Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM]Welke blauwe LED's voor XBOX eject knop

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me leuk om de groene LED's van de eject knop van mijn xbox te vervangen door blauwe.

De originele LED's zijn 2 twee-kleuren LED's met 3 pootjes; 1 kathode, 2 anodes (groen, rood). Ik kan echter nergens vinden hoeveel spanning er op staat.

Ik wil eigenlijk de combinatie blauw/rood. Ik heb begrepen dat ik niet perse de twee-kleuren hoef te vervangen ik kan de blauwe LED erbij solderen (als ik eerst de groene anode lossoldeer). Klopt dit?

Weet iemand hoeveel spanning er op deze ledjes staat en waar ik blauwe LEDjes met hetzelfde voltage kan bestellen (conrad.nl?)

Alvast bedankt :D

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
1,6V kunnen die leds zeker hebben :)

(weerstand van 700 ohm op 12V, led is 15 mA)

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 22:04
Hmzz heb altijd geleerd op school dat je bij leds/diodes moet kijken naar de stroom die ze mogen hebben :)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Geen idee waarom dat stukje eruit is gevallen, maar ik heb het weer aan de CME-FAQ toegevoegd:
Ik wil graag mijn kast/drive/power/whatever-LEDs vervangen door een blauwe. Moet ik er dan een weerstandje bijhangen?
Nee. Omdat de stroom al begrenst wordt door het apparaat, heb je geen extra weerstandjes nodig.
Ook handig om te weten: over het algemeen geldt: een LED is een LED is een LED.
Al zegt je winkelier dat die LED 5v nodig heeft; probeer het gewoon uit.
Tien tegen één dat je LEDje het gewoon doet namelijk. Het draait bij een LED om de stroom, en als je die maar goed begrenst kun je een LED zelfs op het lichtnet laten branden.
Dus ga geen topics openen met "mijn LED is 3,59437 volt: kan dat dan wel als drive-LED?" maar probeer het gewoon uit.
Be a tweaker, dammit.

Dit topic is gesloten.