Centreren van terminal

Pagina: 1
Acties:

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04 12:52
Ik heb een hele stomme vraag:

Ik heb RedHat 8.0 en gebruikt Gnome als shell. Telkens als ik een terminal open dan verschijnt deze linksboven in beeld.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze automatisch in het midden van mijn scherm wordt weergegeven zonder dat ik elke keer moet slepen?

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:28

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Heeft Gnome ook een optie zoals KDE bij het drukken met de rechtermuisknop op de menubalk 'Store Window Settings' heeft? Daarmee kan het in KDE in ieder geval. Ook kun je vast in Gnome wel via de commandline programma's besturen (a la DCOP voor KDE, maar dan de CORBA/whatever variant) en dan een tweeregelig scriptje schrijven om het te regelen. Tenslotte zou Gnome ook nog standaard opties kunnen hebben zoals KDE --geometry heeft, om op die manier de positie van schermen te bepalen. En als dat er allemaal niet is dan is er misschien een 'smart window placement' optie zoals (weer) KDE die heeft - daarmee kun je niet precies positioneren, maar het scherm komt wel op een handige plaats uit.

* odysseus heeft alleen ervaring met KDE, maar Gnome kan het vast ook :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
--geometry is niet KDE-specifiek, dat zit al in X, dus zal zeker ook werken bij Gnome.

Verder: ik weet niet welke window manager gebruikt, maar wat standaard bij KDE zit heeft 'smart window placement' (en nog een paar modes), zodat vensters altijd op een plek komen zodat 'ie zo min mogelijk overlap heeft met andere vensters. En ik kan me niet anders voorstellen, dan dat dit ook in Gnome prima in te stellen is. Gewoon even zoeken in de settings dus... :?

[ Voor 5% gewijzigd door Wilke op 17-02-2003 14:46 ]

• basvdijk1647
thnx!

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Redhat 8 gebruikt Metacity, en die plaatst nieuwe vensters altijd links boven. Voor 'intelligente' vensterplaatsing moet je terug naar SawFish. Ik neem aan dat dat in een toekomstige versie van MetaCity wel verholpen gaat worden.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 12:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

ajvdvegt schreef op 18 February 2003 @ 09:57:
Redhat 8 gebruikt Metacity, en die plaatst nieuwe vensters altijd links boven. Voor 'intelligente' vensterplaatsing moet je terug naar SawFish. Ik neem aan dat dat in een toekomstige versie van MetaCity wel verholpen gaat worden.
Bij mij word mooi de vorige positie en grootte van het venster gebruikt...gnome2 met metacity.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• basvdijk1647
Ik ben eruit
het commando is gnome-terminal -geometry +100+200
Klaar!

Pagina: 1