[SGD/SPV] Ik word moe van negatieve reply's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mn topic zegt het al: waarom wordt er binnen bepaalde topics zoveel gereageerd met negatieve reply's?

Ik sneup regelmatig rond in de games forum en het valt me op dat bij het uitkomen dat sommige mensen:

a) negatief reageren op een spel wat nog niet eens uit is;
b) negatief reageren op een spel wat nog in Beta fase is en wat ook nog niet eens uit is!
c)negatief reageren op en spel wat 2 dagen uit is en wat totaal wordt afgekraakt.

Laatste voorbeeld: C&C Generals, wat je er ook van vind, mn broek zakt soms af van de ondoordachte- en (on) beargumenteerde antwoorden. Het lijkt wel of men niets beters te doen heeft en alleen maar gaat lopen flamen.

Hoewel de gemiddelde leeftijd van de bezoekers waarschijnlijk onder de 20 jaar ligt, zeurt men als bejaarden (zonder te generaliseren :+ ) die de hele dag achter de geraniums zitten. Kom op en geef dan opbouwende kritiek of reageer alsjeblieft niet! Laten we de forums interessant houden met goede adviezen en hulp waarvoor het bedoeld is :Y)

**Deze topic is gewoon het ventileren van mijn persoonlijke mening** :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zulke replies moeten ook gewoon in notes worden gezet en bij herhaling in een OW worden omgezet. Dus gewoon alle niet-onderbouwde meningen over spellen en dergelijke.

[ Voor 9% gewijzigd door sdomburg op 17-02-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Negatieve reply's zijn opzich niet niet erg. Natuurlijk moet er wel een beetje onderbouwing staan, want 1 regel: "ik vind het een k*t spel" hoeft niet.

Maar als iemand neerzet: "Ik vind het geen leuk spel, want het heeft "het" niet meer. Ik heb de eerste 2 levels gespeelt, maar ik kan me er niet in vinden." Hier heb ik dus totaal geen problemen mee. Maar je moet er wel rekening meer houden dat de meederheid die spellen speelt toch wel wat jonger is over het algemeen (hiermee zeg ik niet dat je geen onderbouwde reply kan typen als je jong bent) maar ik denk dat het toch een manier is hoe je je mening zet en hoe deze over de jaren kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik wat jij aangeeft ook niet echt een goed voorbeeld van hoe het zou moeten, ik zou meer reacties willen zien als:

Ik vind [insert game title here] eigenlijk niets, want:

- de levels zijn saai
- de graphics zijn achterhaald
- het hele concept is al 30x langsgekomen

Dus wat meer onderbouwen waarom je iets leuk/niet leuk vind, kortom: kappen met die oneliners die niets toevoegen aan een topic.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Juist voor deze dingen heb je mods. Zet ze aan het werk :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21:00
Ik erger me ook wel eens aan de niet-onderbouwde reacties van mensen. Wat heb je nou aan 'Dat spel zuigt!'. Vertel dan tenminste waarom het zuigt. Ook voorspellingen als 'Dat spel gaat zuigen, omdat het gewoon niet cool is' (het is onderbouwt, maar het is een voorspelling) snap ik niet. Je kan niks voorspellen, lat staan de games die nog niet uit zijn.
Negatieve reply's mogen van mij best wel, maar onderbouw je mening dan.
Maiar schreef op 17 February 2003 @ 15:48:
Voor deze dingen heb je hersens en een eigen mening...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Maiar schreef op 17 February 2003 @ 15:48:
juist niet ;)
mods zijn geen schoonmakers die al je rommel opruimen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Ik ben het wel met je eens maar ga jij bepalen waneer een antwoord genoeg inhoud heeft en waneer mag je wel wat luchtiger reageren?
Omdat er best wel mensen zijn die een mening hebben is het handiger als je een paar aangewezen mensen de berichten volgens een policy laat screenen.
Net zoals met een bank kun je echt wel heel secuur gaan doen maar het moet wel bruikbaar (lees:aantrekkelijk) blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maiar schreef op 17 februari 2003 @ 15:48:

Tja en als die hun werk dan doen in dit soort gevallen, dan is het ook weer niet goed.

Het lijkt me dat we best aan mogen geven wat onzin replies niet echt nodig zijn, we zijn hier niet te beroerd om te werken, maar er zit een grens aan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maiar schreef op 17 February 2003 @ 15:55:
Ik ben het wel met je eens maar ga jij bepalen waneer een antwoord genoeg inhoud heeft en waneer mag je wel wat luchtiger reageren?
Omdat er best wel mensen zijn die een mening hebben is het handiger als je een paar aangewezen mensen de berichten volgens een policy laat screenen.
Net zoals met een bank kun je echt wel heel secuur gaan doen maar het moet wel bruikbaar (lees:aantrekkelijk) blijven

Maar nog steeds willen we geen reacties als:

"dit spel is k*t"

zonder verdere onderbouwing, modjes of niet, wij mogen best wel verwachten dat mensen hun mening een beetje onderbouwen. Dat is het punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel dat je in bijvoorbeeld WOS post: "Windows zuigt" oid zonder enige onderbouwing of samenhang, heb je al snel een probleem met een mod. Hetzelfde zou natuurlijk moeten gelden voor de SP* fora. En wanneer mensen niet verder komen dan die oneliners waar niemand op zit te wachten is dat inderdaad vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 15:56:

[...]

Tja en als die hun werk dan doen in dit soort gevallen, dan is het ook weer niet goed.

Het lijkt me dat we best aan mogen geven wat onzin replies niet echt nodig zijn, we zijn hier niet te beroerd om te werken, maar er zit een grens aan alles.
Tuurlijk wil je dat liever niet maar zeker met een open forum ga je dat krijgen (kut wereld ;) ) en dan lijkt mij dat je mods hebt die de boel een beetje screenen ipv dat iedereen zich bezig gaat houden met de waarde van een antwoord. Dat lijkt mij een echte sfeer verpester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[SGD/SPV] in de titel gezet (anders missen de belangrijke personen dit topic O-) )
Let maar eens op hoe snel men nu gaat reageren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:01
sdomburg schreef op 17 februari 2003 @ 15:24:
Zulke replies moeten ook gewoon in notes worden gezet en bij herhaling in een OW worden omgezet. Dus gewoon alle niet-onderbouwde meningen over spellen en dergelijke.

Over het algemeen worden zulke posts getrashed + note (als wij het zien althans), bij herhaling wordt er idd een OW uitgedeeld. Misschien dat we sowieso maar eens wat strenger hierop moeten gaan modden, zelfs in topics waar in de startpost met grote letters staat dat je je mening moet beargumenteren, staan er posts met "wat een kut spel".

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maiar schreef op 17 February 2003 @ 16:00:
[...]

Tuurlijk wil je dat liever niet maar zeker met een open forum ga je dat krijgen (kut wereld ;) ) en dan lijkt mij dat je mods hebt die de boel een beetje screenen ipv dat iedereen zich bezig gaat houden met de waarde van een antwoord. Dat lijkt mij een echte sfeer verpester.

Ik ben het nog steeds niet met je eens, wij zijn per definitie niet zo'n open forum als jij doet voorkomen, men moet zich hier registreren alvorens met toegang krijgt. Door het registreren ga je accoord met de voorwaarden en in die voorwaarden staat ook dat nutteloze replies (bijvoorbeeld alleen een smiley, of 'ok', 'windows zuigt', 'cool' en ga zo maar door) niet gewaardeerd worden.

Om dat te zeggen dat de modjes belast zijn met het doorspitten van al die draardjes en het opruimen van al die bagger reacties, dat vind ik persoonlijk te makkelijk gezegd.

Je kunt best kort reageren, maar we moeten denk ik eens af van al die korte replies die op geen enkele wijze bijdragen aan het forum. Daar ergeren steeds meer mensen zich aan en daar hebben we de modjes eigenlijk niet voor (het is niet de gemeente reinigingsdienst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
(ik was ook ff weg) Volgens mij zijn we het aardig eens dus ik snap niet goed op welk punt wij nu van mening verschillen.
Ik wil alleen aangeven dat het niet reeel is om te denken dat je deze wan posts gaat voorkomen en het forum daarnaast ook nog aantrekkelijk houdt.
Het kan wel maar in hoe verre wil je dat doortrekken.
Nogmaal, wat ik bedoelde is dat je beter een paar mensen dit kan laten regelen dan dat iedereen op elkaar gaat letten (screenen: lees waarde inhoud antwoord bepalen)
Het wil nu dat dit al het geval is daar ook hier goede moderators rondzwerven.
Pas er alleen mee op om jan en alleman met de stok rond te sturen omdat dat nog wel eens een sfeerverpester kan worden.
Zoals ik het beleef is dit forum behoorlijk open. Het heeft mij maar een minuut gekost toendertijd om mij te registreren. (kon toen nog met hotmail dacht ik)

Het zou echt leuk zijn als mensen nu opeens wel zelf hun bull posts gingen voorkomen maar dat is een ideale wereld denk ik, gewoon goed de ogen open blijven houden en blijven lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 00:58
Ook zoiets... Stel je een vraag... Je hebt natuurlijk al gezocht op verschillende zoek machine's etc etc... en dan nog krijg je de opmerking... zoek met google!

Waarschijnlijk heeft die persoon dat al gedaan alleen niet de goede keywords ingevoerd. Eigenlijk zou je een cursus zoeken op tweakers moeten zetten ofzo... Hoe zoek ik? Overgens die zijn er ook al genoeg te vinden op internet alleen zit je dus weer met het probleem of de mensen wel de goede keywords invoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
sdomburg schreef op 17 February 2003 @ 15:24:
Nou, meld jij je dan bij deze maar aan voor het administatieve werk? :)
Dan worden er net zoveel notes als posts geproduceerd...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:01
Mwah, dat valt ook wel weer mee hoor. ;)

Een groot deel van Spielerij kan heus wel beargumenteerde posts maken hoor, en bij een deel van de users bij wie dat niet gebeurt, gaat dat na een PM ook beter. :)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

DJ_Flowerz schreef op 19 februari 2003 @ 00:34:
Ook zoiets... Stel je een vraag... Je hebt natuurlijk al gezocht op verschillende zoek machine's etc etc... en dan nog krijg je de opmerking... zoek met google!
Dat is toch op volledig GoT het geval, maar als ik eerlijk ben zie ik dat soort reply's in SPV zeer weinig, als het al wordt gezecht staat er meestal ook wel een link bij na de desbetreffende zoekopdracht of een pagina waar het antwoord op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21:00
DJ_Flowerz schreef op 19 February 2003 @ 00:34:

Waarschijnlijk heeft die persoon dat al gedaan alleen niet de goede keywords ingevoerd. Eigenlijk zou je een cursus zoeken op tweakers moeten zetten ofzo... Hoe zoek ik? Overgens die zijn er ook al genoeg te vinden op internet alleen zit je dus weer met het probleem of de mensen wel de goede keywords invoeren :)
Die opmerking krijg je wel eens te horen, maar als je van te voren zegt wat je allemaal hebt geprobeerd/waar je op hebt gezocht krijg je die opmerking al niet hoor. Het ligt gewoon aan de hoeveelheid informatie van de topicstarter hoe de andere mensen reageren.

The devil is in the details.

Pagina: 1