(terminal) server logt niet in,alleen achtergrond is te zien

Pagina: 1
Acties:

• 2bORnot2b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 13:54
ik heb hier een probleem met 1 server, als ik die een aantal keer (geen vast aantal) inlog en uit log dan kan ik ineens niet meer inloggen? het ctrl+alt+del scherm staat er wel, en als je ctrl+alt+del doet kan je ook gewoon je password invullen en dan gebeurt er niets meer.
ik heb zelf het gevoel dat het komt door terminal server maar dat weet ik niet zeker.
ik heb nu een sessie "gelocked" (ctrl+alt+del en dan lock computer) dan kan ik in iedergeval nog iets doen, als ik dat niet doe kom ik er dus niet meer op en moet ik de server met "de knop" uit en aan zetten en daar worden de gebruikers nu wel een beetje moe van (en ik ook natuurlijk)

ik hoop dat ik genoeg verteld heb zodat iemand een oplossing weet, anders hoor ik het nog wel.

PS. ik heb niet alle rechten op de server om dingen te resetten ofzow, grote holding met IT in UK die me geen rechten willen geven.

Verwijderd

Je moet dan gewoon 1 keer inloggen en niet meer uitloggen :D

• 2bORnot2b
ja maar dan gaan ze vanuit de UK weer piepen..... dat ik uit moet loggen. security enzo

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook met WindowsXP dus ik denk dat ik Timbuktu maar weer eens ga gebruiken.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 23:01
Even je reso-instellingen bekijken, heb ik ook hetzelfde probleem mee gehad..

Verwijderd

Je bent systeembeheerder maar je krijgt niet alle rechten?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

ken het probleem uitloggen en opnieuw inloggen. Dat alleen achtergrond was bij mij toen opgelost.

• 2bORnot2b
Cereal, wat bedoel je met "reso-instellingen"??

mutsje, ik kan wel uitloggen maar daarna kan ik dus niet meer inloggen, das t probleem....

• 2bORnot2b
misschien iemand anders??

• mutsje
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

als je die server eens reboot. heb je dan nog steeds het zelfde probleem? of praten we hier over een productie server

• Tylen
  • Laatst online: 14:26

Tylen

Neem mij niet te serieus

Huhh CTRL-ALT-DELETE in een terminal server?? Dan log je dus wel lokaal aan? Dus op de console of niet?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• 2bORnot2b
mutsje: een server reboot helpt wel alleen dan een aantal keren hangt ie toch weer

Jeroen: sorry je hebt gelijk, er staat geen crtl-alt-del scherm, je krijgt het terminal server inlog scherm.
Het is dus wel echt terminal server :-) maar als ik daar aanlog dan krijg ik de achtergrond te zien emeer niet, als ik dan terminal server afsluit en weer start kan ik weer inloggen maar dan heb ik dus weer alleen de achtergrond.
Als ik dan naar de server toe loop en op de console inlog heb ik dus 1x een ctrl-alt-del scherm met inlog en daarna hangt het inloggen weer. op de console kan je dan helemaal niets meer, dus moet er opnieuw worden opgestart, maarja.........

Verwijderd

Zoek op W2K server Teminal Services Uitleg to be or not to be

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dus bij het aanloggen (zowel op console als via een remote sessies) hangt je systeem?
Hangt dan alleen jouw sessie, en kunnen je users nog doorwerken, of werkt heel de server niet meer?

Hoe staat je errormode in de registry, of is je event logfile size misschien te klein?

• 2bORnot2b
het systeem hangt dus niet, iedereen kan gelukkig wel doorwerken, alleen het inloggen hangt, ik kan er dus niets meer mee en dat is errug lastig omdat de backup software ook op die server draait.

in de eventviewer kan ik dus helemaal niets terug vinden, ik dacht eerst dat het temaken had met een RDS.exe error maar dat had met de backup temaken (via google)

• 2bORnot2b
dus...

Verwijderd

licentieprobleem????

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De account waarmee je inlogt - heeft die een roamingprofile? Wat gebeurt er als je inlogt met een account die geen local profile heeft?

• 2bORnot2b
het account heeft geen roaming profile.

het account heeft wel een local profile, deze kan ik wel weggooien maar het gebeurt niet elke keer dat het inloggen blijft hangen dus dan heeft het account weer een profile staan en kom je een beetje in een cirkel.
Pagina: 1