen te vinden die hetzelfde probleem hebben gehad...
Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ
Ik heb ext3 met een samba server. Ik zat wat te doen, wat schoolbestanden te verplaatsten en toen delete ik het perongeluk, deze computer refreshte niet automatisch:(
mmm als je op "ext3 unrm" zoekt zou het moeten werken maar niemand die het zeker weet..
wat de procedure is:
remount je ext3 partitie als ext2
en laat dan unrm er op los (las ook ergens over de undel functie in mc)
tot zover kon ik het vinden..
Oh btw: disclaimer * im_ik niet niet verantwoordelijk voor het hier boven gevonden advies
wat de procedure is:
remount je ext3 partitie als ext2
en laat dan unrm er op los (las ook ergens over de undel functie in mc)
tot zover kon ik het vinden..
Oh btw: disclaimer * im_ik niet niet verantwoordelijk voor het hier boven gevonden advies
Emh, unmounten is niet echt een optie. Is d'r geen standaard lokatie waar gedelete bestanden worden opgeslagen?
Verwijderd
Helaas, tenzij je zelf de unlink() functie calls in glibc zou herschrijven (zijn patches voor als ik me niet vergis) Verder, ik ken unrm zelf alleen maar als een ext2 undelete util. Mischien dat het werkt met ext3 (ext2+journal) maar "your mileage may vary"
offtopic:
Hee im_ik, ben je ook weer eens in nos
Hee im_ik, ben je ook weer eens in nos
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 17:13:
ja het zijn .doc's.. MAar hoe haal ik ze dan terug.
Dan zijn het dus binary bestanden, geen tekstformaat.
Hoezo, unmounten niet echt een optie? Je hebt geen root-rechten op dat systeem? In dat geval: though luck. Je kunt de admin vragen of 'ie een backup heeft zodat je tenminste niet alles kwijt bent...Emh, unmounten is niet echt een optie. Is d'r geen standaard lokatie waar gedelete bestanden worden opgeslagen?
Er is geen standaard lokatie waar gewiste bestanden worden opgeslagen. Ook niet op de Windows-computer vanaf waar je ze verwijderde, omdat Windows dat (logisch
unrm werkt ook op ext3 partities allen moet je hem wel mounten als ext2.Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 18:23:
Helaas, tenzij je zelf de unlink() functie calls in glibc zou herschrijven (zijn patches voor als ik me niet vergis) Verder, ik ken unrm zelf alleen maar als een ext2 undelete util. Mischien dat het werkt met ext3 (ext2+journal) maar "your mileage may vary"
[/offtopic]
(anders geeft hij een error: this is no ext2 file system ofzoiets)
hierna heb je een normaal ext2 filesystem...waarop je alle ext2 tools kan loslaten..
ook resize bv
hierna bouw je je .journal opnew op met tune2fs en mount je fs weer als ext3
en kan je weer gaan als een trein
herinder me net dat ik dit wel eens heb uitgeprobeert op me bak....
offtopic:
Jep af en toe help ik wat mensen
ander kom ik nooit aan me post count. en dit wist ik tenmiste...
Jep af en toe help ik wat mensen
ander kom ik nooit aan me post count. en dit wist ik tenmiste...
[ Voor 3% gewijzigd door im_ik op 17-02-2003 18:52 ]
Ik ben wel beheerder, alleen als ik de "/" dir unmount, ik heb geen aparte /home dir aangemaakt... Toen ik de server installeerde had ik dat nog niet nodig geacht. Maar de mensen vinden het hier niet leuk als de server down gaat:(
mount -t ext2 -o remount /
Kan je gewoon uitvoeren, daar hoeft je systeem niet plat voor.
Kan je gewoon uitvoeren, daar hoeft je systeem niet plat voor.
Nu ook zonder stropdas
Dan kan je het hoogstwaarschijnlijk vergeten.
Tenzij je die mensen even ompraat en alsnog de methode van im_ik uitvoert, óf als je met Google een ext3 undelete tool vindt.
[google=ext3 undelete]
Tenzij je die mensen even ompraat en alsnog de methode van im_ik uitvoert, óf als je met Google een ext3 undelete tool vindt.
[google=ext3 undelete]
edit:
Deze linuxn00b moet z'n mond 'es houden
Deze linuxn00b moet z'n mond 'es houden
[ Voor 15% gewijzigd door nrg op 17-02-2003 19:14 ]
* AlterEgo heeft dit eens gebookmarked.
Nooit geprobeerd echter, en of het werkt voor iets anders dan textbestanden...geen idee.
Ik hoop dat je er iets me kan.
[edit]
ik heb net enige bestanden opzettelijk gedeleted van een reiserfs partitie: kale text is met enige moeite wel te redden, maar zelfs de kleine afwijking van .txt geeft lastige resultaten.
Het is geen wondermiddel.
Nooit geprobeerd echter, en of het werkt voor iets anders dan textbestanden...geen idee.
Ik hoop dat je er iets me kan.
[edit]
ik heb net enige bestanden opzettelijk gedeleted van een reiserfs partitie: kale text is met enige moeite wel te redden, maar zelfs de kleine afwijking van .txt geeft lastige resultaten.
Het is geen wondermiddel.
[ Voor 36% gewijzigd door AlterEgo op 17-02-2003 19:51 ]
ext3 is gewoon een uitbreiding op ext2. Journaling staat standaard NIET aan (je kunt dat wel aanzetten maar dat brengt naar eigen ervaring veel disk overhead mee waarvoor je beter een RAID oplossing zoekt).
Je kunt undeleten met programma's in zowel Windows als Linux alhoewel je er meestal voor moet betalen (iets van een 30$ voor het goedkoopste tot 250$ voor de versie die ik gebruik - en werkt)
Je mag echter niets overgeschreven hebben op die dingen (voor non-FAT) of bijna niets (voor FAT)
Een recoverybedrijf kan dingen terughalen die een paar keer overgeschreven (commercieel 4x - spionage 9x) zijn aan de hand van remanent magnetisme maar dat is duur voor thuis (gaat 300€ up) en je hd moet eraan geloven.
Backup is een must - wie niet horen wilt moet voelen als je geluk hebt staan ze ergens op een diskettje of een andere partitie.
Je kunt undeleten met programma's in zowel Windows als Linux alhoewel je er meestal voor moet betalen (iets van een 30$ voor het goedkoopste tot 250$ voor de versie die ik gebruik - en werkt)
Je mag echter niets overgeschreven hebben op die dingen (voor non-FAT) of bijna niets (voor FAT)
Een recoverybedrijf kan dingen terughalen die een paar keer overgeschreven (commercieel 4x - spionage 9x) zijn aan de hand van remanent magnetisme maar dat is duur voor thuis (gaat 300€ up) en je hd moet eraan geloven.
Backup is een must - wie niet horen wilt moet voelen als je geluk hebt staan ze ergens op een diskettje of een andere partitie.
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
Er is meen ik wel degelijk een "recycle bin" voor samba.
http://samba.org/ftp/unpa...amples/VFS/recycle/README
http://www.tek-tips.com/g...ev3/19/pid/865/qid/439139
http://samba.org/ftp/unpa...amples/VFS/recycle/README
http://www.tek-tips.com/g...ev3/19/pid/865/qid/439139
[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 18-02-2003 01:37 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1