Toon posts:

Programma voor software backup gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een programma zoals Ghost, alleen niet voor het hele OS, maar voor bijvoorbeeld alleen MS OFFICE.

Het is dus de bedoeling dat als een keer office geinstalleerd is hier een "image" van maken en dan moet ik zonder problemen dit image ook op andere pc's kunnen installeren.

Oh ja, het lieft een freeware pakket.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat dit niet met een backup-programma gaat lukken waarbij dit op elk programma ook werkt, aangezien het ene programma weer bepaalde DLLs nodig heeft terwijl een andere weer bepaalde regkeys nodig heeft etc.
Bij zoiets als Ghost heb je dan dat gewoon alles wordt backupped, dus ook al die files, maar dat is hier natuurlijk niet de bedoeling.

Gewoon toch maar de orginele CDrom (installer) bewaren plus de config files lijkt me het best..

toch? :?

🌞🍃

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
MSI bakken, kan met een (naar ik meen) gratis programma van veritas. Staat waarschijnlijk ook op een win2k CD. Die maakt een snapshot van de installatie.

[ Voor 86% gewijzigd door Domino op 17-02-2003 16:32 ]

Verwijderd

Met Novell Netware kun je (weet even niet meer welk pakket precies daarvan) snapshots maken van een installatie (awt-files krijg je dan dacht ik).
Dus dan maak je zeg maar 'n snapshot voor en na de installatie en berekent hij het verschil qua files, register etc.
Ik dat dat is wat je zoekt. Ik weet alleen even niet meer hoe het heet.
Ik weet ook niet of je het los kunt kopen, maar bij mijn vorige werk hadden we het iig.

Misschien dat anderen weten hoe het heet etc?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 16:41 ]

• Domino
  • Nu online
Da's ZEN, en je maakt een AOT/AXT. Maar dat werkt dus alleen met ZEN.

Verwijderd

Domino schreef op 18 februari 2003 @ 13:28:
Ja, ZenWorks! Dat is 't ja.
Jammer dat dat niet stand-alone te draaien is.

Verwijderd

Topicstarter
Domino schreef op 18 February 2003 @ 13:28:
Zou je mij dit misschien iets meer kunnen toelichten a.u.b?

• Domino
  • Nu online
ZENworks is een software oplossing van Novell.

Je maakt dan een zogenaamde snapshot van het systeem voor de installatie van een bepaald software pakket (elk willekeurig software pakket). Na de installatie wordt het systeem weer bekeken en de verschillen worden opgeslagen in een van te voren opgegeven directory. Alle gekopieerde/geinstalleerde bestanden evenals alle registry settings worden dus meegenomen.

Hierna kun je met de NAL (Novell Application Launcher) zo een snapshot aan een user toekennen. Deze 'dumpt' dan de snapshot op de lokale pc en heeft hierna een werkende applicatie.

Maar zoals al eerder aangegeven dien je hiervoor een Netware server te hebben (of in ieder geval een NDS, zoals NDS for NT). Jij kunt in die geval beter uitwijken naar een MSI. Dat doet eigenlijk hetzelfde maar is de microsoft benadering.

Hier wordt het vrij duidelijk uitgelegt.

[ Voor 1% gewijzigd door Domino op 21-02-2003 15:09 . Reden: typo's ]

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 19:42

grimson

domeingrommer

Snapshots maken van MSI installaties wordt zeer afgeraden. Het beste is om hiervoor zogenaamde transforms voor te gebruiken.

Sinds Office2000 kan je een transform maken voor Office met de OfficeResourceKit tools
(off97 kon ook, maar dan geen Transform :))

Mijn advies (hier specifiek voor Office) -> Office Resource Kit tools -> Custom setup manager. (Freeware :o )

ps. voor mijn werk moet ik ook dagelijks 'legacy' setups herverpakken in MSI formaat.
Wij gebruiken hier Wise Package Studio 4 voor (voorheen Wininstall 2000)
MSI is de betere oplossing volgens mij om installaties her te verpakken.

[ Voor 4% gewijzigd door grimson op 21-02-2003 15:16 ]

Pagina: 1