[mulinux]software installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:23
Ik zoek een linux distro die zo klein mogelijk is om te draaien op een P1-233 met 128 Geheugen. Meer dan zat dus.

Voorwaarde:
De HD is zo 540 MB groot, niet echt veel dus.
Enige doel: MP3tjes opslaan en afspelen.

Nu zat ik zelf te denken aan mulinux. Op de website staat dat je er gewoon alles mee kunt, o.a. mp3tjes afspelen.
Ik gedownload dus en gekeken maar ik kan geen mp3player vinden (volgens site mpg123). Kun je die dan gewoon installeren? Op de site staan namelijk allerlei update packs die je kunt installeren. Zijn allemaal .tgz, kan ik ook gewone tar.gz downloaden en installeren?

heeft iemand ervaringen met deze distro? Is het bijvoorbeeld nodig om een swappartitie aan te maken met dit geheugen? Hoeveel ruimte neemt X in? etc.

Specs:
P1-233
128 MB PC100
540 MB hd
Geen CD-rom, Geen diskette (hang ik er tijdelijk in voor installatie.)
Trident videokaartje ISA (wordt deze meteen herkent?)
ESS 1969 solo 1 PCI geluidskaart (is het ook nodig om alsa te installeren?)

Bedankt

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
Lees alsjeblieft eens de NOS FAQ door.

Zoals je daar vrijwel bovenaan kunt lezen, bestaat voor dit soort vragen een speciaal topic, namelijk het topic: Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2.

Daarnaast: wat van de dingen die je hier noemt kun je niet zelf uitvinden door het gewoon te proberen?

Ja, je kunt prima X draaien op een computer met 128 MB geheugen. Je moet geen zware desktop-omgeving gaan draaien zoals KDE of gnome vanwege de trage processor, maar verder kan dat goed.

Of je echt swap nodig hebt hangt af van wat je er mee gaat doen, als dat m.n. MP3's spelen is zal het niet nodig zijn. Dan kun je volstaan met een hele kleine swap-partitie.

Uiteraard kun je in mulinux gewoon een mp3-speler installeren. Je kunt alles installeren. Alleen zul je bij een dergelijke distro waarschijnlijk veel met de hand moeten doen. Dus moet je iets van Linux weten, anders lukt dat niet. In de NOS FAQ staan een heleboel linkjes voor het geval je meer algemene kennis over Linux wilt vergaren.

[ Voor 55% gewijzigd door Wilke op 17-02-2003 15:36 ]

Dit topic is gesloten.