Echt een duidelijke topictitel is het niet, maar ik zal proberen het toch uit te leggen. Ik ben bezig de 3D-engine van Peter Walser (te vinden op www.idx3d.ch) te porten naar C++. Ik ben al een heel eind (dwz texturing enzo zit erin, lighting nog niet), en ik heb al wat werkend. Nou heb ik een voorbeeldje draaiend waarin ik twee 'donuts' heb gemaakt. Dat ziet er nu zo uit:

Je ziet hier duidelijk de randjes die worden veroorzaakt omdat er op die plek een hoop triangles elkaar snijden/achter elkaar liggen. De Z-buffer doet hier netjes z'n werk, maar het wordt er niet mooier op. Wie heeft er een ideetje over hoe ik dit wel mooi kan krijgen?
En ja, 6 FPS is niet echt veel.... maar er moet nog een hoop gebeuren

Je ziet hier duidelijk de randjes die worden veroorzaakt omdat er op die plek een hoop triangles elkaar snijden/achter elkaar liggen. De Z-buffer doet hier netjes z'n werk, maar het wordt er niet mooier op. Wie heeft er een ideetje over hoe ik dit wel mooi kan krijgen?
En ja, 6 FPS is niet echt veel.... maar er moet nog een hoop gebeuren
edit:
Als er nog mensen zijn met leuke ideetjes over hoe anti-aliasing te implementeren hoor ik het ook graag
Als er nog mensen zijn met leuke ideetjes over hoe anti-aliasing te implementeren hoor ik het ook graag
[ Voor 9% gewijzigd door MisterData op 17-02-2003 14:28 ]