Beste spacegame(s) van dit moment.

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Hallo mensen,

ben sinds een tijdje weer game minded en dan vooral op zoek naar, mijn persoonlijke, ultieme spacegame. Om deze te vinden heb ik jullie hulp nodig. Tegenwoordig komen er zoveel spellen uit en de laatste tijd *poppen* er weer erg veel, goed uitziende, space games op (ole!).

Ik heb er slechts maar eentje van gespeeld en na een hoopvol begin was het uiteindelijk toch niks voor mij (e&b). Bij deze wil ik jullie dan vragen om hier wat redelijk recente spacegames neer te pleuren met het liefste wat links en pics en als het kan een klein stukje hoe & wat.

Spacegames:
Eve: Nieuw spel: EVE *jammie*
Earth & Beyond: http://www.earthandbeyond.ea.com/

Nou ben ik dus eigenlijk op zoek naar een spacegame (al dan niet online) met de volgende mogelijkheden:
- vrijwel complete vrijheid (in beweging en doen);
- rpg elementen (e&b vond ik hier erg makkelijk in);
- ruimte moet inmens zijn;

vooral de vrijheid vind ik belangrijk. In earth & beyond had ik de 5 dagen trial geprobeerd en na 3 dagen vond ik er al geen zak meer aan. Het was telkens meer van hetzelfde doen.

Alle dank wordt gewaardeerd.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:34

SD5k

>4&X

slecht gekozen titel, omsomtopics zijn verboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Thelema schreef op 17 februari 2003 @ 14:11:
slecht gekozen titel, omsomtopics zijn verboden
Kan titel niet meer veranderen.

Heb dat wel in de faq zien staan maar 'we' kunnen dan zeg maar een soort van poll houden wat nou de beste space game to-date is. Kan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-06 16:02
Wat mij betreft kan er best een topic komen over welke spacegame het beste is, maar hij gaat wel meteen op slot als men er geen argumentatie bij zet.

Dus bedenk maar een nieuwe titel ;)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Beste spacegame(s) van dit moment(?)

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-06 16:02
Sure. :)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

D'r is maar 1 titel die aan je wishlist voldoet: Freelancer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6882

maar die is weer single player, of multiplayer tot 16 spelers en niet precistant... (en hij is nog niet uit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16462

Eve-online is ook nog niet uit, maar argumentatie waarom die de beste wordt is natuurlijk overbodig ;)
E&B heb ik beta gespeeld. En zoals de topicstarter ook vond, was het gewoon saai na een paar dagen. Het is moeilijk om te zeggen wat een spel leuk maakt en leuk blijft. Eve wordt denk ik (als je de site leest kun je je dat voorstellen) een van de meest vette space games ooit. Ikzelf zit al jaren te wachten op een waardige opvolger voor Privateer 2. Hopelijk wordt Freelancer dat. Bij dat spel maakt het me ook niet uit dat het singleplayer is. Maar Eve zal denk ik het allereerste spel worden waar ik voor wil gaan betalen maandelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 09:27
De enige spacesim die ik speel is orbiter. Maar zoals de naam al zegt, is dit meer een soort ms flightsim voor in de ruimte, maar dan freeware. Je kunt er zowel futuristische als bestaande schepen mee besturen, maar ze hebben alemaal raketmotoren en geen warpdrive ed.

Afbeeldingslocatie: http://www.medphys.ucl.ac.uk/~martins/orbit/images/gallery40.jpg

http://www.medphys.ucl.ac.uk/~martins/orbit/orbit.html

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Misschien is dat net iets te realistisch of in onze gevallen te micro management achtig. Het hoe, wat en waarom besturen van zon ding is erg leuk en 'vet' om te weten en te kunnen maar dan houd je erg weinig tijd over om iets anders te doen. Nog geen enkele game heeft die mix goed tussen sim en game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
tja, ik heb laatst descent: freespace weer uit de kast gepakt omdat er na die tijd niet veel soeps meer uitkwam :) Starlancer kwam nog, en binnenkort gelukkig de opvolger ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 16:48

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Vroeger in het DOS tijdperk vond ik Privateer 2 zeer ruleren, je bent compleet vrij in bewegen, heeft RPG elementen (Schipje kopen, upgrade, handelen) en is ook nog eens redelijk groot (een heel deel planeten waar je heen kunt vliegen). Helaas is dit spel zwaar verouderd en zijn er daarna niet meer echt van dat soort games uitgekomen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kijk ook eens naar X: beyond the frontier en de opvolger X:tension. Het zijn beide spacesims met handelselementen.
Verder heb je nog Battlecruiser Millennium, al zijn de meningen sterk verdeeld over de gameplay en alle patches die noodzakelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 12:46
Je hebt best wel veel eisen voor een spacegame.....
niet veel spellen voldoen hieraan, maar wil je ouderwets vliegen met shields en rocketlaunchers onder je reet dan : Freespace 1&2
mooie graphics, mooie besturing mooie verhaallijn
concept 90% gejat van een ander spacegame waarvan de naam op het puntje van me tong ligt.

oja..Wing Commander :)
ennu WC prophecy is echt nog steeds retegoed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venduran
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-01-2024
Freespace 2 blijft voor mij toch echt "the only way to fly'" _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Goede graphics, sterke verhaallijn, leuk om te spelen, jammer dat een vervolg tot nu toe erg onwaarschijnlijk lijkt.

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04 21:36
Niet zo recent maar nog steeds online is Mankind. Heb ik een tijdje gespeeld, je kunt daarvan ook een demo dl-en om te kijken of het iets is. Meen dat de link mankind.org was, maar zoek maar effe.
Heel recent en over een kleine 6 weken te koop is zoals al gezegd EVE. Als ik het forum doorlees en de diaries van de Beta-players denk ik dat ik deze ga spelen. Je krijgt bij aankoop een maand speeltijd erbij, daarna moet je speeltijd kopen via CC of pre-paid time-cards (zoals E&B geloof ik). Kosten per maand US$13, kleine 40 eurocent per dag.. :) Dan maar een paar peuken minder roken per dag.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
* KaMiKaZe wacht op freelancer

vond starlancer wel een goeie :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
mm ik zit me privateer 2 te zoeken... wil niet echt lukken. Overigens zie ik dat freelancer al in de amerikaanse online winkels staan. Is ie al uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
heeft iemand ooit van deze spacegames gehoord?
http://www.egosoft.com
Lijkt me wel vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

is er nog iemand die hier Tachyon: The Fringe speelt ?? ben er nog steeds redelijk verslaafd aan, is een compleet vrije spacegame, waar je zelf kan kiezen wat je wilt doen. MP online is nog vele malen gaver als je eenmaal doorhebt hoe het moet...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2090

how about Independence War 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20627

De space combat/trade sim van dit moment: Freelancer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41570

Tachyon: THe Fringe zoek ik nog steeds naar eigenlijk, was helemaal onder de indruk van de demo. Maar nu heb ik Freelancer wat dus absoluut de BOMB is :P Lekkere vrijheid, strakke graphics en best spannend verhaal als je er aardig diep in zit. En MP is ubergaaf :D Wat mij betreft een topgame.

3 andere spacegames die ik echt goed vond waren Descent: Freespace 2, Wing COmmander Prophecy (mijn meest gespeelde space-sim OOIT, heb em 10 keer uitgespeeld oid ;)) en Independence War 2: Edge of Chaos. Hierbij is Edge of Chaos ook zo'n compleet vrij spel, maar richt het zich meer op de piraterij. Het handelen is eigenlijk maar een bijkomstigheid. De "key"-missies (dus belangrijk voor het verhaal) vond ik wel wat beter van Edge of Chaos dan die van Freelancer eerlijk gezegd. Edge of Chaos voelt ook erg vrij en extreem groot, je bent vaak toch wel erg lang aant reizen, wat tot frustratie kan leiden; je kan nl net als Freelancer niet saven terwijl je in space bent (alleen in stations dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
siggy schreef op 18 February 2003 @ 16:24:
mm ik zit me privateer 2 te zoeken... wil niet echt lukken. Overigens zie ik dat freelancer al in de amerikaanse online winkels staan. Is ie al uit dan?
Als je één van de 3 lopende topics op GoT over freelancer gevolgd had, had je geweten dat hij op 4 maart uitkwam in de USA. Hier pas op 18 april, dus ome ik heeft hem uit de USA. :D

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Tja, ik speel dus nog steeds Star Wars: X-wing Alliance, duh! Dankzij de vele mods en skins nog steeds erg mooi en leuk!

En van een leuk potje Star Lancer ben ik ook nog steeds niet vies. Van z`n opvolger Free Lancer moet ik niks hebben. Heb de demo gedownload en gespeeld en vond er geen bal aan. Een space game die je niet met joystick kan spelen noem ik geen space game. Sowieso vind ik de gameplay té statisch. Deze komt er dus bij niet in! Helaas, ik had er nl veel van verwacht en erg naar uitgekeken...

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:23

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

The_Scratcher schreef op 12 March 2003 @ 21:21:
Tja, ik speel dus nog steeds Star Wars: X-wing Alliance, duh! Dankzij de vele mods en skins nog steeds erg mooi en leuk!

En van een leuk potje Star Lancer ben ik ook nog steeds niet vies. Van z`n opvolger Free Lancer moet ik niks hebben. Heb de demo gedownload en gespeeld en vond er geen bal aan. Een space game die je niet met joystick kan spelen noem ik geen space game. Sowieso vind ik de gameplay té statisch. Deze komt er dus bij niet in! Helaas, ik had er nl veel van verwacht en erg naar uitgekeken...
Alliance ownt ja. Geef mij maar een Tie Defender and I rule the Galaxy with an iron fist (and an irritating breathmask). _/-\o_ 8) Darth Morpheus :X :Y)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:17
zoals al eerder werd gezegt atm 1 van de betere is Freelancer (vind ik).
je kan al heel veel in de topic erover vinden.
het is het best te vergelijken met privateer2 helaas met paar dingen wat statischer maar wel weer online te spelen.
en het ruled echt. je hebt veel vrijheid. het lijkt dat je alleen kan traden en fighten maar Ik heb samen met MailMan al een race/trade variant uitgevonden :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Om de discussie over spacegames weer even op te rakelen: sommigen vinden freelancer toch vies tegenvallen. Te arcade-achtig en niet het oude 'elite' gevoel. Wat mij betreft komt Xtension van 2 jaar terug toch nog steeds dichter in de buurt van de ideale open-ended spacegame. Waarschijnlijk komt dit jaar nog het vervolg X2 uit.

Heeft iemand onderhand al eens Battlecruiser Millennium gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:18

Creesch

bla bla!

Haegemonia erg goed er uitgebreid
craze_ in "haegemonia , wie kent hem ?"

Het enige probleem is dat de eerste missies een beetje saai zijn in vergelijking met de rest
Het leukste aan dit spel is wel online spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:00

Wildfire

Joy to the world!

Bar_en_boos schreef op 28 April 2003 @ 15:29:

Nope, maar lijkt me wèl erg interessant. Eens kijken of ik eraan kan komen...

Doet me er trouwens aan denken, de voorganger Battlecruiser 3000 A.D. is tot freeware gebombardeerd door de makers en is dus gratis te downloaden. Helaas maar twee downloadlinks, waarvan de ene naar een bekende abandonware-site leidt en die ik dus niet kan noemen. De andere is van FilePlanet, tsja helaas pindakaas maar je moet er wat voor over hebben... http://www.fileplanet.com/index.asp?file=62798

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Bar_en_boos schreef op 28 April 2003 @ 15:29:
Om de discussie over spacegames weer even op te rakelen: sommigen vinden freelancer toch vies tegenvallen. Te arcade-achtig en niet het oude 'elite' gevoel. Wat mij betreft komt Xtension van 2 jaar terug toch nog steeds dichter in de buurt van de ideale open-ended spacegame. Waarschijnlijk komt dit jaar nog het vervolg X2 uit.

Je hebt gelijk wbt Freelancer, ben dus ook weer hard op zoek naar iets nieuws, EVE lijkt me erg goed worden maar ik heb een hekel aan dokken :(

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:35
1 Woord + 1 Cijfer : FreeSpace 2 _/-\o_

Oke niet helemaal van het moment maar nog zeker wel mooi :
Afbeeldingslocatie: http://www.pcparadox.com/Interviews/Freespace2/2.jpg

En tegenwoordig op zo'n beetje elke moderne PC te spelen op 1024x768 met 4xAA 8xAF.

Wat heb ik mijn VooDoo2 vroeger gemarteld met dat spel zeg :P.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59587

jah freespace 2 was gewoon subliem! :p ben nog altijd aan het wachten op nr 3 ma kbegin ervoor te vreze :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22
voor mij is dat freelancer, voornamelijk omdat het de enige spacegame is die ik heb :P maar ik vind het een geweldig spel: geweldig meeslepend verhaal, solide grafics en ontzettend uitgebreidt, je kunt uren rondvliegen zonder 2x op dezelfde plaats terecht te komen. de gameplay is dik in orde.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48705

Ik vind Freelancer wel leuk, maar het gaat vervelen, telkens maar dezelfde soort missies doen, en op internet doe je precies hetzelfde als in SP, maar dan zonder verhaal.
Als je veel missies hebt gedaan, kun je het beste schip kopen, en dan?
Pagina: 1