[WC] wie kan blokjes koper frezen voor ons

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik en een stel vrienden zoeken naar iemand die voor ons blokjes koper kan frezen. het gaat om 5 CPU blokken en 3 GPU blokken. het koper leveren we zelf aan. het hoeft niet CNC gefreesd worden.

is er toevallig iemand die:
1. een apparaat ter beschikking heeft waar ie mee kan werken
2. tijd voor heeft
3. het voor ons zou willen doen. ( evt. tegen betaling valt te onderhandelen)

tja ik hoef er zelf maar 2 voor me dual celly. maar ik dacht wees is aardig en zoek ook voor hun..

voor diegene die het nog niet doorhadden het gaat dus over watercooling blokken.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Misschien moet je het eens aan Tha_Mafkees vragen :)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Jupiler schreef op 17 February 2003 @ 16:51:
Misschien moet je het eens aan Tha_Mafkees vragen :)
ja maar die heeft CNC en dat is voor mijn blok totaal niet nodig.. dan vind ik het eerder gezegd weer zonde.. :D

[edit]
en hij zal denk ik zeggen doe maar mee met inkoop actie..

[ Voor 12% gewijzigd door ReseTTim op 17-02-2003 17:31 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Je kan 't toch vrágen he :)

Nee heb je, ja kun je krijgen..

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 23:21
ReseTTim schreef op 17 februari 2003 @ 17:30:
[...]

ja maar die heeft CNC en dat is voor mijn blok totaal niet nodig.. dan vind ik het eerder gezegd weer zonde.. :D

[edit]
en hij zal denk ik zeggen doe maar mee met inkoop actie..
wat is CNC :?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19

talin

ES-MA

je kunt mij vragen .

ik heb een volwaardige freesbank ter beschikking .

mijn voorstel :
lever mij de tekening , ik kijk of ik er mee uit de voeten kan .
zo ja , stuur me de koper blokjes op .
ik frees ze op een zaterdag , en stuur ze weer retour .

ik ken je nu al zo lang ( campzone vorig jaar en loop hier ook al een paar jaar rondt dat ik dit wel aandurf )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

een CNC Freesbank is een computer gestuurde freesbank.
hiermee kun je heel mooi freeswerk maken met bochten en rondjes en andere dingen die met een 'hand bestuurde' bank niet kunnen...

op school ben ik nu bezig met een opleiding waar onderandere cnc freezen bij zit.
alleen snap ik er nog geen hol van dus deze keer moet/mag iemand anders het frees werk doen.

als ik had geweten hoe het moet had ik het graag willen doen voor jullie.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
talin schreef op 17 February 2003 @ 18:53:
je kunt mij vragen .

ik heb een volwaardige freesbank ter beschikking .

mijn voorstel :
lever mij de tekening , ik kijk of ik er mee uit de voeten kan .
zo ja , stuur me de koper blokjes op .
ik frees ze op een zaterdag , en stuur ze weer retour .

ik ken je nu al zo lang ( campzone vorig jaar en loop hier ook al een paar jaar rondt dat ik dit wel aandurf )
Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.nl/got/cpubloktim.gif
iig hiervan moeten 2 cpu blokken worden..

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Tipje.. Rond die hoeken af, want op deze manier krijg je dode zones.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Jupiler schreef op 17 February 2003 @ 19:42:
Tipje.. Rond die hoeken af, want op deze manier krijg je dode zones.
tuurlijk maar dit is een snelle schets zodat talin kan zien hoe het moet worden.. ennuh hoe wil je met een boor een vierkante hoek maken?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Nou, je kan het toch min of meer maken zodat enkel het hoekpunt rond is ;)

Zou een spiraalvorm trouwens niet beter zijn?

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Jupiler schreef op 17 februari 2003 @ 20:02:
Nou, je kan het toch min of meer maken zodat enkel het hoekpunt rond is ;)

Zou een spiraalvorm trouwens niet beter zijn?
tuurlijk maar dit is voor een socket 370 mobo en daarvoor heb ik clips @ this moment. het ook voor een dual celly en met dit zelfde idee koel ik nu me P3-700@800. het koelt genoeg..

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.nl/flightcase/DSCF3852.JPG
diegene die had het gefreesd had zat in de eerste jaar metaal en had nog nooit koper gefreesd het cpu blok was het eerste blok.. het ziet er van binnen misschien niet uit maar van buiten wel en het koeld genoeg :)

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 10:02

Skef

Ik scheer.me

Tim, mijn ontwerpen zwerven hier ook nog ergens rond, die mag je zo pakken (heb helaas de Acad-files nie meer)...

Is precies wat je zoekt voor die 50x50 blokken...

Hier staat het ontwerp dus

<shame-on-me-mode>
Heb die blokken nu al bijna 2 jaar, en nog steeds is m'n waterkoeling nie af...
Hoezo lange-termijn-project.... ;) ;)
</shame-on-me-mode>

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Skef schreef op 17 February 2003 @ 20:26:
Tim, mijn ontwerpen zwerven hier ook nog ergens rond, die mag je zo pakken (heb helaas de Acad-files nie meer)...

Is precies wat je zoekt voor die 50x50 blokken...

Hier staat het ontwerp dus

<shame-on-me-mode>
Heb die blokken nu al bijna 2 jaar, en nog steeds is m'n waterkoeling nie af...
Hoezo lange-termijn-project.... ;) ;)
</shame-on-me-mode>
ik had jou ontwerp toen ook gejat :D :) lekker duidelijk :) ennuh soldeer ze is dicht man... naja eerst ffies gaten boren en slang tules monteren..
verkoop ze anders want je hebt mooie blokjes :) daar kan je zow veel geld voor vangen. wat ik nog weet zijn die van jou met cnc gemaakt maar ik vind dat volstrekt niet nodig sterker nog zonder voor een cnc :D :) want daar je moet je iets speciaals dan mee doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.nl/got/wc_blokje_ontwerp.jpg
om die plaatje gaat het dus ;)

[ Voor 11% gewijzigd door ReseTTim op 17-02-2003 20:53 ]

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Ze zijn al dichtgesoldeerd, en ook al voorzien van pijpjes (ook maar ingesoldeerd)...

Ik kon ze toen gratis laten frezen op school, dus tja, dan maakt het niet uit hoe het gebeurd, als het maar gebeurd....

Maar ja, binnenkort, dan is het zover... (dit roep ik dus al maanden) LOL....

Maar iig veel succes, het gaat zeker wel goedkomen bij jou/jullie!

(Heb je trouwens ook een BP6 dan?)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• talin

talin

ES-MA

ReseTTim schreef op 17 February 2003 @ 20:29:
[...]

ik had jou ontwerp toen ook gejat :D :) lekker duidelijk :) ennuh soldeer ze is dicht man... naja eerst ffies gaten boren en slang tules monteren..
verkoop ze anders want je hebt mooie blokjes :) daar kan je zow veel geld voor vangen. wat ik nog weet zijn die van jou met cnc gemaakt maar ik vind dat volstrekt niet nodig sterker nog zonder voor een cnc :D :) want daar je moet je iets speciaals dan mee doen.

[afbeelding]
om die plaatje gaat het dus ;)
dit is de tekening waar ik op wachtte .

ik neem vanavond laat wel ff contact op ( ik hoop dat je icq hebt )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Skef schreef op 17 February 2003 @ 20:32:
Ze zijn al dichtgesoldeerd, en ook al voorzien van pijpjes (ook maar ingesoldeerd)...
Ik kon ze toen gratis laten frezen op school, dus tja, dan maakt het niet uit hoe het gebeurd, als het maar gebeurd....
Maar ja, binnenkort, dan is het zover... (dit roep ik dus al maanden) LOL....
Maar iig veel succes, het gaat zeker wel goedkomen bij jou/jullie!
(Heb je trouwens ook een BP6 dan?)
ik wel ja :) sinds kort :P
dual celly 366@550 :)
PICS PLZ :) ben benieuwd hoe ze er nu uitzien!!
talin schreef op 17 February 2003 @ 20:39:
dit is de tekening waar ik op wachtte .
ik neem vanavond laat wel ff contact op ( ik hoop dat je icq hebt )
heb je al lang toegevoegd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ReseTTim op 17-02-2003 20:45 ]

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het ontwerp van Partyboy en Wabs

het grote blok 2 keer (ieder 1 voor CPU)
het kleine blok 4 keer (ieder 2 keer Northbridge en GPU) die middelste rand is waarschijnlijk lastig dus als dat niet kan dan kan het natuurlijk worden weggelaten!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~borgeld/comp/blokontwerp.jpg

Als je dit zou willen doen samen met de blokjes van Tim, dan heb je wat van me tegoed! en Tim, dit was dus een GOED idee! :) jij ook bedankt!

edit:
Partyboy heeft dacht ik alle afmetingen helemaal uitgewerkt en als hij strax online is vraag ik wel of hij die kan posten :)

[ Voor 14% gewijzigd door Wabs op 17-02-2003 21:06 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Jullie mogen ook nog wel mijn ontwerp gebruiken.. koelt ook goed... check het linkje onderaan van Waterkoeling...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• talin

talin

ES-MA

Wabs schreef op 17 February 2003 @ 21:02:
het ontwerp van Partyboy en Wabs

het grote blok 2 keer (ieder 1 voor CPU)
het kleine blok 4 keer (ieder 2 keer Northbridge en GPU) die middelste rand is waarschijnlijk lastig dus als dat niet kan dan kan het natuurlijk worden weggelaten!

[afbeelding]

Als je dit zou willen doen samen met de blokjes van Tim, dan heb je wat van me tegoed! en Tim, dit was dus een GOED idee! :) jij ook bedankt!

edit:
Partyboy heeft dacht ik alle afmetingen helemaal uitgewerkt en als hij strax online is vraag ik wel of hij die kan posten :)
als jullie er voor zorgen dat de blokjes al op maat gezaagd bij mij aankomen en dan overal met een stift een nummer op zetten
en dan van elk blokje een tekening hebben en op datzelfde papier het nummer van het blokje zetten .

, ik spreek tim srax dan krijgt ie mijn adres , frees ik deze week de blokjes en stuur ze via mn werk weer terug , als alles goed gaat hebben de heren tweakers dit weekend hun blokjes retour en kunnen ze gaan inbouwen .

• Wabs
  • Niet online
:D :D WOEI jij bent echt een rappe man! :D haha! super! dat kan allemaal wel geregeld worden. Blokjes zijn al op maat (dacht 60 bij 60 bij 20 voor die van PB en Wabs) en GPU weet ik zo 1-2-3 niet uit mijn hoofd!

BTW, er zit bij elk blokje ook een deksel, op maat uiteraard zou jij daarin een gat kunnen tappen voor de tules? of moeten we daar een ander plan voor vinden? (koper buisje er in solderen of zo en dan met slang klemmen waterdicht maken?! ;) )
Als je het niet vraagt is het altijd nee, dus vandaar dit er ook bij!

[ Voor 3% gewijzigd door Wabs op 17-02-2003 21:21 ]

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Wabs, ik heb er dus een koperen buisje in gesoldeerd en dan met slangklemmen, en dit wil perfect hoor! (lekte niet in een testopstelling)...

• Wabs
  • Niet online
Dat was idd dus ook de andere oplossing... :) en het solderen zelf wordt dan ook een leuk klusje (ook het hele blok dichten dan!) heb zoiets nognooit gedaan, maarje, ooit moet toch de eerste keer zijn :*)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
talin schreef op 17 February 2003 @ 21:14:
als jullie er voor zorgen dat de blokjes al op maat gezaagd bij mij aankomen en dan overal met een stift een nummer op zetten
en dan van elk blokje een tekening hebben en op datzelfde papier het nummer van het blokje zetten .

, ik spreek tim srax dan krijgt ie mijn adres , frees ik deze week de blokjes en stuur ze via mn werk weer terug , als alles goed gaat hebben de heren tweakers dit weekend hun blokjes retour en kunnen ze gaan inbouwen .
nou voor mij hoeft het niet zow snel.. want ik ga de 23ste met skivakantie en wat ik weet gaat volgensmij Wabs ook skieen. iig we zullen wel zorgen dat ze blokken snel bij jou zijn..

• Wabs
  • Niet online
Ja, dat hoeft idd niet zo snel. Tim is weg en Partyboy ook, dat weet ik toevallig omdat ik met hem mee ga naar Oostenrijk :P ;) hehehe dus ik ben zel ook weg idd...
maar als we ze ergens deze week opsturen, dan kan je er een hele week over doen :) voor jou ook lekker rustig.

• -JB-
  • Laatst online: 18-02 07:32
woei :)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ voor talin :)

ik zal zo ff de tekeningen/afmetingen van onze blokjes posten :)

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~khenstra/casemod/ontwerpWCblokjeklein.JPG
Zoiets ook goed ?

Dit is mijn ontwerp voor MIJN blokje
Het blokje is 70x40x20 mm de gleuven moeten zo'n 10 mm diep worden en 10-12 mm breed.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ @ Talin

[ Voor 51% gewijzigd door Jeanious op 17-02-2003 22:33 ]

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

• talin

talin

ES-MA

Wabs schreef op 17 februari 2003 @ 21:20:
:D :D WOEI jij bent echt een rappe man! :D haha! super! dat kan allemaal wel geregeld worden. Blokjes zijn al op maat (dacht 60 bij 60 bij 20 voor die van PB en Wabs) en GPU weet ik zo 1-2-3 niet uit mijn hoofd!

BTW, er zit bij elk blokje ook een deksel, op maat uiteraard zou jij daarin een gat kunnen tappen voor de tules? of moeten we daar een ander plan voor vinden? (koper buisje er in solderen of zo en dan met slang klemmen waterdicht maken?! ;) )
Als je het niet vraagt is het altijd nee, dus vandaar dit er ook bij!
maakt mij niet echt veel uit , werk nu als systeembeheerder en heb daarvoor 4 jaar bij de TD gewerkt .

ik heb zelf de freesbank nog uitgezocht daarom , en heb net zelf afgelopen zaterdag nog wat freeswerk gedaan voor mn race motor .

je zegt het maar of je er een gat of draad in wilt hebben ( moet ik er een paar RVS slangtules bij doen ? of heb je liever mooie RVS Festo snelkoppelingen ? die dingen kosten toch geen drol ) geef dan wel even op de tekening aan waar en hoe groot het gat en wat voor een draad er in moet , ze hebben alle tappen daar liggen ( metrisch , gasdraad ( slangtules ) of engels )

• talin

talin

ES-MA

Jeanious schreef op 17 February 2003 @ 22:30:
[afbeelding]
Zoiets ook goed ?

Dit is mijn ontwerp voor MIJN blokje
Het blokje is 70x40x20 mm de gleuven moeten zo'n 10 mm diep worden en 10-12 mm breed.
ik weet niet of ik al die buiten de lijntjes gekrabbel ook zo mooi kan , mag het ook gewoon recht ? ;)

ja hoor zo mag ook .

TIP !
als de sleuven 10 mm breedt moeten worden en je wilt het zo aftekenen , neem dan iets wat ook rond 10 is en teken daarlangs af .
want zoals ontwerp nu is heb je bij de in wel rondt 10 en dan in de hoeken niet als ik dan een frees van rond 10 neem kom ik niet uit in de hoeken .

[ Voor 37% gewijzigd door talin op 17-02-2003 22:36 ]

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Tja, het was ook ff een schetsje van 2 maanden geleden @ half drie 's nachts
duzz
Ik ga :Z

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Omdat het plan dat Resettim en ik dus eerder hadden met mijn lieve zusje helaas niet doorging zou ik ook vriendelijk willen vragen of dit blok
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.klop/Waterkoeling/tekening.jpg
HR http://home.hccnet.nl/r.klop/Waterkoeling/tekening.jpg
van apen-nootjes voor mij gefixt zou kunnen worden zodat ik weer verder kan met mijn costum WC testje

b.v.d.
Slim van je tim trouwens om het zo aan te pakken

[ Voor 10% gewijzigd door SmauG op 17-02-2003 22:47 ]

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ben ook slim ;)

Pagina: 1