Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

introductie Orange NL 31 maart 2003

Pagina: 1
Acties:

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Dutchtone prikt Orange-datum

Dutchtone heeft een datum geprikt om de naam van het internationale moederbedrijf aan te nemen. Op 31 maart schudt Dutchtone zijn huidige jas af en wordt Orange. Ondertussen bestookt Ben Nederland met een 'mysterieuze roze campagne'.

Als laatste Nederlandse mobiele telecomaanbieder verandert Dutchtone van naam. De aanbieder heeft 31 maart 2003 geprikt als overgangsdatum. Namen als Ben, Dutchtone, Libertel en Telfort die met de opkomst van GSM, en later GPRS, het Nederlandse telecomlandschap sierden, zijn over 6 weken geschiedenis. Louter KPN handhaaft de merknaam.

Twee jaar had Dutchtone nodig om aan de kwaliteitseisen van Orange te voldoen. De kwaliteit van het netwerk, de klantenservice en de winkels schoten in kwaliteit tekort. Onder leiding van David Holliday is het personeel 'Orange gemaakt' en de kwaliteit van het netwerk verbeterd tot, volgens commercieel directeur Buitelaar, een van de beste van Nederland.

--------------------------------------------------------------------------------
Dutchtones commercieel directeur Michiel Buitelaar licht in een audio-interview de merkverandering van Dutchtone naar Orange toe (Window Mediaspeler, 6:07 minuten).
--------------------------------------------------------------------------------

Libertel en Telfort veranderden reeds hun naam, naar Vodafone en O2. Aanbieder Ben houdt momenteel een marketingcampagne om het Nederlandse publiek voor te bereiden op de naamswijziging.

Op 25 februari verandert de naam Ben in T-Mobile. Zowel in de media als op straat lopen op dit moment campagnes om die verandering bekend te maken. Over het ene campagnespoor meldt Ben dat het van naam gaat veranderen, maar noemt de nieuwe naam niet. Over een ander spoor loopt een mysterieuze campagne die de nieuwsgierigheid van Nederlanders op moet wekken.

Met de 'mysterieuze campagne' worden op drukke plaatsen in Nederland grote roze objecten, zoals een koffer, fiets en een bal, getoond. Op het eerste oog is niet duidelijk wie de afzender van de roze boodschap is. De objecten en de in roze pluchen pakjes verklede reclamemakers geven louter een verwijzing naar internetdomein Getmore.nl. Op de site kan een spelletje gespeeld worden, maar wordt niet duidelijk wie de afzender is. De kleurstelling en typografie van de site zijn echter dezelfde als die van T-Mobile. De kreet 'Get more' is de pay off die T-Mobile Duitsland, bijvoorbeeld, ook gebruikt.

bron: www.planet.nl

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
tjah, de zoveelste he :/

• koen
  • Niet online
de laatste ook, als eerste aangekondigd twee jaar geleden.... :+

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
och, veel verandert er niet mee...

• koen
  • Niet online
dog4life schreef op 17 February 2003 @ 14:40:
och, veel verandert er niet mee...
hoop op mooiere commercials en een verdere verbetering van netwerk en klantenservice. tevens is er al bekend gemaakt dat er (weer) nieuwe tariefplannen komen...

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Als ze nou met die naams veranderingen ook gelijk het roaming gebeuren afschaffen, dat zou beter zijn. Het is dan toch (voor de consument iig) 1 netwerk?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• dog4life
  • Niet online
Ik vraag me af wat ze dan nu weer gaan veranderen aan de tarieven, vond het juist wel makkelijk dat alles in 1 bundel zat! Hoop dat dat wel zo blijft, dat is nl de reden dat ik voor Dutchtone heb gekozen :)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

koen schreef op 17 February 2003 @ 14:42:
[...]

hoop op mooiere commercials en een verdere verbetering van netwerk en klantenservice. tevens is er al bekend gemaakt dat er (weer) nieuwe tariefplannen komen...
Weet iemand hier al iets meer over?

Heb vroeger D* gehad. Bel op dit moment met Vodafone, maar wil weer terug naar D*. Zit alleen te wachten op een leuke aanbieding. De introductie van de nieuwe naam zou natuurlijk een aanleiding kunnen zijn om eens flink te gaan stunten.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
hopelijk blijven die bundels van dutchtone bestaan daarvoor heb ik een abo afgesloten, altijd perfecte service gehad van dutchtone hopelijk blijft dat ook zo...

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Krijg je dan ook de nieuwe namen in je beeldscherm? Ik heb een 3310 maar er staat nog steeds libertel/telfort.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Verwijderd

ik hoop dat de tarieven veranderen, kan ik gelijk mijn abbo opzeggen

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Als laatste Nederlandse mobiele telecomaanbieder verandert Dutchtone van naam. De aanbieder heeft 31 maart 2003 geprikt als overgangsdatum. Namen als Ben, Dutchtone, Libertel en Telfort die met de opkomst van GSM, en later GPRS, het Nederlandse telecomlandschap sierden, zijn over 6 weken geschiedenis. Louter KPN handhaaft de merknaam.
Kleine correctie: KPN Mobile zal de naam veranderen in KPN, dus miereneukerig gezegd is Dutchtone niet de laatste om zijn naam te veranderen :P

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 13:48
Beatman schreef op 17 February 2003 @ 17:18:
Krijg je dan ook de nieuwe namen in je beeldscherm? Ik heb een 3310 maar er staat nog steeds libertel/telfort.
Als je het vodafone logo wil moet je een sms sturen naar 125 met de tekst LOGO
Dit is helemaal gratis

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 14:27
Schumacher WK2002 schreef op 18 February 2003 @ 11:11:
[...]
Als je het vodafone logo wil moet je een sms sturen naar 125 met de tekst LOGO
Dit is helemaal gratis
Dit werkt niet voor m'n Siemens SL45i... is zeker een "only for nokia" logo?

• 404error
  • Laatst online: 18-11 20:25

404error

Page Not Found

FF nog terugkomen op de vele naamswijzigingen: Ik heb nog eens een mobieltje van PTT gehad..., dus ze zijn dan allemaal van naam verandert!!!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 14:32
Om op de nama terug te komen,
ik vind Dutchtone een veel leukere naam :)

/me heeft dutchtone

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 16:13
Grappig; dan verander ik ook de naam van me bedrijf :p

Maar ik denk dat mensen er zo langzamerhand wel helemaal gek van worden dat alles veranderd van naam.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• epoman
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 19:01:
ik hoop dat de tarieven veranderen, kan ik gelijk mijn abbo opzeggen
Ik niet, er waren redenen waarom ik nu bij Dutchtone zit (was geen willekeurige keuze).

Wat is er mis met een naamswijziging? Alleen omdat álle telecomproviders afgelopen tijd van naam zijn veranderd gaan mensen er over zeuren, maar ik denk wel dat de naamsverandering van d* naar Orange ze meer klanten gaat opleveren. Dutchtone staat niet zo hoog aangeschreven in NL, dus kan rebranden naar iets internationaals (Orange is best een groot bedrijf) een positief effect hebben. Waarschijnlijk positiever dan voor bijvoorbeeld Ben, dat T-Mobile gaat worden. Ben had een heel sterk imago, zeker in de media, nu moeten ze andere campagnes gaan voeren.

BTW: ik zie al dik een jaar Orange NL op het display van m'n telefoon staan bij het aanzetten, dus zo vreselijk is het nu ook niet :O.

• dog4life
  • Niet online
Welke telefoon heb jij dan???

Verwijderd

epoman schreef op 19 February 2003 @ 10:17:
[...]

Ik niet, er waren redenen waarom ik nu bij Dutchtone zit (was geen willekeurige keuze).

Wat is er mis met een naamswijziging? Alleen omdat álle telecomproviders afgelopen tijd van naam zijn veranderd gaan mensen er over zeuren, maar ik denk wel dat de naamsverandering van d* naar Orange ze meer klanten gaat opleveren. Dutchtone staat niet zo hoog aangeschreven in NL, dus kan rebranden naar iets internationaals (Orange is best een groot bedrijf) een positief effect hebben. Waarschijnlijk positiever dan voor bijvoorbeeld Ben, dat T-Mobile gaat worden. Ben had een heel sterk imago, zeker in de media, nu moeten ze andere campagnes gaan voeren.

BTW: ik zie al dik een jaar Orange NL op het display van m'n telefoon staan bij het aanzetten, dus zo vreselijk is het nu ook niet :O.
Het is ook niet dat ik D* zo erg vind, maar ik heb net lekkere korting gekregen op mijn P800 (waar ik vanaf wil) met een nieuwe D8 abbo, dus als ik het nu al kan opzeggen, kan ik weer korting krijgen van T-mobile!
Pagina: 1