In vervolg op mijn vorige topic (Maxtor hd reboot zichzelf?!) ben ik nog steeds/alweer op zoek naar een oplossing voor onderstaand probleem.
Dit is zo'n beetje mijn systeem:
AMD Athlon xp 1800
MSI KT4V
Maxtor DM9+ 80GB Liquid 2mb cache
300 watt voeding
512mb ddrram
GeForce2mx400 64mb tv-out
Win98
Als ik een spel probeer op te starten (bv. Continuum/Subspace, wat niet eens 3d is
) krijg ik een mooi blauw error scherm te zien, of soms gewoon een error in win98 met iets als "dit programma heeft de volgende error veroorzaakt, blabla" en dan kun je kiezen tussen Sluiten, en Details.
Details wordt ik nix wijzer van, dus sluiten dan maar.
Note: Het heeft allemaal ruim 2 weken lang perfect gedraaid, onder winxp... totdat deze crashte en ik hem niet meer opnieuw kon installen (zie vorige topic). Nu dus uit noodzaak 98 erop gezet.
Ik heb geprobeerd mijn agp op 1x en 2x te laten draaien, in plaats van de 4x die ik 'vroeger' aankon met fastwrite enabled.
Ook heb ik mijn oude videokaart geprobeerd; TNT2 32mb maar deze geeft precies dezelfde error.
Tot slot heb ik via dxdiag (v9.0) "AGP oppervlakteversnelling" uitgeschakeld, maar ook dit heeft niet geholpen.
En uiteraard heb ik ook de laatste drivers van NVIDIA.
Er zit wel een heatsink op de geforce, maar geen geen fan ofzo...
Hoe lang kan zo'n ding draaien zonder overhit te worden?
En heeft iemand enig idee hoe ik het "spel-probleem" kan oplossen?
Alle suggesties zijn welkom
UPDATE: Ik kan WEL in continuum/subspace komen met 1024x768 met software emulation enabled, maar elke reso daarboven werkt nog steeds niet.
Dit is zo'n beetje mijn systeem:
AMD Athlon xp 1800
MSI KT4V
Maxtor DM9+ 80GB Liquid 2mb cache
300 watt voeding
512mb ddrram
GeForce2mx400 64mb tv-out
Win98
Als ik een spel probeer op te starten (bv. Continuum/Subspace, wat niet eens 3d is
Details wordt ik nix wijzer van, dus sluiten dan maar.
Note: Het heeft allemaal ruim 2 weken lang perfect gedraaid, onder winxp... totdat deze crashte en ik hem niet meer opnieuw kon installen (zie vorige topic). Nu dus uit noodzaak 98 erop gezet.
Ik heb geprobeerd mijn agp op 1x en 2x te laten draaien, in plaats van de 4x die ik 'vroeger' aankon met fastwrite enabled.
Ook heb ik mijn oude videokaart geprobeerd; TNT2 32mb maar deze geeft precies dezelfde error.
Tot slot heb ik via dxdiag (v9.0) "AGP oppervlakteversnelling" uitgeschakeld, maar ook dit heeft niet geholpen.
En uiteraard heb ik ook de laatste drivers van NVIDIA.
Er zit wel een heatsink op de geforce, maar geen geen fan ofzo...
Hoe lang kan zo'n ding draaien zonder overhit te worden?
En heeft iemand enig idee hoe ik het "spel-probleem" kan oplossen?
Alle suggesties zijn welkom
UPDATE: Ik kan WEL in continuum/subspace komen met 1024x768 met software emulation enabled, maar elke reso daarboven werkt nog steeds niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 16:15 ]