Toon posts:

mp3 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan (en wil :P ) mij helpen,

Ik heb een aantal mp3's gedownload,

Bij deze mp3 wordt een normale bestandsgrootte aangegeven (tussen 3 en 5 MB ocver het algemeen) en in de verkenner, winamp3, windows mediaspeler etc wordt een 'fatsoenlijke' afspeeltijd aangegeven.
Wanneeer ik de nummers wil draaien in een van die mp3spelers 'kijkt'het programma zo'n 2 sec. naar de nummers en skipt ze dan en als ik met Nero 5590 de muziek wil branden als audioCD wordt er continue de foutmelding gegeven dat het nummer langer dan 2 sec. moet zijn en anders niet op CD gebrand kan worden.
Ik heb geprobeerd om te branden vanuit de Windows Verkenner, dan worden de nummers er wel op geplaatst maar duurt de cd in totaal maar 8 minuten(er zitten dan 2 of 3 wel werkende mp3's bij), met uiteraard als resultaat dat de nummers niet werken...
Wie kent (of herkent) dit probleem? Nieuwe mp3 beveiliging ofzo?? Ik heb de Search, Google, etc etc al geprobeerd maar kan de oplossing niet vinden :(

_/-\o_ Mijn dank is groot _/-\o_

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:58

JWO

rename je mp3 es naar .zip of .rar ;)
en probeer dan es te openen

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 21:03

4POX

Everybody is wired

Is de muziek met kazaa gedownload ?

ZOja, Dan heb jij misschien fake mp3tjes die worden verspreid door de grote platenmaatschappijen.. Download eens een onbekent liedje

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Rename ze 'ns naar .zip en kijk met WinZip of ze gezipt zijn. Dat heb je wel 'ns.
Het is duidelijk dat ze niet in de gewone .mp3-indeling zijn. Het is geen nieuwe mp3-beveiliging.

edit:
JWO was me paar secs voor :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Renamen naar .zip .rar .wav en dergelijke geprobeerd, doesn't work.
Muziek is idd met Kazaa gedownload, en het is een cd die nog niet gereleased is. Van de 14 nummers werken er zo'n 3 of 4 wel, rest niet, heb ze allemaal van dezelfde persoon gedownload, maar kan hem niet meer vragen of het bij hem wel werkt :(

Verwijderd

Dan kunnen het inderdaad wel fake's zijn zoals 4POX zegt.

Wat je nog kunt doen:
Met een hex editor zoeken naar mp3 headers en kijken of alles wel klopt ;).
File op allerlei manieren (raw data, mp3, etc.) proberen te openen in goeie Audio-editor (e.g. SoundForge).
Deze Google-search proberen.
Last but not least: CD kopen als 'ie gereleased wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat origineel kopen is ook wel de meaning, is me favo band, maar wil zo graag hun nieuwe cd horen :) :)
Ik zal eens gaan stoeien en hopen dat het lukt...
Pagina: 1