Toon posts:

[K7S5A] PROMISE ULTRA100 detect maar drivers willen niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ik heb pas een ide controller gekregen die werkt (op zijn pc toch)
het is een ULTRA100 van PROMISE. (geen disket bij van drivers)

als ik mijn mobo opstart met ide controller erin( laatste slot) zonder ide hd's dan blijft hij hangen. als ik een HD aansluit gaat hij verder maar zie ik geen melding van de hds die erinzitten (aangesloten aan die kabel onboard vind hij gewoon wel)

In windows vind hij een mass storage controller. Ik download de drivers van de site van promise (heb ultra100 drivers gedowned heb ook ultra100 tx2 geprobeerd) hij wilt ze niet aanvaarden.

ik heb het volgende geprobeerd:

bios upgrade
ide onboard disabled en zeggen dat hij van scsi of andere moet booten doet hij niet
ide master enabled

gans internet af gegaan voor oplossing niks gevonden :(

ik heb dus hier ook de search gevonden maar niks werkte
ik hoop dat iemand me hier kan helpen

ik heb trouwens windows 2000 pro engels talig

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 16:26 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[nohtml]
Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 16:24:
[...]
In windows vind hij een mass storage controller. Ik download de drivers van de site van promise (heb ultra100 drivers gedowned heb ook ultra100 tx2 geprobeerd) hij wilt ze niet aanvaarden.
Kun je wat precieser zijn- welke foutmelding gaf Win2K bij poging tot installeren? Hoe heb je geprobeerd te installeern (naar .inf file verwijzen bij detectie, of juist een setup.exe gedraaid van de gedownloade dingen)

bios upgrade
ide onboard disabled en zeggen dat hij van scsi of andere moet booten doet hij niet
Is het de bedoeling dat hij (op termijn) van de Promise gaat booten :?
ide master enabled
Precies hoeveel HDDs heb je erin hangen en aan welke controller? En waar hangen de CDRoms :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry als het wat vaag is
Kun je wat precieser zijn- welke foutmelding gaf Win2K bij poging tot installeren? Hoe heb je geprobeerd te installeern (naar .inf file verwijzen bij detectie, of juist een setup.exe gedraaid van de gedownloade dingen)
hij zegt gewoon drivers not found terwijl ik wel naar de juiste map verwijs
c:\3-079-03\win2000 en in die map staat ULTRA.CAT, ULTRA.INF, ultra.sys
('t is dus geen setup/install hij detecteert hem in windows en dan verwijs iknaar die map)

bios upgrade
neen het is niet de bedoeling dat hij van de promise kaart gaat boten was gewoon omdat hij hem niet vond en dat iemand aanraadde voor dit te proberen
ide master enabled
verkeerd gezegt ide controller thats not onboard enable
heb ik gedaan
maar dit is het setup
primary 30G(bootable, master)
primary 80G (not bootable, slave)
secundary cdwriter (master)
secundary 80G(not bootable slave)

en de bedoeling van promisekaartje 1x60G

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 16:54 ]

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 16:41:
hij zegt gewoon drivers not found terwijl ik wel naar de juiste map verwijs
c:\3-079-03\win2000 en in die map staat ULTRA.CAT, ULTRA.INF, ultra.sys
('t is dus geen setup/install hij detecteert hem in windows en dan verwijs iknaar die map)
Die 3 bestanden is wat ik ook heb, heb net even voor je gekeken.
Krijg je nog een specifiekere foutmelding dan "Drivers not found"?
Ow ja, en belangrijk, krijg je die melding bij beide drivers, dus bij de Ultra 100 en Ultra 100 TX2? Want dat laatste zou namelijk moeilijk kunnen werken.

Op de kaart zelf moet trouwens ook echt Ultra 100 TX2 staan als je de drivers voor deze wil gebruiken. :+

Dat hangen als er geen IDE apparaat aan hangt klinkt niet echt goed, bij mij duurt het (met Ultra 100 TX2) wat langer dan als er wel IDE apparaten aanhangen, maar systeem start verder wel door met melding "Promise BIOS not installed".

[ Voor 3% gewijzigd door Kleintje81 op 17-02-2003 20:09 ]

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg geen melding en ik had tx2 gebruikt omdat die maybe wel zou kunnen werken ;) wie weet hehe en buiten driver not found in specifiek map neen
ik krijg ook geen vermelding in het opstartne :S vind ik ook gek

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
I/O controller perikelen horen in Opslagmedia & I/O Controllers :)

PMG > OM

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Heb hier ongeveer dezelfde setup (k7s5a, xp1600, fasttrak 100 met 2x80G in raid1), de promise werkt bij mij alleen in het PCI-slot naast de grafische kaart. Geen idee waarom dat is :|

Derhalve: monteer de kaart eens in een ander PCI-slot. Elke keer dat je 'm verhuist natuurlijk ook even je BIOS resetten.

De setup-bestanden zouden voldoende moeten zijn, meer gebruik ik ook niet - hoewel een corrupte download tot de mogelijkheden behoort, down ze voor de zekerheid gewoon nog een keer ;) HTH.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Je moet zeer zeker een melding krijgen van de bios van de kaart. Ik heb hier zelf een Promise Ultra 100 IDE controller en ik krijg een fijne BIOS melding dat ie drives aan het zoeken is (van het bios op de kaart)

Krijg je dit niet dan zal ie niet gaan werken denk ik.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:00

Shuriken

Life is all about priorities

welk pci slot heb je em zitten? toevallig nr 4.?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Who me? Ik heb em niet op een K7S5A zitten.

• Kleintje81

Kleintje81

Blaat

Shuriken schreef op 17 February 2003 @ 21:57:
welk pci slot heb je em zitten? toevallig nr 4.?
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 16:24:
als ik mijn mobo opstart met ide controller erin( laatste slot) zonder ide hd's dan blijft hij hangen. als ik een HD aansluit gaat hij verder maar zie ik geen melding van de hds die erinzitten (aangesloten aan die kabel onboard vind hij gewoon wel)
Denk dat ie hiermee de onderste bedoelt, weet niet hoeveel sloten een K7S5A heeft. :)
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 21:37:
ik krijg geen melding en ik had tx2 gebruikt omdat die maybe wel zou kunnen werken ;) wie weet hehe en buiten driver not found in specifiek map neen
ik krijg ook geen vermelding in het opstartne :S vind ik ook gek
Prik de kaart zoals Rataplan zegt ook eens in de slot onder de AGP, en anders probeer je de andere sloten. Owja, als je het bios scherm ziet met al je apparaten, kijk even welke IRQ je kaart heeft en of deze IRQ ook bij een andere gebruikt word, want IRQ conflict zou ook mogelijk kunnen zijn.

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle pci kaarten kaarten eruit gehaald en toen in elke slot de kaart geprobeerd (de ide pci controller) en nog altij dniet :( ik kreeg wel elke keer de melding van
mass storage controller found en iedere keer de drivermap aangeduid maar wou nog niet :(

ik krijg nog altijd geen bericht bij opstarten :( weet iemand een oplosing (woont iemand in hasselt met toeval ? die er iets van kent ;))

• Kleintje81

Kleintje81

Blaat

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 17:51:
ik krijg nog altijd geen bericht bij opstarten :( weet iemand een oplosing (woont iemand in hasselt met toeval ? die er iets van kent ;))
Hasselt is dat niet in Belgie? Bij Eindhoven over de grens? :)

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
euh jah hasselt is redelijk kort bij eindhoven jah :) 30 a 40 min normaal (hasselt ligt in limburg, belgisch limburg)
Pagina: 1