Toon posts:

GeForce2 mx400 hangt bij spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In vervolg op mijn vorige topic (Maxtor hd reboot zichzelf?!) ben ik nog steeds/alweer op zoek naar een oplossing voor onderstaand probleem.

Dit is zo'n beetje mijn systeem:

AMD Athlon xp 1800
MSI KT4V
Maxtor DM9+ 80GB Liquid 2mb cache
300 watt voeding
512mb ddrram
GeForce2mx400 64mb tv-out
Win98

Als ik een spel probeer op te starten (bv. Continuum/Subspace, wat niet eens 3d is :P) krijg ik een mooi blauw error scherm te zien, of soms gewoon een error in win98 met iets als "dit programma heeft de volgende error veroorzaakt, blabla" en dan kun je kiezen tussen Sluiten, en Details.
Details wordt ik nix wijzer van, dus sluiten dan maar.

Note: Het heeft allemaal ruim 2 weken lang perfect gedraaid, onder winxp... totdat deze crashte en ik hem niet meer opnieuw kon installen (zie vorige topic). Nu dus uit noodzaak 98 erop gezet.

Ik heb geprobeerd mijn agp op 1x en 2x te laten draaien, in plaats van de 4x die ik 'vroeger' aankon met fastwrite enabled.
Ook heb ik mijn oude videokaart geprobeerd; TNT2 32mb maar deze geeft precies dezelfde error.
Tot slot heb ik via dxdiag (v9.0) "AGP oppervlakteversnelling" uitgeschakeld, maar ook dit heeft niet geholpen.

En uiteraard heb ik ook de laatste drivers van NVIDIA.

Er zit wel een heatsink op de geforce, maar geen geen fan ofzo...
Hoe lang kan zo'n ding draaien zonder overhit te worden?
En heeft iemand enig idee hoe ik het "spel-probleem" kan oplossen?

Alle suggesties zijn welkom :)

UPDATE: Ik kan WEL in continuum/subspace komen met 1024x768 met software emulation enabled, maar elke reso daarboven werkt nog steeds niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 16:15 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

misschien alles even opnieuw assembleren, maar nu ik zonet je vorige topic doorgebladerd heb denk ik dat je het best het mobo kunt omruilen (rma).
probeer ook eens een zwaardere voeding (350-400W)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
rma = ?

suggesties voor een goede voeding, niet al te duur? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 14:15:
In vervolg op mijn vorige topic (Maxtor hd reboot zichzelf?!) ben ik nog steeds/alweer op zoek naar een oplossing voor onderstaand probleem.

Dit is zo'n beetje mijn systeem:

AMD Athlon xp 1800
MSI KT4V
Maxtor DM9+ 80GB Liquid 2mb cache
300 watt voeding
512mb ddrram
GeForce2mx400 64mb tv-out waarom deze kaart op dit systeem?? :?
Win98
als jij nu ff in je log file's kijkt en ons die melding geeft in detail dan kunnen we er wat mee .......

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 16:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Owkeej, maar welke log files?

Note: ik ben niet _zo_ gevorderd als het op hardware aankomt :P

Oh en die geforce kaart, tja die had ik nog en ik heb (voorlopig) niet meer nodig dan deze (lees: hij heeft tv-out ;))

btw, ik zie op me c:\ wat files staan... een van deze nodig? :

NETLOG.TXT
FRUNLOG.TXT
SETUPXLG.TXT
SCANDISK.LOG

(btw 2: ik had geprobeerd xp te installen vanuit win98, ipv te booten via de xp cd.. maar daarbij liep ie ook gewoon vast... dus vandaar dat er nu maybe nog wat xp crap tussenstaat en ik elke keer een os moet kiezen als ik opstart, terwijl xp niet eens werkt :P)

Verwijderd

Topicstarter
Update: Mijn GeForce wordt binnen 5 minuten al flink warm merk ik nu, en ook het kleine groene sinkje op mijn mobo waar "MSI AGP 8X" op staat wordt snel heet. (zie http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/6712.jpg)

Hoe langer mijn pc aanstaat, hoe moeilijker ik in subspace/continuum kan komen...
Uiteindelijk kan ik dan niet eens meer met 800x600 spelen, totdat ik reboot of de hele zooi 5 minuutjes af laat koelen...

Kheb geprobeerd in de bios "voltage naar agp" op zn laagst te zetten ipv. op auto, maar dan krijg ik windows niet eens gestart :P

Enig idee hoe ik er nou precies achter kan komen waar het aan ligt?

EDIT: Screeny van cpu voltages enzo: http://www.wazzup.nu/hsm.gif

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 14:55 ]

Verwijderd

Is dat altijd al geweest met je videokaart? Probeer het anders eens met je pc open en een kamerwaaier ernaast, weet je zeker dat je goede koeling hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dit is pas het geval sinds ik die nieuwe hardware heb gekocht (msi mobo, ddrram en amd athlon xp)

Daarvoor draaide het altijd prima..
Het begint er (imo) op te lijken dat er iets overhit wordt; OF door het mobo, OF door de voeding ofzo.. aan de kaart kan het echt niet liggen aangezien deze 'vroeger' altijd perfect werkte, en ik ook een andere heb geprobeerd met hetzelfde probleem.
Op die andere (tnt2, 32mb) zit trouwens wel een fan, maar ook die wordt vrij snel heet...

Verwijderd

Dan ligt het dus niet aan je videokaart. Heb je een kamerwaaier thuis? En zet anders je kast gewoon eens oven. Of voor een open raam, dit om te kijken of hitte het probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb geen "kamerwaaier" nee, en me kast is al open..
maar kheb hem net ff voor een open raam gezet maar nog steeds hetzelfde probleem, hij wordt er ook niet veel koeler op trouwens.

Btw, klopt mijn core voltage wel? rond de 1,8 zit ie nu...

Verwijderd

Topicstarter
Update: heb ff geheugen geprobeerd van een vriend van me (256mb ddr pc2700 333mhz, ook Samsung) maar daarmee blijft het probleem...

Ik kan nu dus vrijwel zeker uitsluiten dat het aan geheugen ligt, (heb ook verschillende posities geprobeerd op mijn mobo, geen enkele van de 3 geeft verschil)

Heeft er iemand nog suggesties?
Het moet eigenlijk wel aan de voeding, of aan mijn mobo (maybe bios ook) liggen...

..Though.. die vriend van me heeft een pentium @ 2,4ghz met een voeding van 250 watt, beetje vreemd als ik dan meer dan 300 nodig zou hebben, toch? :P

Alle mogelijke suggesties/ideetjes zijn welkom aangezien ik zelf echt niet meer weet waar ik moet zoeken, en ik heb geen zin om mijn mobo terug te sturen met de mogelijkheid dat daar het defect niet zit; dan betaal ik nl 2x de verzendkosten :P
Pagina: 1