Toon posts:

[PC Hangup] SBLive 5.1 die raar doet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik dit topic begin wil ik ff zeggen dat ik al regelmatig gezocht heb in dit phorum naar zulke dingen, maar aangezien ik zelf nog redelijk wat vragen heb, gelieve dit topic niet sluiten, en mij geen mail sturen omdat ik niet zoek met de search engine :+

1. Heb sinds kort een nieuw systeem in elkaar gezet, zoals je kunt zien in mijn sig. in het begin liep alles geweldig, WinXP erop gezet en rammen met die bende, alleen waar ik laatst dus achter kwam is het volgende; mijn systeem was net 2 dagen klaar en ik moest een "war" spelen met mijn clan (voor diegene die dat niet weten : een wedstijd online met multiplayer games), het betreft hier Unreal Tournament, het vervelende was dus, dat ik om de 4 minuten een hangup kreeg die 5 hele seconden aanhield, ___erg___ vervelend dus als je juist op dat moment lekker in je spel zit. In mijn vorige systeem nergens last van gehad, dus ik denk persoonlijk dat het aan me soundcard ligt, want er zit gewoon nog steeds een GeForce3 in die ook in mijn vorige systeem zat, waar ik dus geen problemen mee had. Ik nog denken, kan het aan me P4 liggen of aan me Asus, maar je mag verwachten dat dat wel degelijk spul is, dus kwam ik uit bij mijn SBLive5.1... wat is dus zowieso al een verschrikkelijke ter*ng-kaart is (imho).
Dus voor mijn geen creative meer, unless... iemand mij kan zeggen wat misschien de oorzaak zou 'kunnen' zijn :)

2. Mocht het dus aan mijn SBLive liggen (wat ik wel verwacht, heb nu weinig tijd, anders zou ik het helemaal gaan uitzoeken) welke kaart is dan echt _goed_. Het enige wat ik nodig heb, is een stereo kanaal voor naar me hifi-systeem, het geluid moet _zonder_ ruis klinken, wat die brakke SBLive dus _wel_ heeft! :r
Ik zat persoonlijk aan Terratec te denken, omdat een vriend van me die ook heeft, en die klinkt imo erg lekker :) maargoed geld speelt niet zo hele grote rol, en ik wil er best 200/300 euro voor neerleggen, als die kaart maar gewoon goed is , en goed onder winxp werkt.
En wat ik ook _graag_ wil hebben is dat ik mijn treble en bass kan instellen in het volume window in winxp (wat mijn onboard soundcard dus niet heeft :( ) mijn live wel, ik wou weten of dat bij de wat duurdere (terratec)-kaarten ook het geval is.

Hopelijk kunnen jullie mijn (misschien te lange en met veel verhaal(maar dat doe ik om het allemaal wat duidelijker te maken)) vragen beantwoorden :)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik geloof dat er een bekend conflict is tussen de Live en VIA chipsets, dit is (dacht ik) op te lossen met een latency patch. Misschien moet je daar eens op zoeken.

Kan iemand dit verifiëren?

/edit: die patch is voor de chipset btw

/edit2
het geluid moet _zonder_ ruis klinken, wat die brakke SBLive dus _wel_ heeft!
Overdrijven is ook een vak. Ik heb hetzelfde en alleen met volume vol open - zonder muziek oid aan te hebben - hoor ik wat ruis. Misschien heb je brakke bekabeling of een storingsbron bij je kabels, want met de Live is niets mis hoor. Een Audigy of l33t Terratec kaart produceert niet hoorbaar minder ruis

[ Voor 58% gewijzigd door Captain Pervert op 17-02-2003 16:19 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
de patch staat in de mauklijst als het goed is

[ Voor 41% gewijzigd door geforce5_guy op 17-02-2003 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed, iig bedankt voor jullie reacties, alleen wat je Pervert zegt over die live, hij heeft gewoon meer ruis, dat is algemeen bekend, en duidelijk hoorbaar ook (en ja ik ben een audio-fiel)

Maargoed, ik heb dus geen VIA-Chipset zoals je kunt zien in mijn sig :)
Dus die patch zal vast wel niet gaan helpen

Verwijderd

Topicstarter
Heb daarnet iemand gesproken op internet via irc, en die had _precies_ hetzelfde probleem, ook met een SBLive, dus het moet gewoon daaraan liggen (met hetzelfde spel)

dat wordt dus een terratec :) maar welke :o

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Unreal Tournament wordt veel gespeeld, veel mensen hebben een SB Live, en niet iedereen koopt dan zomaar een andere geluidskaart :? :{

Hier is heus wel een oplossing voor!

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
heb nu gewoon winxp erop gezet, alles kaal.
alleen drivers voor me sound,mobo(lan enzo),vidkaart

tot nu toe geen last, zal es echt lang gaan spelen :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het omhoog schoppen,maar wou ff mededelen dat het dus niet aan mijn sblive lag 8)7

En ik maar zeiken op Creative.... maargoed mijn GeForce3 was de boosdoener, nja eigenlijk was ik dat, want ik had em gewoon te hoog geclocked :+
Pagina: 1