Bezit nu 3 kaarten, welk chipset geeft de betere sound?

Pagina: 1
Acties:

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tjah, ik erfde onlangs 2 soundkaartjes van mijn broertje en heb vandaag een mobo met onboard sound binnengekregen maar WELKE moet ik in hemelsnaam gebruiken?:?:?

Het gaat om de volgende chipsets:
Avance Logic ALS4000
Trident 4DWAVE-DX
Via VT1612A (on-board bij een Soltek mobo)

Ik hoef alleen stereo geluid te hebben dus daarin voorzien ze alle 3 prima maar zijn er hier misschien wat audiofielen (voor zover die computers gebruiken voor hun sound;)) die enig idee hebben welke de betere is?
ECHT goed zal geen enkele zijn maar om nou een SBLive te kopen terwijl ik al 3 kaartjes bezit vind ik overkill.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 22:37

JT

VETAK y0

Meeste pc speakers zal je niet zo een gigantisch verschil horen. Doe gewoon wat jij het lekkerst vind klinken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59

JWO

die ALS4000 vind ik maar niets, dan zou ik kaart boven on-board kiezen, en dan kom ik op de trident uit (ik ken hem verder niet hoor )

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
probeer ze alle drie, draai je speakers voluit open en zet het pcvolume op vol. Kijk dan welke het minste ruist, dat gaat het meest irriteren. Kopieer dan een groot bestand en kijk of je rare geluidjes door je speakers hoort, is dat niet het geval, neem die kaart dan

Verwijderd

ik denk dat die onboard nog het beste is :P

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Als het alledrie bagger is spaar dan een pci slot uit (met de eventueel bijbehorende conflicten) en ga voor on-board. Je bent waarschijnlijk beter uit eerst fatsoenlijke speakers te kopen.

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Ik heb tijdje geleden mijn Sb LiVe gesloopt :X toen moest ik tijdje onboard sound gebruiken WAT EEN HELL! :P heb toen maar een Audiy ekocht en ik moet eerlijk zeggen dat zelfs Marduk beter klinkt :D

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Die ALS4000 zou ik zeker ook mijden. is het niet om de ruis (het enige "geluid" wat ie wel goed doorgeeft), dan is het wel om de rotte drivers icm. Win98 die voor het afsluiten vaak leuke fouten geven.
Onboard sound ben ik niet ervaren mee, maar daar hoor ik vaak ook niet veel goeds over. Dat trident kaartje zegt me niets, maar het is inderdaad een kwestie van zelf goed luisteren.
NOFI, maar je zal hoe dan ook niet echt verwend worden qua earcandy. ;)

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grrr, thanx voor de tips mensen.
Mijn Hi-Fi setup waar het geluid heen gaat is naar studenten begrippen redelijk above-average.
Ik zal ze 1 voor 1 aanluisteren zoals jullie al zeiden en als ze alle 3 echt onacceptabel bagger zijn zal ik maar toch een SBLive aanschaffen.
Just-in-case: zijn die nieuwe Philips "Edge" kaartjes niks? En zijn ze Linux-compatible?

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:35

Wallie

Herr

MBMarduk schreef op 18 February 2003 @ 11:34:
Grrr, thanx voor de tips mensen.
Mijn Hi-Fi setup waar het geluid heen gaat is naar studenten begrippen redelijk above-average.
Ik zal ze 1 voor 1 aanluisteren zoals jullie al zeiden en als ze alle 3 echt onacceptabel bagger zijn zal ik maar toch een SBLive aanschaffen.
Just-in-case: zijn die nieuwe Philips "Edge" kaartjes niks? En zijn ze Linux-compatible?
Ik heb zelf een Seismc Edge, heerlijk ding, goed geluid, nooit hikken of kraken :). Volgens mij zijn ze alleen niet Linux compatible.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Wallie schreef op 18 February 2003 @ 11:37:
[...]

Ik heb zelf een Seismc Edge, heerlijk ding, goed geluid, nooit hikken of kraken :). Volgens mij zijn ze alleen niet Linux compatible.
klopt, ik heb nog geen linuxdriver kunnen ontdekken

Pak je rust!

Pagina: 1