Ik wil een nieuwe computer kopen waarmee ik in ieder geval beelden vanaf de kabel en VHS-band op wil nemen, deze beelden wil bewerken en deze beelden weer weg wil schrijven naar VHS of naar DVD. Voor mij is dat een redelijk nieuwe materie, maar door goed te speuren op het net (o.a. tweakers en div. video-editing FAQ’s) heb ik volgens mij al heel veel vragen kunnen beantwoorden. Alleen de functie van een video-editingkaart is mij (denk ik) nog niet helemaal duidelijk. Kunnen jullie even reageren op de drie onderstaande “stellingen”?
1) Importeren van data: Als ik een opname vanaf een camcorder met bijvoorbeeld Adobe Premiere wil editen gebruik ik de video-editing kaart alleen maar om mijn opname vanaf de camcorder op mijn harde schijf te kopieren;
2) Monteren van data: Als ik niet real-time editen heb ik geen video-editingkaart nodig;
3) Exporteren van data: Om mijn video’s weg te kunnen schrijven naar een VHS-recorder heb ik een “gewone” videokaart nodig met een VHS uitgang (en als ze naar DVD moeten uiteraard een DVD-brander).
Alvast bedankt!
1) Importeren van data: Als ik een opname vanaf een camcorder met bijvoorbeeld Adobe Premiere wil editen gebruik ik de video-editing kaart alleen maar om mijn opname vanaf de camcorder op mijn harde schijf te kopieren;
2) Monteren van data: Als ik niet real-time editen heb ik geen video-editingkaart nodig;
3) Exporteren van data: Om mijn video’s weg te kunnen schrijven naar een VHS-recorder heb ik een “gewone” videokaart nodig met een VHS uitgang (en als ze naar DVD moeten uiteraard een DVD-brander).
Alvast bedankt!
Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...