no comment
Verwijderd
Verwijderd
Vaak is het een gevalletje van te strakke memtimings..of natuurlijk te weinig voltage op het mem om die timings te kunnen draaien. Aangezien je pci locking op die plank heb moet het haast wel het mem zijn. Ik zou daar iig als eerste kijken.
Edit:
Zonder pci locking is het dus de UDMA die de pci snelheid niet kan verwerken of een hd die het niet lekker vind (VIA KT400 heeft daar last van boven de 200Mhz).
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 14:15 ]
Ik zou voor de zekerheid alleen OC'en als je de belangrijkste data gebackupped hebt.
Op het moment dat memtest86 ook maar één fout vindt, dan weet je al dat je de lul bent, dan treedt er datacorruptie op. Vergelijk standaard kloksnelheid maar met OC, en je weet het.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Dit kan het wel eens zijn, heb dat idd zo strak mogelijk staan zal daar eens wat aan doen als ik weer eens overclock...... wat raad je aan?Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 14:13:
.......
Vaak is het een gevalletje van te strakke memtimings......
heb nu 2-2-2-5 geloof ik..... in ieder geval het snelst mogelijk.
no comment
Op safe spelen: By SPDMartinus schreef op 17 February 2003 @ 14:49:
[...]
Dit kan het wel eens zijn, heb dat idd zo strak mogelijk staan zal daar eens wat aan doen als ik weer eens overclock...... wat raad je aan?
heb nu 2-2-2-5 geloof ik..... in ieder geval het snelst mogelijk.
Anders 2,5-2-2-6 proberen, en daarna 3-2-2-6 en anders zelfs 3-3-3-8.
Hoe dan ook, Memtest86 is je vriend. Als die geen fouten vindt, dan zit je goed.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
en wat nou als je memory ok is, maar je CPU brak is? dan kan de data toch ook corrupt raken door toedoen van de CPU en kan je toch ook een foutmelding krijgen?JumpStart schreef op 17 februari 2003 @ 14:22:
www.memtest86.com --> freeware memory tester downloaden --> bootfloppy aanmaken volgens instructies --> opstarten van bootfloppy en Memtest86 laten draaien voor minstens 2 hele loops. Als je meteen al met fouten om de oren geslagen wordt, dan hoef je niet 1 of 2 hele loops af te wachten, dan heb je al meteen je antwoord.
Op het moment dat memtest86 ook maar één fout vindt, dan weet je al dat je de lul bent, dan treedt er datacorruptie op. Vergelijk standaard kloksnelheid maar met OC, en je weet het.
of ziet ik dit verkeerd?
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Als je CPU cache verrot is, dan ziet Memtest86 dat ook, omdat een aantal tests via de cache lopen, de rest van de tests gaat buiten de cache om.Apie! schreef op 17 februari 2003 @ 15:10:
[...]
en wat nou als je memory ok is, maar je CPU brak is? dan kan de data toch ook corrupt raken door toedoen van de CPU en kan je toch ook een foutmelding krijgen?
of ziet ik dit verkeerd?
Als er schakel logica van je CPU kapot is, dan is 99 van de 100 keer je CPU in 1 keer dood. Die ene keer dat je CPU nog wel werkt, dan krijg je onverklaarbare vastlopers, en geen datacorruptie...
De topicstarter doet er trouwens ook goed aan om bij de fabrikant van z'n HD een diagnostics progje op te halen om eens te kijken of z'n HD wel in orde is.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Hij geeft de error hall.dll corrupt dus dit lijkt me niet.FragNeck schreef op 17 February 2003 @ 15:33:
Ik heb het ook eens gehad, maar kan het niet aan je pagefile liggen?
Ik weet in ieder geval dat mn mem okee is(net getest), die andere optie, brakke HD lijkt mij onwaarschijnlijk. Dat laatste baseer ik op diagtools die in het mobo zitten en die geven okee aan.
no comment
Zoals in de eerste post vermeld, heb ik die gelocked, dus die blijft standaard.Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 18:32:
Volgens mij ligt dit aan de HDD die door de te hoge pci bus is gaan trippen.
no comment
dat by SPD, geld dat alleen voor AMD systemen? ik heb net wat gesearch maar veel topics geven info over SPD in samenwerking met AMD, ik heb een P4 systeem. ??JumpStart schreef op 17 februari 2003 @ 14:54:
[...]
Op safe spelen: By SPD
Anders 2,5-2-2-6 proberen, en daarna 3-2-2-6 en anders zelfs 3-3-3-8.
Hoe dan ook, Memtest86 is je vriend. Als die geen fouten vindt, dan zit je goed.
no comment
Verwijderd
Ergo: test je OC met een progsel dat zijn eigen resultaat checkt. Prime95 doet dit, SuperPI ook.
SPD = Serial Presence Detect, en het is in feite een mini BIOS chipje op de DIMM waarop een aantal gegevens staan, o.a. fabrikant van de chips, en de CAS timings waarop het geheugen volgende de fabrikant geschikt/getest voor is. En dat staat dus geheel los van AMD of Intel.Martinus schreef op 21 February 2003 @ 15:31:
[...]
dat by SPD, geld dat alleen voor AMD systemen? ik heb net wat gesearch maar veel topics geven info over SPD in samenwerking met AMD, ik heb een P4 systeem. ??
Als je de BIOS dus de timings laat gebruiken 'by SPD' dan gebruik je dus CAS en RAS timings (en dat is in dit geval even iets anders dan frequentie) die de maker van de DIMM geschikt acht. In de SPD staat vaak ook de frequentie waarop de DIMM bij standaard timings mag lopen, maar die leest je BIOS niet uit.